جمعه 24 فوریه 12 | 17:18
بر چنین اصولگرایی‌ای باید گریست؛

روش‌های کودکانه در تبلیغات هنوز هم جواب می‌دهد!

به طور حتم متضرر اصلی از انتخاب چنین روش‌هایی در تبلیغات، «مردم» هستند. مردمی که قرار است عصاره‌ی فضائل‌شان را در خانه‌ای گرد آورند تا حلال مشکلات و ارتقاء دهنده‌ی دین و دنیای آن‌ها باشند.


به گزارش تریبون مستضعفین، تبلیغات نامزدهای شرکت در نهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۰ به طور رسمی آغاز شد.

با شروع زمان قانونی تبلیغات گروه‌های مختلف به تبلیغ کاندیداها و لیست‌های انتخاباتی خود می‌پردازند. تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی و استفاده از روش‌های صحیح در تبلیغ نامزد مورد نظر، از مواردی است که همواره و در هر انتخابات از سوی بزرگان مطرح می‌شود و گروه‌ها و احزاب مختلف نیز بر پایبندی به آن تاکید می‌کنند. اما در عمل شاهد عدم توجه به برخی از این اصول هستیم که موجب ایجاد فضای رقابتی ناسالم و غیر اخلاقی در انتخابات می‌شود. پدیده‌ای که در انتخابت ریاست جمهوری ۸۸ به طور واضح برای مردم قابل لمس شد و زشتی و زیان‌های آن زندگی مردم را تحت تاثیر خود قرار داد.

از جمله روش‌های مرسوم در تبلیغات انتخاباتی جمع آوری رای به وسیله‌‌ی «تخریب» است. در این روش کاندیدای انتخابات به جای تبلیغ خود، معرفی شخصیت و سابقه‌ی خود، بیان تحصیلات و تجربیات و اعلام برنامه‌ها، تنها با تخریب رقیب تلاش می‌کند تا رای مردم را به سوی خود جلب کند. امری که متاسفانه در انتخابات پیش رو نیز شاهد آن هستیم.

تبلیغات پخش شده توسط یکی از گروه‌های انتخاباتی اصولگرایان، نشان می‌دهد اعضای این گروه به جای تبلیغ خود سعی می‌کنند با نفی دیگری، خوبی خود را ثابت کنند. این گروه با تمرکز بر روی «دولت»، به مخالفت با آن پرداخته است و اساس تبلیغات خود را بر آن استوار نموده است. و این سوال در ذهن نقش می‌بندد که تبلیغات انتخابات مجلس که فرصتی است برای شناساندن افراد با صلاحیت و توانا به مردم، چگونه تنها به عملکرد دولت در زمینه‌های مختلف ارتباط دارد.

شعارهای طرح شده توسط افراد حاضر در این لیست انتخاباتی در حالی مطرح می‌شود که اغلب این افراد تا به حال نیز در مجلس شورای اسلامی حضور داشته‌اند و در صورت توانایی برای انجام فعالیتی مناسب و مفید برای مردم، در طول دوره‌های قبلی می‌توانستند آن را انجام دهند. از سوی دیگر برنامه‌ها بر اساس اصل «مخالفت با دولت» در زمانی انجام شده است که دولت کنونی کمتر از دو سال دیگر به پایان کار خود خواهد رسید.

این مطالب در ویژه‌نامه انتخابات «جام هفته» منتشر شده است.

تیتر اصلی این ویژه نامه را سخنان محمدرضا باهنر تشکیل می‌هد. رئوس مطالب طرح شده از سوی وی بدین شرح است: «رادیکالیسم در کشور پایدار نیست»، می‌گویند قانون را قبول ندارند در حالی که قانون آن‌ها را قبول ندارد»، نمی‌شود همیشه از ظرفیت‌های پوپولیستی استفاده کرد»، باید سیاسیون را از ورزش اخراج کرد».

این شعارهای انتخاباتی در حالی از سوی باهنر طرح می‌شود که او ۲۴ سال نمایندگی مردم را انجام داده است! و دانستن فعالیت‌های مفید ایشان در این مدت برای مردم، قطعا در اتخاد تصمیم، بسیار مفیدتر خواهد بود نسبت دانستن ایرادات دولت فعلی.

وجه مشترک این تبلیغات با تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دهم در سال ۸۸، تمرکز کامل بر انتقاد به دولت است.

گفتنی است در سال ۸۸ نامزدهای شرکت کننده در انتخابات برای جلب اعتماد مردم و کسب آراء، تنها به تخریب دولت و زیر سوال بردن عملکرد آن پرداختند و بخش بسیار اندکی از تبلیغات را برای اثبات کارایی، اعلام برنامه ها و صلاحیت های خود اختصاص دادند.

به طور حتم متضرر اصلی از انتخاب چنین روش‌هایی در تبلیغات، «مردم» هستند. مردمی که قرار است عصاره‌ی فضائل‌شان را در خانه‌ای گرد آورند تا حلال مشکلات و ارتقاء دهنده‌ی دین و دنیای آن‌ها باشند.

ثبت نظر

نام:
رایانامه: (اختیاری)

متن:

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.