«سعید مستغاثی» افزود: معنای عبارت «مخاطب خاص» را نمی فهمم زیرا معتقدم سینما برای همه است.
وی یادآور شد: دوره فیلم های هنری و مولف که به دهه ۶۰ و ۷۰ تعلق دارد، اکنون سپری شده و افرادی که بلد نیستند فیلم بسازند از عنوان هنری برای آثار خود استفاده می کنند در صورتی که این افراد سواد فیلمسازی ندارند.
این منتقد و نویسنده سینمای ایران تاکید کرد: برخی شبه روشنفکران برای این فیلمسازان دست می زنند که این اتفاق به سینمای ایران آسیب های جدی زده است.
مستغاثی توضیح داد: تاکنون در هیچ کشوری از عنوان مخاطب خاص استفاده نشده و فقط در کشور این اصطلاح کاربرد دارد.
وی ادامه داد: حتی در حال حاضر جشنواره های کن و برلین نیز بدنبال چنین فیلم هایی نیستند و تولید این نوع آثار در سینمای جهان نیز کاهش یافته است.
این نویسنده و منتقد سینما گفت: فیلم هایی که بویی از سینما نبرده اند، عموما از عنوان هایی همچون هنری یا مخاطب خاص استفاده می کنند.
مستغاثی افزود: در این میان برخی فیلم ها نیز در سینمای ایران وجود دارد که در اکران و به دلیل برخی مسایل، راهی به نمایش گسترده پیدا نمی کنند که این فیلم ها باید به دور از مافیای اکران، به نمایش عمومی برسند.
وی توضیح داد: این نوع آثار با مخاطب خاص فرق دارد و ببطور حتم در اکران عمومی مخاطب خود را پیدا می کنند.
Sorry. No data so far.