اولین نشست از سلسله نشست های بررسی «نسبت سینمای ایران با منافع ملی» با حضور عبدالحسن برزیده کارگردان سینمای ایران و محمدتقی فهیم منتقد در حوزه هنری برگزار شد.
اولین نشست از سلسله نشستهای بررسی نسبت سینمای ایران با منافع ملی عصر امروز با حضور عبدالحسن برزیده کارگردان صاحب نام سینمای دفاع مقدس و محمدتقی فهیم منتقد و روزنامه نگار پیشکسوت سینما در حوزه هنری برگزار شد.
در این نشست که به همت مرکز مستند حوزه هنری برپا شده است عبدالحسن برزیده و محمدتقی فهمیم به بیان دیدگاه های خود در زمینه سیاه نمایی در برخی آثار سینمایی و نسبت سینمای ایران با منافع ملی و حفظ ارزشها پرداختند.
محمدتقی فهیم در این نشست گفت: سینمای اجتماعی در زیرمجموعه ملودرام جای داده میشود و سینمای ملودرام با پایان خوش به گونه ای پایه ریزی شده است که نه فیلمهای آه و ناله دار و نه فیلمهای موزیکال بلکه با همین فیلمهایی که در حال حاضر وجود دارد اگر به سمت جلو پیش برویم ملودرام مخاطب خود را مچاله میکند در حالی که موظف است روزنه هایی از امید را در پایان فیلم باز میگذارد.
وی تاکید کرد: باز گذاشتن روزنه هایی از امید چیزی است که سینمای اجتماعی باید به آن پایبند باشد.
عبدالحسن برزیده نیز طی صحبت هایی عنوان کرد: خیلی از فیلمهای دفاع مقدسی مثل «از کرخه تا راین» در حالی که در ژانر جنگ است میتواند اجتماعی باشد.
برزیده خاطرنشان کرد: معتقدم که به ارتباط فرد با اجتماع فیلم اجتماعی گفته میشود.
پیش از این قرار بود در هفته گذشته این نشست میان مانی حقیقی و سعید مستغاثی برگزار شود، که به بهانه بیماری حقیقی لغو شده بود.
Sorry. No data so far.