یکی از مدیران عالیرتبه وزارت ارشاد در نامهای به صداوسیما خواستار جلوگیری از تبلیغات کتابهای فجر شد.
طبق این نامه که در 29 آذر ماه به یکی از معاونتهای صدا و سیما ارسال شده است درباره تبلیغات وسیع درباره طرح موسوم به کتابهای فجر، آمده است : «احتراما با توجه به پخش آگهی تبلیغاتی مرتبط به کتابهای فجر که از شبکههای مختلف سیما پخش میشود و با عنایت به مجوز صادره از سوی اداره کل مجامع و تشکلهای فعالیتهای فرهنگی در خصوص انجام این طرح به نام کتابهای فجر، قابل ذکر است.این طرح از نظر وزرت فرهنگ و ارشاد اسلامی ملی نبوده و هیچگونه مجوزی جهت انجام تبلیغات در رسانههای جمعی جهت ایشان صادر نشده است، لذا مستدعی است دستور فرمایید نسبت به اقدام قانونی و توقف پخش این آگاهی در اسرع وقت اقدام گردد.»
سوال اینجاست که 5 روز از این نامه میگذرد اما چرا هنوز این طرح از صدا وسیما تبلیغ میشود؟
مدتی است که بینندگان تلویزیون شاهد تبلیغات گستردهای برای کتابهایی با عنوان فجر هستند که با سر و صدای زیاد و با تکرار فراوان از شبکههای تلویزیون پخش میشود و در 4 جلد با عناوین «تیپهای حرکتی»،«تیپهای ذهنی»، «تیپهای احساسی» و کتاب «علی (ع) به فرزند فاطمه (س) چه گفت؟»هستند. از سویی ناشر مطرح میکند که 6میلیارد ریال پول تبلیغ به صدا وسیما پرداخت کرده است و از سوی دیگر دفتر حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) از تعرفه تخفیف 95درصدی به دلیل ارائه بیانات امام علی(ع) در تبلیغات خبر داده است ولی در نامهای از وزارت ارشاد مطرح شده است که این طرح ملی نیست.
Sorry. No data so far.