به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی آرتی، متا (غول رسانه های اجتماعی) در آستانه فرا رسیدن انتخابات میان دوره ۲۰۲۲ امریکا، سرگرم تقویت راهکنش های کنترل اطلاعات خود و تشدید قوانین مربوط به اطلاعات نادرست پیرامون رأی گیری و تبلیغات است که به وسیله آنها تبلیغ به عدم شرکت در انتخابات یا زیر سوال بردن نتایج انتخابات ممنوع خواهد بود. تغییرات مذکور روز سه شنبه در یک پست وبلاگی اعلام شد.
این شرکت تبلیغات جدید با موضوع سیاسی، اجتماعی و انتخاباتی را در هفته آخر قبل از انتخابات ممنوع خواهد کرد، با این هدف که اطمینان حاصل کند که هیچ “غافلگیری اکتبری” (واقعی یا غیر واقعی) زیست بوم اطلاعات را مختل نخواهد کرد. ویرایش آگهی های موجود نیز ممنوع خواهد بود و تبلیغاتی که افراد را به عدم رای دادن تشویق می کنند یا مشروعیت نتایج را زیر سوال می برند، مجاز نخواهند بود.
در راستای اطمینان بیشتر از حرمت رای، متا می گوید که با هدف مقابله با “آزار و اذیت هماهنگ و تهدید به خشونت علیه مقامات انتخاباتی و کارکنان رأی دهی” روی “تشخیص کنشگرانه تهدید” سرمایه گذاری می کند. این شرکت همچنین نشست های منظمی با “انجمن ملی دبیران ایالتی” و “انجمن ملی مدیران انتخابات ایالتی”، مقامات انتخاباتی ایالتی و محلی، و آژانس فدرال امنیت سایبری و امنیت زیرساخت برگزار می کند.
متا در حال استقرار بررسی کننده های واقعیت (fact checkers) به چند زبان مختلف برای انتخابات میان دوره ای و گسترش این سرویس به واتس اپ، با پنج شریک جدید به زبان اسپانیایی، از جمله یونیویژن (Univision) و تله ماندو (Telemundo) است. این بخشی از کمک ۵ میلیون دلاری “ابتکارات بررسی واقعیت و سواد رسانه ای” قبل از رای گیری نوامبر است.
این پلتفرم وعده داد که در سال ۲۰۲۲ “برچسب هایی که افراد را با اطلاعات موثق مرتبط می سازد” کمتر به کار گیرد، و اذعان داشت که بازخورد کاربران به آنها هشدار داده بود که این برچسب ها در سال ۲۰۲۰ “بیش از حد استفاده شده اند.”
پلتفرم مذکور اعلام می دارد که تنها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۷۰ “سازمان برتری طلب سفیدپوست” را ممنوع کرده و بیش از دو و نیم میلیون محتوای مرتبط با “نفرت سازمان یافته” را حذف کرده است، این پلتفرم فاش کرد که ۹۷ درصد از محتوای مورد بحث بدون گزارش کاربران و توسط الگوریتم های خودش حذف شده است – امری که این سوال را مطرح می سازد که با توجه به غیبت طرفی که به او توهین شده، مطالب مذکور اساساً تا چه میزان توهین آمیز یا مروج نفرت بوده اند.
با این حال، برخی این پرسش را دارند که آیا فیسبوک برای مقابله با اطلاعات غلط واقعی در طول انتخابات مجهز است یا خیر. سازمان غیردولتی عدالت اقلیمی «گلوبال ویتنس» Global Witness می گوید که کمتر از دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری برزیل ۱۰ آگهی جعلی را برای فیسبوک ثبت کرده که به کاربران می گوید تا در روزی اشتباه رای دهند، از روش هایی استفاده کنند که به کار گرفته نمی شوند و اعتبار نتایج را قبل از اخذ آرا زیر سوال می برند. این گروه آزمایش های مشابهی را پیش از انتخابات در کنیا انجام داده و گزارش کرده است که فیلترهای سایت در آنجا دچار “کمبود جدی” هستند.
متا تنها شرکت رسانه های اجتماعی نیست که به سیاست های «یکپارچگی انتخابات» ۲۰۲۰ بازگشته است. توئیتر هفته گذشته اعلام کرد که مقررات دفاع از دموکراسی خود را مجدداً فعال خواهد کرد و متعهد شد که از به اشتراک گذاری “اطلاعات نادرست” جلوگیری کرده یا آنها را برچسب بزند، رسانه های خبری «معتبر» را ترویج کند و روایت های “پیش دستانه” که ممکن است فارغ از صحتشان یکپارچگی نتایج انتخابات را به خطر بیندازد. این پلتفرم پس از انتخابات ۲۰۲۰ تمرکز خود را از “اطلاعات نادرست” مربوط به انتخابات به محتوای مربوط به کووید-۱۹ تغییر داد، اما همچنان به آزمایش بازهدایت کاربران به سمت منابع اطلاعاتی “تأیید شده” ادامه داده است.
Sorry. No data so far.