جمعه 26 دسامبر 14 | 16:49
عضو کمیسیون انرژی مجلس

کاهش آلودگی هوا یک ادعاست

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در موضوع واردات بنزین فرار به جلو را انتخاب کرده است و ادعای کاهش آلودگی هوای تهران بدون استدلال و منطق است.


13921121000371_PhotoA

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در موضوع واردات بنزین فرار به جلو را انتخاب کرده است و ادعای کاهش آلودگی هوای تهران بدون استدلال و منطق است.

مهدی موسوی نژاد گفت: اینکه گفته می‌شود کاهش آلودگی هوا به دلیل واردات بنزین است این یک ادعای بدون پشتوانه علمی و بدون استدلال و منطق است چون آنالیز بنزین‌های وارداتی نشان می‌دهد که این بنزین‌ها استانداردهای لازم را ندارند.

وی ادامه داد: ما در روزهای اخیر شاهد بودیم که هوای کلان‌شهرها به شدت آلوده بود و مسئولان باید پاسخ دهند که این آلودگی شدید به چه دلیل است اگر مسئولان عامل آلودگی هوای تهران را بنزین می‌دانند طبیعی است که با وارد کردن بنزین، به زعم وارد کنندگان، یورو 4 دیگر نباید شاهد آلودگی هوا باشیم اما در روزهای اخیر آلودگی هوا به وضوح احساس می‌شد و اگر عوامل دیگری در این موضوع نقش دارد پس چرا همه عوامل به بنزین معطوف می‌شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: آلودگی هوای تهران معطوف به مؤلفه‌هایی است که تمام آنها بنزین نیست از سوی دیگر سازمان محیط زیست هم اکنون تنها توجیهاتی برای اشتباه‌های این سازمان ارائه می‌دهد و این بهانه‌ها برای توجیه عملکرد است.

موسوی نژاد ادامه داد: متوقف کردن تولید داخلی بنزین و وارد کردن بنزینی که می‌تواند رانت ایجاد کند تنها یک بهانه است و برای اینکه افکار عمومی را مدیریت کنند مطرح می‌کنند که به واسطه وارد کردن بنزین در تهران هوای پاک داریم در صورتیکه آلودگی هوا در کلان‌شهرها غیر قابل انکار است.

موسوی نژاد افزود: اگر خانم ابتکار و سازمان حفاظت محیط زیست معتقدند که آلودگی هوای تهران به دلیل بنزین بوده است پس چرا هنوز آلودگی وجود دارد؟ و اگر اعتقاد دارند مؤلفه‌های دیگری وجود دارد پس چرا تنها با مانور روی بنزین التهابات اجتماعی را ایجاد کردند.

وی افزود: هم اکنون سازمان حفاظت محیط زیست در جهت فرار به پاسخگویی و فرار از پذیرفتن مسئولیت فرافکنی می‌کنند و فرار به جلو را انتخاب کرده است که یک خطای بزرگ است چرا که این سازمان در مقابل سیاست گذاری‌های خود و در قبال مطالبات مطرح شده باید پاسخگو باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در یک مقطعی با اعلام اینکه بنزین ساخت تولید داخل، آلوده است زمینه واردات بنزین را باز کردند و هم اکنون باید پاسخ دهند که چرا سرمایه‌های بیت المال و ثروت مردم را هدر دادند و تغییری ایجاد نشد؟ دولت به اصطلاح پاسخگو باید در این زمینه جواب شفاف و قاطعی دهند، شخص رئیس جمهور، وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست باید پاسخ روشن و قاطعی بدهند.

موسوی نژاد افزود: ضمن اینکه امروز واردات بنزین بر عهده سازمان محیط زیست نیست و سؤال ما این است که چرا بر روی این موضوع تا این حد پافشاری می‌کنند و چرا سازمان حفاظت محیط زیست در جهت واردات بنزین اهتمام دارد؟ سازمان محیط زیست می‌تواند دیدگاه‌های خود را مطرح کند و وزارت نفت در مقابل می‌تواند به جای وارد کردن بنزین در جهت اصلاح بنزین تولید داخل اقدام کند، اگر واقعا این اعتقاد را دارند که بنزین تولید داخل باعث آلایندگی می‌شود دلیلی ندارد که تولید آن متوقف شود بلکه می‌توانند معایب آن را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: در پشت موضوع واردات بنزین قطعا اهداف و سیاست‌هایی وجود دارد که به معنی هدر دادن سرمایه‌ها و بیت المال است، علی رغم اینکه ما امروز در تحریم هستیم و بسیاری از نیازهای وارداتی وجود دارد و در شرایطی که دنیا تمام عوامل را بر علیه ما به کار گرفته است با چه سبک و سیاقی بنزین در اختیار ما قرار می‌گیرد و اگر سازمان محیط زیست می‌تواند چنین وارداتی داشته باشد چرا برای ورود کالاهای استراتژیک که نیاز بسیاری از صنایع کشور است اقدامی را انجام نمی‌دهند؟

این عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مسئولان باید پاسخ دهند آیا واردات بنزین در جهت منافع یا بر علیه منافع مردم است؟ ما شک نداریم به دلیل همکاری برخی از کشورها در این موضوع ، واردات بنزین به نفع مردم ایران نیست و اگر این موضوع به نفع مردم بود دشمنان حتی اجازه ورود یک لیتر بنزین را به کشور نمی‌دادند.

 

ثبت نظر

نام:
رایانامه: (اختیاری)

متن:

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.