پنج‌شنبه 23 دسامبر 10 | 13:39

راهکار‌های نظارت مردمی، گام بزرگ در هدفمندسازی یارانه‌ها

اما مهمترین بخش از این طرح، همکاری مردمی است. به طوری که اگر تمام افراد جامعه نسبت به اتفاقات این بخش حساسیت های لازم را به خرج داده و در مقابل تخلفات سکوت ننمایند و با درمیان گذاشتن اطلاعات خود از چند و چون امور با دیگران، و یا گزارش اشکالات و تخلفات به مسئولان مربوط اقدام نمایند


تریبون مستضعفین- طرح هدفمندی یارانه‌ها پس از مدت ها حرف و حدیث و برنامه ریزی های مختلف ، از ۲۸ آذرماه در کشور با اصلاح قیمت حامل های انرژی آغاز شد. تغییر قیمتی که بر روی بسیاری از جنبه های مختلف زندگی افراد تاثیر خواهد داشت، از هزینه رفت و آمد تا اقلام مصرفی و نان.

دولت در این راستا از تمامی مردم و بخش های مختلف مدیریتی کشور خواسته است تا برای انجام هر چه بهتر این طرح همکاری نمایند. در این شرایط حفظ آرامش و لزوم توجه به اطلاعیه های رسمی، و توجه به تفاوت های رخ داده بسیار حائز اهمیت است. اما مهمترین بخش از این طرح، همکاری مردمی است. به طوری که اگر تمام افراد جامعه نسبت به اتفاقات این بخش حساسیت های لازم را به خرج داده و در مقابل تخلفات سکوت ننمایند و با درمیان گذاشتن اطلاعات خود از چند و چون امور با دیگران، و یا گزارش اشکالات و تخلفات  به مسئولان مربوط اقدام نمایند، مشکلات بسیاری که در سر راه این جهش اقتصادی بزرگ است، مرتفع خواهد گشت. به همین منظور برخی از اطلاعات اولیه در این زمینه باید مورد توجه واقع گردد:

چگونگي اعلام شکايت از افزايش قيمت‌ها

به منظور جلوگيري از افزايش قيمت در اصناف مختلف با آغاز اجراي طرح هدفمندسازي يارانه‌ها برخي از شماره هاي ضروري براي اعلام شکايت شهروندان معرفي مي شود.

در اين گزارش تلاش شده است تا تلفن هاي ضروري به تفکيک موضوعات در ارتباط با افزايش قيمت‌ها يا مشکلات احتمالي با آغاز اجراي طرح هدفمندسازي يارانه‌ها معرفي شود.

شماره تلفن ۱۸۸۸

شهروندان درصورت مشاهد تخلف تاكسي‌ها مي‌توانند با شماره 1888 تماس گرفته و با اعلام شماره پلاك تاكسي، مورد را به ما اعلام كنند و به طورقطع سازمان نيز نتيجه برخورد به شهروند اعلام خواهد كرد.

شماره تلفن ۱۲۴

همچنين سامانه 124 در ارتباط با اصناف متفاوت به صورت 24 ساعته آماده دريافت شکايت‌هاي مردمي است؛ اين سامانه از ساعت 8 صبح تا 22 شب با حضور کارکنان اين سامانه آماده دريافت شکايت‌ها است و از ساعت 22 تا 8 صبح نيز گزارش‌هاي مردمي به صورت تلفني ضبط و پيگيري مي‌شود.

با دريافت گزارش‌هاي مردمي و اعلام کد هفت رقمي پيگيري از طريق سامانه124، بازرسان طي مدت نيم ساعت در محل حاضر و به رفع مورد گزارش شده اقدام خواهند کرد. شهروندان مي‌توانند بعد از گذشت يک ساعت با اعلام کد هفت رقمي از نتيجه بازرسي، اطلاعات کامل را بدست آورند.

شماره تلفن ۱۸۰۳

در زمينه ارايه تخلفات مرتبط با نان شهروندان مي‌توانند با سامانه چهار شماره‌اي 1803 تماس بگيريد. اين سامانه از ساعت 8 صبح تا 16 بعداز ظهر به صورت فعال شكايات شهروندان را ثبت خواهد كرد و بعد از آن از ساعت 16 تا 20 به صورت سامانه گويا نسبت به ثبت شكايات اقدام مي كند. شهروندان مي توانند با دريافت كد رهگيري بعد از 15 روز نسبت به اعلام نتيجه صدور حكم نهايي متخلف، اطلاعات لازم را بدست آورند.

سامانه پيام کوتاه 3000143 يا تلفن گوياي 88899905 در ارتباط با حمل ونقل بين شهري

براساس اين گزارش اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران طي اطلاعيه اي اعلام كرد: استفاده کنندگان سيستم حمل و نقل برون شهري در صورت بروز هرگونه مشکل در ارائه خدمات مي توانند به نمايندگان مستقر در اداره کل حمل و نقل و پايانه هاي مستقر در پايانه هاي کالا و مسافر استان تهران مراجعه کنند و يا با سامانه پيام کوتاه 3000143 و يا تلفن گوياي 88899905 تماس بگيرند.

همچنين شرکت پخش فرآورده هاي نفتي استان اعلام کرد، اين شرکت آماده دريافت پيام شهروندان درخصوص بروز هرگونه مشکل احتمالي در جايگاههاي سوخت رساني از طريق شماره تماس ذيل است .

تلفن بازرسي شرکت 77654731 – تلفن روابط عمومي 77601706 و کشيک 24 ساعته 77505077

ثبت نظر

نام:
رایانامه: (اختیاری)

متن:

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.