علی عبدالعلیزاده در اصفهان اظهار کرد: همه چیز نسبی است و نمیتوان جشنواره را با سالهای پیش مقایسه کرد، ما از سینمایی که داشتیم و کودک و نوجوان را در سینما جدی میگرفتیم به دلایل مختلفی فاصله گرفتهایم.
وی افزود: فاصله گرفتن از سینمای کودک بخشی به دست مسئولان و بخش دیگر به دست هنرمندان است.
کارگردان بازگشت به آینده گفت: در حال حاضر با هجوم ماهوارهها و فیلمهایی که از طریق شبکههای اجتماعی در دسترس کودکان هستند روبهرو هستیم که رقابت با آنها کار سختی است و مسئولان در برابر آنها پرچم سفید بالا بردهاند.
وی با بیان اینکه از سینمای آرمانی خود فاصله گرفتهایم و کودک و نوجوان را از دست دادهایم، گفت: این سینما سینمایی نیست که بخواهد مخاطب کودک و نوجوان را جذب کند.
عبدالعلیزاده با بیان اینکه سینمادار برایش مهم نیست که فیلم چیست، برای اکران کلاه قرمزی سر و دست میشکنند چون سینمادار تاجر است و به دنبال پول، ادامه داد: برایش فرقی نمیکند که فیلم برای سینمای کودک باشد یا برای سینمای بزرگسال، اگر در این سالها فیلمی بود که فکر میکرد میتواند موفق باشد حتما آن را اکران میکرد.
وی با اشاره به اینکه از موضوعات امروز کودک فاصله گرفتیم و بیشتر فیلمسازان کودکی خود را فیلم میکنند، بیان کرد: آموزش و پرورش سیاست فیلم سازی ندارد، اما میتواند به عنوان مشاور در کنار سایر نهادها قرار داشته باشد و به عنوان کمکی در بخش فیلمسازی باشد.
این کارگردان ادامه داد: آموزش و پرورش مشاوره خوبی نمیدهند و باید همکارانی که سینما را میفهمند در آموزش و پرورش و بخشهای تصمیم گیرنده حضور داشته باشند تا بتوانند این ارتباط را ایجاد کنند، اما افرادی که در این سازمان هستند دغدغه فیلمسازی ندارند.
وی گفت: ۱۷ نهاد در مورد سینمای کودک تصمیم میگیرند اما این ۱۷ نهاد هیچکدام پای مذاکره نمینشینند و به تفاهم نمیرسند.
عبدالعلیزاده در پایان گفت: مهر کودکساز به پیشانی من خورده است و من به بخش فیلمسازی کودک علاقه دارم و وقتی میدیدم که کودکان و نوجوانان با چه شوقی به سالنهای سینما میآیند بغض میکردم.
Sorry. No data so far.