چهارشنبه 24 سپتامبر 14 | 08:24
مدیر انتشارات دارخوین گفت: 

ضعف رسانه‌ای نمایشگاه کتاب دفاع مقدس

مدیر انتشارات دارخوین گفت: در شرایطی که چند روز تا افتتاح باقی است باید بیشتر فعالیت رسانه‌ای انجام داد و این نمایشگاه تاکنون از نظر رسانه‌ای ضعیف عمل کرده است.


13930519000720_PhotoA

مدیر انتشارات دارخوین گفت: در شرایطی که چند روز تا افتتاح باقی است باید بیشتر فعالیت رسانه‌ای انجام داد و این نمایشگاه تاکنون از نظر رسانه‌ای ضعیف عمل کرده است.

جانمراد احمدی مدیر انتشارات دارخوین  ضمن اعلام حضور این انتشارات در پنجمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس گفت: انتشارات دارخوین در این نمایشگاه با 104 عنوان کتاب شرکت خواهد کرد. کتاب «کاش او را می‌شناختم» که به سرگذشت شهید حسین قجه‌ای فرمانده گردان سلمان لشکر 27 محمد رسول الله (ص) پرداخته از جمله تازه‌های چاپ نشر دارخوین است که در 3000 نسخه و با قیمت 4500 تومان توسط احمد مدحی نوشته شده و در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: «وقتی خانه‌ام ویران شد» عنوان دیگر کتابی است که طیبه کیانی آن را نوشته و شرحی است بر خاطرات بمباران‌های اصفهان در دروان دفاع مقدس که در شمارگان 3000 نسخه و با قیمت 4500 تومان در 88 صفحه در این نمایشگاه در دسترس مخاطبان قرار دارد. همچنین از 10 عنوان از کتاب‌های «پنج دقیقه با بهشتیان» که کتاب‌هایی کوچک و ارزان قیمت است که به شهدای شهرستان زرین‌شهر پرداخته نیز در این نمایشگاه ارائه می گردد.

مدیر انتشارات دارخوین در ادامه به اثربخشی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: اگر در برگزاری این نمایشگاه سیاست‌گذاری اصولی و برنامه‌ریزی دقیق و صحیحی وجود داشته باشد این نمایشگاه به عنوان نمایشگاه تخصصی دفاع مقدس حتما موثر خواهد بود البته به شرطی که ارشاد هم این نمایشگاه را در برنامه‌های خود داشته باشد و از سوی برگزار کنندگان اطلاع رسانی مناسبی نیز صورت گرفته باشد.

وی افزود: اینطور نباشد که ده روز قبل از آغاز نمایشگاه اطلاع دهند و ناشر در دو راهی آمدن و نیامدن قرار گیرد، که در این شرایط این نمایشگاه به هدف اصلی خود دست نخواهد یافت. باید برای این نمایشگاه یک دبیرخانه دائمی تشکیل شود تا بهتر برنامه‌های آن در طول سال پیگیری شود و برنامه‌ریزی برای برگزاری آن صورت گیرد. همچنین برگزاری نشست‌های بررسی نقاط ضعف این نمایشگاه نیز از دیگر اقداماتی است که باید انجام داد تا کیفیت این نمایشگاه افزایش یابد.

احمدی گفت: این نمایشگاه می‌تواند محلی برای ارتباط برقرار کردن و ایجاد تعامل میان ناشران، پدید‌آورندگان و مخاطبان باشد به شرطی که اطلاع رسانی صحیحی صورت بگیرد. باید نسبت به موضوع اطلاع رسانی دقت کرد زیرا تاکنون خبری که توجه مخاطبان را جلب کند روی خروجی رسانه‌ها نرفته است، در شرایطی که چند روز تا افتتاح باقی است باید بیشتر فعالیت رسانه‌ای انجام داد و این نمایشگاه تاکنون از نظر رسانه‌ای ضعیف عمل کرده است.

وی به حضور جناح مومن در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: اگر فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در مورد بیانات رهبری کمی دقیق شوند و برای عملیاتی کردن و اجرای آنها بکوشند حتما به نتایج خوبی می‌رسیم. در حوزه دفاع مقدس اگر بیانات متعدد رهبری را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که چه اندازه فضای کار وجود دارد. دغدغه‌مندان حوزه فرهنگ باید مطالبات رهبری را جامه عمل بپوشانند.

ثبت نظر

نام:
رایانامه: (اختیاری)

متن:

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.