جریان فیلمسازی ایران چند صباحی است نه به شکل کاملا مطلوب اما تولیدات مناسبی را به جامعه منتقل می کند و حتی در ساخت سینمای کمدی، مخاطب به درک بهتری از این ژانرسینمایی رسیده است؛ آمار فروش فیلم هایی چون سن پطرزبورگ، پسر آدم دختر حوا و … که به لحاظ داستان پردازی و قصه گویی می تواند مخاطب را درگیر خود کند، نشان از این دارد که مردم تاحدی سینمای کمیک محاوره ای و سخیف را پس زده اند.
اما گویا عده ای در این میان از روی عمد قصد دارند، ذائقه مخاطب را تغییر دهند و فیلم های خود را بفروشند و یا…
اکران فیلم عروسک
عروسک فیلم سینمایی تازه اکرانی است که ابراهیم وحیدزاده آن را نوشته و کارگردانی کرده است. نگاهی به کارنامه این کارگردان تصویر روشنی از فیلم جدیدش ارائه می دهد و شاید تماشای “عروسک” ما را از سایر فیلم های این کاگردان بی نیاز کند.
این فیلم چند داستانی و چند منظوره، داستان مهندس، حاجی و… را روایت می کند که در هر لحظه در تیپ های مختلفی ظاهر شده و با دختران مجرد به قصد کلاهبرداری ازدواج می کنند. نویسنده در کدام نقطه از جهان زندگی می کند که از مهندس و زندانی چنین تصوری دارد.
سیروس ابراهیم زاده بازیگر پرو پا قرص وحیدزاده است که نقش های وی در فیلم های شام عروسی، تاکسی نارنجی و… بی شباهت با نقش پدری نیست که برای شوهر دادن دختر خود دست به هر کاری زده و همه آمال و آرزوی خود را در ازدواج دخترش با خواستگاری پولدار می بیند.
نمی توان برای عروسک داستانی واحد یبان کرد؛ چرا که کارگردان به هر دری می زند تا مخاطب را تا پایان فیلم بر روی صندلی سینما نگه دارد و حتی در این راه قوه نفسانی مخاطب خود را به خدمت می گیرد.
با ساخت چند فیلم از این دست خلا ناشی از فیلم های مبتذل را احساس نمی کنیم و حقیقت ابتذال را می توان در این آثار مشاهده کرد.
برای بازیگرانی چون علیرضا خمسه، ثریا قاسمی و… که کارنامه بهتری از سایر بازیگران این فیلم دارند برای بازی در این گونه از فیلم ها باید تاسف خورد.
Sorry. No data so far.