تحلیلها حاکی از آن است که لابیهای حامی رژیم صهیونیستی و در رأس آنها گروه پرنفوذ «آیپک» که از ماههای پیش میلیونها دلار صرف تبلیغات برای مخالفت با نتایج پایانی مذاکرات هستهای ایران و 1+5 کردهاند در دستیابی به اهداف خود موفق نبودهاند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه در گزارشی در همینباره مینویسد قانونگذاران دموکرات آمریکایی که هنوز درباره رأی خود به سند پایانی مذاکرات هستهای با «برجام» تصمیم نگرفتهاند توجهی به تبلیغات تلویزیونی لابیهای صهیونیستی ندارند و بیشتر به دیدگاههای رأیدهندگان آمریکایی توجه دارند.
این خبرگزاری آمریکایی به نتایج یکی از این تبلیغات که هدف آن اثرگذاری بر دیدگاه «جان تستر»، نماینده دموکرات بوده اشاره کرده است.
در این تبلیغات این موضوع عنوان میشود که «تستر» در صورت حمایت از توافق هستهای ایران «دستشانش به خون آغشته خواهد شد.» اما این نماینده ایالت مونتانا بدون توجه به این تبلیغات، حمایت خود را از نتایج مذاکرات ایران اعلام کرد.
عمده تبلیغات لابیهای صهیونیستی برای اثرگذاری بر مردم در ایالتهایی طراحی شده که نمایندگان دموکرات آنها هنوز تصمیم خود برای رأی مخالف یا موافق به سند برجام را اتخاذ نکردهاند.
آسوشیتدپرس ضمن اشاره به محتوای برخی از آگهیهای لابیهای صهیونیستی مینویسد در بسیاری از آنها، بر خلاف تبلیغات «تستر» تلاش شده رویکرد ملایمی اتخاذ شود، چرا که ممکن است اتخاذ دیدگاههای افراطی نتایج معکوس به بار بیاورد.
با این حال، این کارزار در حالی ادامه دارد که احتمال رأی مثبت دموکراتها به سند «برجام» فزونی میگیرد.
Sorry. No data so far.