از دیپلماسی غیرانقلابی توقع نتیجه انقلابی نداشته باشید

در زمینه گسترش زبان فارسی هم زحمتی نکشیدیم. کاش بعد از انقلاب اسلامی حداقل برای حفظ این میراث فرهنگی تلاش می‌کردیم. تلاش بعضی از دوستان را منکر نمی‌شوم اما مساله اینجاست که همه تلاش‌ها باید به صورت حرکتی هماهنگ صورت می‌گرفت. خانه فرهنگ کویته ما باید با رایزنی خانه فرهنگمان در پیشاور، کراچی، مولتان، حیدرآباد و لاهور همگام می‌بود.

سرشار: رمان‌های حجیم ضدانقلابی داریم، رمان حجیم انقلابی نه!

ما کارهایی با حجم و کیفیت مثل رمان «گذر از رنج‌ها» در مورد انقلاب ننوشته‌ایم و حداقل تا امروز رمان‌هایی با این حجم و کیفیت در مورد انقلاب اسلامی منتشر نشده است؛ البته هستند رمان‌های حجیمی که ضد انقلابی‌اند…

جذب حداکثری با انقلابی‌گری ممکن است نه با عدول از مواضع

ما در مورد جذب حداکثری هیچ تردیدی نداریم، ولی در جذب حداکثری یک قاعدۀ خیلی مهم وجود دارد و آن اینکه وقتی می‌خواهیم جذب حداکثری کنیم، نباید از دین چیزی کم کنیم و مفاهیم دینی را تقلیل دهیم یا از مواضع انقلابی خود کوتاه بیاییم.

حوزه‌‌های علمیه پاسخ‌گوی نیازهای جامعه اسلامی نیستند

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به ضرورت ارتباط عاطفی مدیر حوزه با طلاب و فضلا گفت: ارتباط گسترده با بدنه و فضلای حوزه و با بدنه جامعه باعث می‌شود که مدیر در اندیشه‌های راهبردی خودش برای اداره حوزه بسیار موفق‌تر عمل کند.

آیا این شورا انقلابی است؟

«تفكر انقلاب فرهنگي» مي‌بايست پس از ايجاد، خود را در قالب يك ارگان ونظام نهادينه مي‌نمود تا بتواند بصورت نظام يافته و متمركز اهداف خود را پيگيري نمايد و امري موقتي(ستادي)تلقي نگردد. بنابراين«شوراي عالي انقلاب فرهنگي» پديد آمد. جفا به آرمان‌هاي انقلاب فرهنگي است، اگر امروز اين شورا وقت خود را محدود به تشويق و تقدير از چند مدير و انتصاب چند رئيس دانشگاه و بحث‌هاي اجرايي اين چنيني نمايد و از مهندسي فكري و فرهنگي جامعه بر اساس اسلام ناب محمدي غفلت ورزد.

چگونه می توان انقلابی ماند؟

این ابهام که چرا در تاریخ هم در صدر اسلام و هم در سی سال انقلاب اسلامی، گاهی انقلابی‌های دو آتیشه داشته‌ایم که به محافظه کار تبدیل شده اند، گاهی فرد انقلابی سی سال پیش‌، ضد انقلاب و ضد امام شده است‌، گاهی چپ‌های دو دهه پیش ، راست شده اند، آدم‌های طرفدار محرومین و ضد استثمار یک مرتبه می‌بینی یک دهه، دو دهه بعد خودشان جزو اشراف می شوند، این زیگزاگ‌های نظری و عملی به چه دلایلی اتفاق می‌افتد؟

می خواستند «انقلابی بودن» را در تاریخ دفن کنند

گرچه انقلاب سی سال پیش رخ داد، و سخنان انقلابی حضرت امام، این انقلاب را جان داد، ولی آن زمان، هیجانی از انقلاب بود که جلوه‌ای از انقلابی بودن را به نمایش گذاشت. امروز بعد از سی سال بیشتر از گذشته می‌شود عمق این رخداد بزرگ و عمق این مفهوم عمیق را فهمید و از آن لذت برد. انقلاب 57 در واقع پیش‌درآمد و مقدمۀ مفهوم انقلاب و انقلابی بودن بود. حتی دوران دفاع مقدس هم، پیش‌درآمد مفاهیم و حقایق و اتفاقات بسیار بزرگتری است که در آینده رخ خواهد داد.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.