به گزارش تریبون مستضعفین نمایش چهرهی صحابهی پیامبر در سریال عمر باعث شد که بسیاری از علمای اهل سنت فتوا به تحریم تولید و نمایش و تماشای این سریال بدهند.
تصاویر زیر از بازیگری است که نقش حضرت علی(ع) را در این سریال بازی میکند و گفته میشود که بر اساس تمثالهای شیعیان از امام علی(ع) انتخاب و گریم شده است.
گفتنی است سریال عمر توسط دستاندرکاران عرب و ایرانی توسط شبکه امبیسی تهیه شده و در حال پخش است.
اگه فکر میکنید نشان دادن چهره امام علی بی احترامی به ایشان هستش پس چرا در سریال حضرت یوسف ودیگر پیامبران که در ایران ساخته شده چهره پیامبران رو به تصویر کشیدن اینها بی احترامی نیست؟
عزیزم یوسف پیامبرباامام معصوم اززمین تااسمون فرق داره.حضرت علی بعدازحضرت رسول ازتمام مخلوقات نزدخداگرامیتره
ما کلا از ادم ابولبشر تا قیامت فقط ۱۴ تا معصوم داریم عاری از هرگونه خطا و اشتباه و نقش افرینی هرچند زیبا به لحاظ سینمایی حتی با چهره زیبا نمیتونه حق مطلب رو ادا کنه و شخصیتشون رو دست یافتنی و غالب پذیر نشون میده حتی حرکات دست و پا هم میتونه اسیب بزنه چرا که نگاه یا رفتار معصوم میتونسته حس انتقال کنه که با به تصویر کشیدن ان جلوه انها عادی میشه ازین رو نباید این کار را انجام داد
باسلام جهت اطلع شما و سایر دوستان
جابربن عبدالله انصاری میگوید: لَقَد سَمِعْتُ رَسُولُ اللهِ ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ یَقُولُ:
1ـ « اِنَّ فِی عَلِیٍّ خِصالاً لَوْ كانَتْ واحِدَهٌ مِنْها فِی رَجُلٍ اِكْتَفی بِها فَضْلاً وَ شَرَفاً.»
از رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ دربارهی علی بن ابی طالب ـ علیه السلام ـ مناقب و فضائلی شنیدم كه هر یك از آنها اگر در كسی یافت میشد، برای فضیلت و شرافت او كافی بود.
2ـ « مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ فَعِلیٌّ مَوْلاهُ.»
من مولای هر كس هستم علی مولای اوست.
3ـ « عِلیٌّ مِنّیِ كَهاروُون مِنْ مُوسی.»
نسبت علی با من مانند نسبت هارون پیغمبر با برادرش حضرت موسی است.
4ـ « عَلِیٌّ مِنّی وَ اَنَا مِنْهُ.»
علی از من است و من از علی هستم.
5ـ « عَلِیٌّ مِنّی كَنَفْسی، طاعَتُهُ طاعَتی وَ مَعْصِیَتُهُ مَعْصِیَتی.»
مقام و منزلت علی نسبت به من مانند جان و نفس من است نسبت به من، پیروی از او پیروی از من، مخالفت با او مخالفت با من است.
6ـ « حَرْبُ عَلِیٍّ حَرْبُ اللهِ، وَ سِلْمُ عَلِیٍّ سِلْمُ الله.»
جنگ با علی جنگ با خدا و مسالمت با او مسالمت با خداست.
7ـ « عَلِیٌّ حُجَّهُ اللهِ عَلی عِبادِهِ.»
علی حجت خدا بر بندگان است.
8ـ « حُبُّ عَلیٍّ إیمانٌ وَ بُعْضُهُ كُفْرٌ.»
مودّت و دوستی با علی ایمان، بغض با او كفر است.
9ـ « حِزْبُ عَلِیٍّ حِزْبُ اللهِ وَ حِزْبُ أعْدائِهِ حِزْبُ الشَّیْطانِ.»
جمعیت و طرفداران علی حزب الله هستند، جمعیت و طرفداران دشمنان علی حزب شیطانند.
10ـ « عَلِیٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَهُ لایَفْتَرِقان.»
علی با حق است و حق با علی است، هیچگاه از هم جدا نمیشوند.
11ـ « عَلِیٌّ قَسیم الجّنَّهِ وَ النّار.»
علی قسمت كنندهی بهشت و دوزخ است.
12ـ « مَنْ فارَقَ عَلِیّاً فَقَدُ فارَقَنی وَ مَنْ فارَقَنی فَقَدْ فارَقَ الله.»
كسی كه از علی دوری جوید از من دوری جسته و كسی كه از من دوری جوید از خدا دوری جسته است.
13ـ « شِیعَهُ عَلیٍّ هُمُ الْفائِزُونَ یَوْم القِیامَهِ.»
پیروان و شیعیان علی ـ علیه السلام ـ آنانند كه رستگار خواهند بود.[1]
دیگر باره فرمود:
لِكُلِّ نَبِیٍّ صاحِبُ سِرٍّ وَ صاحِبُ سِرِِّیَ عَلِیُّ بْنُ أبِیطالِبٍ.[2]»
برای هر پیامبری صاحب سرّی است و صاحب سرّ من علی بن ابی طالب ـ علیه السلام ـ است.
خُلِقْتُ اَنَا وَ عَلِیٌّ مِنْ نُورٍ واحِدٍ.[3]»
من و علی از نور واحد آفریده شدهایم.
«والَّذی نَفْسی بَیدِهِ لَولا اَنْ تَقُولَ فِیكَ طوائِفٌ مِنْ أمَّتی ما قالَتِ النَّصاری فِی عیسیَ بْنِ مَرْیَمَ لَقُلْتُ فیكَ مَقالاً لا تَمّرُّ بِملَاءٍ مِنَ المُسلِمین إلاّ أخَذُ و التُّرابَ مِنْ تَحْتِ قدَمَیْكَ لِلْبَرَكَهِ.»[4]
به آن خدایی كه جانم در دست اوست اگر عدهای از امت من نمیگفتند آنچه را كه مسیحیان دربارهی حضرت عیسی بن مریم گفتند. میگفتم دربارهی تو مطالبی را تا تو از هر زمینی گذر كنی خاك پایت را به عنوان تبرّك بردارند.
«یا عَلِیّ إنَّكَ قَسیمُ الجنَّهِ وَ النّارِ، اَنْتَ تَقْرَعُ باب الجنَّهِ وَ تَدْخُلُها أحِبّائكَ بِغَیْرِ حِسابٍ.»[5]
ای علی تو قسمت كنندهی بهشت و آتشی، تو در بهشت را میكوبی و دوستانت را بدون حساب داخل آن میكنی.
«لا یجوز اَحَدٌ الصِّراطَ اِلاّ مَنْ كَتَبَ لَهُ عَلِیٌّ الْجَوازَ»[6]
هیچ كس نمیتواند از صراط عبور كند مگر كسی كه علی برای او اجازهی عبور نوشته باشد.
حسین بن علی ـ علیه السلام ـ فرمود: از جدّم رسول الله ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ شنیدم كه فرمود: در شب معراج در عرش الهی فرشتهای را دیدم كه در دستش شمشیری از نور همانند ذوالفقار علی بن ابی طالب ـ علیه السلام ـ بود. فرشتگان آسمانی هر وقت مشتاق دیدار علی ـ علیه السلام ـ میشدند به آن فرشته مینگریستند. به پیشگاه پروردگار عرض كردم، پروردگارا این برادرم علی بن ابی طالب و پسر عم من است؟
خداوند تبارك و تعالی فرمود: ای محمد ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ این فرشته را شبیه علی بن ابی طالب ـ علیه السلام ـ خلق كردم تا مرا عبادت كند و آنچه تا روز قیامت حسنه و تسبیح و تقدیس من مینماید ثوابش متعلق به علی بن ابی طالب ـ علیه السلام ـ باشد. پس خواهش میکنم مولای همه ی عالمیان را با هیچ کس حتی پیامبران مقایسه نفرمایید چون به فرمایش حضرت رول اکرم (ص) و به فرمایش قرآن کریم در آیه مباهله مولا علی از همه ی پیامبران بالاترند البته حفظ احترام همه ی اولیائ خداوند تبارک و تعالی لازم و واجب است اما در مورد اهل بیت علیهم السلام و خصوصا در مورد مولای متقیان و امیر مومنان حضرت علی ابن ابیطالب کوچکترین بی احترامی در حکم ارتداد بیحرمتی کننده میباشد
افرین بر شما
منابع مطلب فوق جهت پیگیری دوستان گرامی
[1] . ینابیع المودّه، ص55 ـ 83.
[2] . ینابیع المودّه، ص85.
[3] . ینابیع المودّه، ص85.
[4] . ینابیع المودّه، ص85.
[5] . مناقب خوارزمی، ص222.
[6] . مناقب خوارزمی، ص222.
[7] . بحارالانوار، ج39، ص109.
باز دوستان تعصبشون شروع کرد
برادران شیعه و محبین اهل بیت (ع)
لطفا با ادامه دادن نظرات و بحث و جدل آمار بازدید اینگونه سایت ها با این محتواها را زیاد نکنید.
این فیلم دیگر ساخته شده است.نظر ما زیر این عکس چه تاثیری دارید؟یک حرکت گروهی کنید که جواب دندان شکن و سیلی محکمی به گوش عوامل ساخت این فیلم ها باشد و همه بدانند حق ندارند کوچکترین بی احترامی به مقدسات کنند.
از تمام برادرها خواهش میکنم کتاب “شبهای پیشآور” رو مطالعه کنند…صوتیش هم موجوده…
عجزانه خواهش ميكنم .
برادرم اګر تصویرش حرام است چرا عکس های آن را درکوچه وبازار به نام امام علی علیه السلام به فروش میرسانند لهذا اونا را هم حرام کنند
یک سوال بنیادین؛
چرا عده ای به تصویر کشیدن چهره امامان معصوم علیهم السلام را بی حرمتی تلقی می کنند؟
در چه صورتی یک کار بی حرمتی تلقی می شود؟ وقتی نسبت ناروائی به کسی داده شود؟
ولی همه می دانند که این بازیگر فقط یک بازیگر است…..
1) شاید بتوان گفت که این کار یک بی حرمتی نیست بلکه نشان دادن چهره از امام معصوم می تواند منجر به مفسده دیگری بشود.
2) مثلا بگویند که بازی کردن یک بازیگر در نقش امام از طرف دوستداران ایشان قابل باور و تصور نباشد.
3) همچنین اگر کسی از چهره یا بازی آن بازیگر خوشش نیاید ناخودآگاه بر روی اعتقاد او نسبت به امام معصوم اثر بگذارد ولی قطعا محبت افراد به امامان معصوم به خاطر این چیزها نیست که با این چیزها از بین برود یا خدشه دار شود.
به نظر می رسد دلیل دوم منطقی تر باشد.
چون شاید همین بازیگر فردا یه عمل خلافی مرتکب بشه و اونوقت به اعتقادات مسلمانان لطمه وارد میشه