یکشنبه 05 اکتبر 14 | 20:07
فعالیت فیس بوک در حوزه بهداشت و درمان؛

نقشه‌های فیس‌بوک برای حوزه بهداشت

فیس‌بوک با توجه به اطلاعات گسترده‌ای که از صدها میلیون نفر در سراسر جهان جمع آوری کرده با هدف افزایش کاربر و درآمد تبلیغاتی قصد دارد در حوزه بهداشت و درمان نیز به ارائه خدمات بپردازد.


13920306000705_PhotoA

فیس‌بوک با توجه به اطلاعات گسترده‌ای که از صدها میلیون نفر در سراسر جهان جمع آوری کرده با هدف افزایش کاربر و درآمد تبلیغاتی قصد دارد در حوزه بهداشت و درمان نیز به ارائه خدمات بپردازد.

این شرکت امیدوار است با سرمایه گذاری در این زمینه منبع درآمد جدیدی برای خود پیدا کند،البته فیس بوک اولین شرکت بزرگ فناوری در آمریکا نیست که به فعالیت در این زمینه علاقه نشان می دهد. قبلا گوگل و اپل نیز به این کسب و کار پررونق علاقه نشان داده بودند.

سه منبع مطلع از موضوع که خواسته‌اند نامشان فاش نشود در این مورد گفته اند فیس بوک در حال ایجاد جوامع پشتیبانی آنلاینی است که کاربران این شبکه اجتماعی که از بیمارها و مشکلات سلامتی مختلفی رنج می برند به یکدیگر متصل کرده و گروه کوچکی هم در حال طراحی برنامه‌های بازدارنده ای هستند که به افراد امکان می دهد شیوه زندگیشان را برای جلوگیری از بیماری ارتقا بخشند.

فیس بوک برای پیشبرد این طرح ها جلساتی را با برخی متخصصان صنعت پزشکی و کارآفرینان برگزار کرده و در حال ایجاد یک واحد تحقیق و توسعه نیز هست تا برنامه های یاد شده را آزمایش کند. در واقع این شرکت فعلا در مرحله جمع آوری ایده‌های خود برای این کار است. مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک شخصا 5 میلیون دلار به این امر اختصاص داده است.

کارشناسان می گویند علت مهم دیگر اقبال فیس بوک به حوزه بهداشت و درمان نگرانی از کاهش کاربرانش است. در ماه های اخیر رقبای قدرتمندی فیس بوک را به چالش کشیده اند و این شرکت بر این باور است که با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می تواند علاقه افراد به حضور در فیس بوک را افزایش دهد.

یکی دیگر از دلایل فعالیت فیس بوک در این زمینه کسب درآمدهای گسترده تر ناشی از نمایش تبلیغات مرتبط برای کاربران است. شرکت های دارویی از جمله موسساتی هستند که از این مساله نفع می برند.

ثبت نظر

نام:
رایانامه: (اختیاری)

متن:

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.