دبير سايت چمان در مراسم راهاندازي اين سايت، گفت: با راهاندازي اين سايت، قصد ارتقاي گفتمان انقلاب اسلامي در حوزه زنان را داريم و به همين منظور بخشهاي مختلفي را طراحي كردهايم.
رقيه رودسرايي در حاشيه راهاندازي سايت چمان در جمع خبرنگاران، اظهار كرد: در سايت چمان بخش تخصصي را از بخش فانتزي جدا كردهايم و بخش تفرجگاه مربوط به مسائل روزمره و بخش تاملگاه مربوط به مباحث تخصصي است و در اين سايت تلاش ميكنيم به تمام دغدغههاي دختران بپردازيم.
وي در ادامه گفت: در بخش «روزي روزگاري زني» با پرداختن به زنان موفق الگوسازي ميكنيم، علاوه بر آن تلاش ميكنيم تنها به سبك زندگي پايتختنشينها به عنوان سبكي استاندارد نپردازيم.
رودسرايي درباره بخشهاي ديگر سايت چمان اظهار كرد: در بخش «پايان خيابان يكطرفه»، مباحث مبتلابه دختران در حوزههاي مختلف را مطرح ميكنيم و از زواياي مختلف به آن ميپردازيم و در بخش رصدخانه نيز گروههاي مختلف زنان را رصد ميكنيم.
دبير سايت چمان در ادامه گفت: از سه ماه پيش تلاشهاي خود را براي راهاندازي سايت چمان آغاز كرديم و در يك هفته اخير اين سايت در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
سايت چمان زير نظر باشگاه دختران انقلاب اسلامي به آدرس www.chamaan.ir راهاندازي شده است.
در مراسم راهاندازي سايت چمان، شكيبا محبي تبار ـ مدير مسوول باشگاه دختران انقلاب اسلامي نيز اظهار كرد: با رصد فضاهاي فرهنگي به نظر ميرسد فضاي تمام و كمالي وجود ندارد كه با ايجاد همدلي بتواند انقلاب اسلامي را با استفاده از يك جريانسازي مستمر و بهرهگيري از ادبيات فاخر ايراني و باور به ارزشها و بنيانهاي فكري انقلاب و نظام اسلامي در دختران به صورت يك باور حقيقي درآورد و آن را جهتدهي كند و به آن عمق بخشد. بنابراين با راهاندازي باشگاه دختران انقلاب اسلامي، تلاش كرديم اين خلاء را برطرف كنيم.
مدير مسوول باشگاه دختران انقلاب اسلامي افزود: اين باشگاه فضايي در جهت ايجاد تضارب آرا و انديشه در زمينه مسائل مبتلا به دختران است و قصد دارد در يك كارزار فرهنگي با ايجاد همدلي و فضاي اعتماد همهجانبه، پويايي، نشاط، انگيزه و نوآوري دختران جامعه را ارتقا دهد.
دكتر ابراهيم فياض جامعهشناس نيز در مراسم راهاندازي سايت چمان، تصريح كرد: با تقويت ايمان استحكام خانواده افزايش مييابد و برعكس. درواقع ايمان به صورت يك نرمافزار و خانواده به صورت يك سختافزار عمل ميكند و بايد دختران و پسران را براي ورود به چنين ساختاري آماده كنيم.
وي با اشاره به اينكه پشت پرده تفكرات جنسي غربي، مقاصد اقتصادي نهفته است افزود: به عنوان مثال كشف حجاب بيش از آنكه يك حركت ضد ديني باشد، يك حركت اقتصادي بود، چرا كه زنان بايد مردانه لباس ميپوشيدند تا بتوانند مانند آنها كار كنند. بنابراين بر اساس مبناهاي اقتصادي تلاش شد كه زنان را مانند مردان كنند.
وي افزود: محروميت جنسي در غرب بسيار بالاست چون در اين كشورها اقتصاد حرف اول را ميزند.
فياض با بيان اينكه غربيها معتقدند كه دچار بحران غرايز شدهاند، گفت: غريزه جنسي مهمترين غريزه بشر و بزرگترين محرك انساني است ، غريزه جنسي تشخص خارجي افراد است، چرا كه انسانها يا زن هستند يا مرد. مناسبات مرد و زن نيز يعني كل مناسبات بشري و هويت زن و مرد نيز به معناي هويت شخصي و اجتماعي جامعه است. يكي از مباحث مطرح نفرت جنسي و تجاذوب جنسي است. طلاق نيز از جمله مصاديق نفرت جنسي به شمار ميرود.
اين جامعهشناس با اشاره به پرداختن فيلمها و سريالهاي ايراني به خشونت، اظهار كرد: در فيلمها خشونت زيادي ديده ميشود و در ماه رمضان نيز امسال شاهد سريالي بوديم كه محور آن بچه دزدي بود و رابطه خشني بين زن و مرد ميديديم و اين سريال به طرز اسفناكي به پايان رسيد. درواقع سياهنمايي در فيلمهاي سينمايي و از همه بدتر در سريالهاي سيما زياد است و اين امر نشاندهنده وجود مشكل در ارتباط زن و مرد است.
وي تاكيد كرد: اگر غرايز جنسي به صورت مشروع ارضا شود باعث سير انسان به سوي خداوند ميشوند و در اسلام ازدواج كردن به معناي كامل شدن نصف اول دين است.
فياض با اشاره به رهبانيت مسيحي، اظهار كرد: زهد و رهبانيت مسيحي، ضديت با مردانگي و زنانگي است، فمنيسم نيز قصد دارد زنانگي و مردانگي را از بين ببرد و در كل به دنبال احقاق حقوق اقتصادي زنان است و حتي اگر حقوق سياسي زنان را مطرح ميكند، قصد دارد از آن براي حقوق اقتصادي استفاده كند.
فياض اضافه كرد: در فمنيسم يا بايد نقش مردانگي زنان را قوي كنيم يا برعكس عمل كنيم و نتيجه اين كار مردسازي زن يا زنسازي مرد است و تضعيف زن و مرد منجر به همجنسگرايي ميشود. همجنسگرايي نقطه پاياني همه تمدنهاست و اگر مردانگي را در جامعه تقويت نكنيم، همجنسگرايي قوت پيدا ميكند.
اين جامعهشناس تاكيد كرد: با رواج همجنسگرايي خانواده نابود ميشود و هنگامي كه كوچكترين واحد اجتماعي از بين برود، تركيب اجتماعي نيز نابود ميشود. بدينترتيب رابطه انسانها در گذشته، حال و آينده در يك جامعه قطع ميشود و حيات اجتماعي و سياسي از بين ميرود و آيندهاي براي جامعه باقي نميماند.
وي افزود: در حال حاضر نقشهاي مردانه دچار اشكال شده است و پسرها شبيه دختران شدهاند. شاخصها در كلاسهاي درسي دانشگاه فاجعهآميز است و برخي پسرها هرچه متجددتر ميشوند، رفتارهايشان بيشتر شبيه دختران ميشود. اين در حاليست كه خانواده بر اساس مردانگي و زنانگي بنا ميشود و اگر مردي نباشد زني نيز وجود نخواهد داشت.
فياض همچنين گفت: در كشورهاي غربي هر جا كه پيشرفت اقتصادي روي داده، صنعت فحشاء نيز تقويت شده است. در اين شرايط نهادهاي اجتماعي مانند بيمه به جاي خانواده عمل ميكنند. در چنين جوامعي عواطف و احساسات از بين ميرود.
وي با بيان اينكه صنعت فحشاء بدون مواد مخدر معني ندارد، تصريح كرد: فحشاء پس از مدتي براي فرد تكراري ميشود، بنابراين براي ايجاد جاذبه، اعتياد افزايش مييابد، چرا كه بدينترتيب روابط جنسي معنادار ميشود.
اين جامعهشناس گفت: زماني كه اعتياد نيز جذابيت خود را از دست ميدهد، مكاتب عرفاني شيطاني يا مجازي مطرح ميشود، در نتيجه فرد شيطانپرست ميشود، اين در حالي است كه مبناي خانواده توحيد است و زن در خانواده نقش كليدي را ايفا ميكند.
فياض با اشاره به اينكه در نسل جديد، نااميدي بيمعناست و جوانان بايد تلاش كنند راه خود را پيدا كنند، گفت: متاسفانه در حوزههاي علمي و دانشگاهها به خامخوري مباني تئوري رسيدهايم و خامخوري در زمينه علوم انساني نيز بسيار بالاست.
اين جامعهشناس در پايان يادآور شد: در حال حاضر فاسدترين انتخابات رياست جمهوري آمريكا، به گفته كارتر- رييسجمهور پيشين اين كشور- در جريان است و به گفته او شركتها در اين زمينه نقش زيادي دارند. اين بدان معناست كه دموكراسي در آمريكا از بين رفته و استبداد شركتهاي چند مليتي در انتخاب رييسجمهور آمريكا موثر است.
Sorry. No data so far.