با وجود گذشت پنج روز از اولین نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی وزارت ارشاد در دولت دهم«ره توشه» غرفه سازمان سینمایی کماکان فعالترین بخش این نمایشگاه است. روز یکشنبه قرار بر حضور محمدرضا عباسیان رئیس موسسه رسانه های تصویری و دبیر سی و یکمین جشنواره فیلم فجر بود اما وی به مسکو رفته بود و مصاحبه با کمی تأخیر با مقصود جباری مدیر تأمین و تولید موسسه رسانه های تصویری پیگیری شد.
جباری در خصوص فعالیتهای موسسه رسانههای تصویری در سال 91 گفت: علاوه بر کار روتین موسسه یعنی پخش و توزیع خانگی فیلمها، مهمترین کارموسسه رسانه های تصویری در سال 91 برگزاری موفق سی و یکمین جشنواره فیلم فجر بود.و در کنار آن اقدامات دیگری مثل تولید بسته های فرهنگی از فیلم سازان داخل کشور تحت عنوان« آثار سه نسل از فیلم سازان» بود.
جباری به همین ترتیب یک برنامه مهم سال جاری موسسه رسانههای تصویری را برگزاری دومین جشنواره فیلم یاس به دبیری محمدرضا عباسیان مدیرعامل موسسه دانست. جشنوارهای که از 10 تا 15 تیر برگزار می شود.
البته در کنار این فعالیت ها، کارهای روزمره و خرید آثار از صاحبان اثر برای نمایش در شبکه خانگی ادامه دارد.
مهمترین محصول سینمایی سال گذشته موسسه فیلم «برلین منفی 7» بود که یکی از مهمترین فیلمهای سال گذشته ایران بود با شروعی به سمت رفتن به سینمای باکارکرد در عرصه بین المللی. از جباری خواستیم در مورد شرایط ساخت فیلم کمی توضیح دهد.
جباری اینگونه پاسخ داد:قصه این فیلم درباره مهاجرت خانواده عراقی بر اثر حمله وحشیانه آمریکا به عراق است «برلین منفی 7» یکی از اولین آثار ایرانی ضد جنگ و ضد آمریکایی محسوب می شود و همه استانداردهای لازم به عنوان فیلمی که در حوزه بین الملل میتواند مطرح شود را دارد.
اما جباری از تحویل نگرفته شدن فیلم در محافل رسانهای و سینمای متعهد گلهمند است و معتقد است :این دیدگاه ها به « برلین منفی 7» خلاصه نمی شود و این نظر برخی دوستان رسانه ای است که به این جور فیلمها اهمیتی نمیدهند، اما ما به درصد بالایی از هدفمان در ساخت و تولید این فیلم رسیدیم.مهم این است که «برلین منفی 7» ساخته شد و مطمئنا این فیلم کارکرد بین المللی حودش را خواهد داشت.
موسسه رسانههای تصویری در سالهای گذشته بازوی مهمی برای پخش خانگی فیلمهای سینمایی در ایران بود. اتفاقی که با به وجود آمدن ژانر جدیدی از فیلمهای توزیع شده در این شبکه کمی کمرنگ شد. فیلمهایی که اصطلاحا شانهتخممرغی نامیده شدند.
جباری معتقد است موسسه مایل به خریداری آثار ارزشی و فیلم های فاخر و مخاطب پسند است تا بتواند آن ها را وارد حوزه نمایش خانگی کند. حوزه نمایش خانگی ایران هم فقط منحصر به این موسسه نیست اما سعی موسسه با توجه به منویاتی که در نظر دارد، حرکت به سمت استفاده از آثار ارزشمند است. ما سعی می کنیم به دنبال سلیقه مخاطب و بررسی ابعاد مختلف ذائقه آن باشیم. حوزه بازاریابی و شورای مدیریتی برنامه ریزی موسسه براساس سلیقه مخاطب حرکت می کند . همیشه تلاش کردیم عناوین برتر و قابل تعمق و ارزشی را وارد شبکه نمایش خانگی کنیم.
سلیقهای که به گفته جباری باید در تعیین آن ذائقه های مختلفی را در نظر بگیریم و براساس آن سلیقه ها و ذائقه ها آثارمان را تأمین کنیم.
Sorry. No data so far.