«محمد رسول الله» شروعی خوب برای ساخت آثار فاخر

اساسا فیلم های دینی یا برایمان جنبه پیام دینی و یا جنبه تاریخی دارد، در فیلم آقای مجیدی شاید نگاه اول این باشد که جنبه تاریخی و اطلاعات تاریخی برایمان داشته باشد، اما اتفاقی که می افتد این است که مخاطبین بعد از فیلم به احساس خوبی می رسند و حال خوبی پیدا می کنند، نام این را باید چه چیزی گذاشت؟ آ

کاراکترهای کاریکاتوری «مردن به وقت شهریور»

علیمردانی در آثار خود به دنبال نمایش تقابل فرد با جامعه و تقابل فرد با خانواده است و مردن به وقت شهریور هم به همین شکل است اما در غالب آثار ایشان این توانایی را ندیدیم و علت آن عدم وجود دانش و آگاهی در زمینه های مختلف جامعه شناسی، روانشناسی و معضلات نسل جوانان و عدم توانایی در نگارش دغدغه ها در فیلمنامه و اجرای کارگردانی است.

«خداحافظی طولانی» مینیمالیسم است

فیلم خداحافظی طولانی قواعدی را برای ما ایجاد نمی کند که به صورت نشانه شناسانه یا معنا گرایانه با آن برخورد کنیم و بگوییم باران نشانه تطهیر و قطار نشانه ی فاصله است، البته می توان چنین تفسیری کرد ولی دارد با قواعد رئالیستی ما را جلو می برد و فکر می کنم اینطور تامل کردن روی نشانه ها ذره ای به خود فیلم نمی چسبد چون فیلم چنین فضا سازی را ندارد

سینمای ایران انضباط اقتصادی ندارد

یکی از آسیب هایی که بودجه های دولتی می زند، گران بودن پروژه است یعنی زمانی که شما در دفتر خودت می توانی فیلمی را با 300 میلیون تومان بسازی، وقتی قرار می شود که این بودجه به رایگان در اختیارت قرار بگیرد سعی می کنی که فاکتور سازی و سندسازی کنی و این رقم را به چندین برابر افزایش بدهی. بنابراین این پاسخ گویی از بودجه ها باید ارائه شود.

طعم شیرین خیال یک آنونس تبلیغاتی است

الان از 10 فیلم برتر دنیا، 7 یا 8 فیلم، تخیلی و فانتزی اند. اما آن ها هم در شخصیت پردازی چیزهایی را رعایت می کنند که خیلی غلو آمیز نشوند. قهرمانان شکست ناپذیرشان هم کتک می خورند و ناکامی هایشان نشان داده می شود و سرانجام با اراده ایدئولوژی غرب به پیروزی می رسند.

مسئولین سینمایی، خاستگاه سیاسی دارند

اعتیاد، موضوعی است که بارها بدان پرداخته شده و با کمی بی‌دقتی ممکن بود فیلم آقاخانی، به دام یک درام تلخ و سیاه و یا یک داستان پلیسی و حادثه‌ای بیفتد اما او توانسته با نگاهی فارق از شعار و به دور از کلیشه، روایت خود را از اعتیاد بسازد که این نگاه، نگاه قابل بحثی است.

خانه‌ای‌کنار ابرها؛ نوستالژی‌های‌ما و دفاع‌مقدس

خانه‌ای در کنار ابرها، مظلوم است مثل همه‌ی سینمای دفاع مقدس و این مظلومیت از تولید تا جشنواره تا اکران،پیوسته ادامه یافته است.» وی با اشاره به حجب و حیای کارگردان یزدی‌تبار فیلم در نقل جزئیات این نادیده‌گرفته‌شدن گفت: «در زمان جشنواره حتی رسانه‌هایی که پوشش خبری این دست آثار در اولویت‌شان است، به سادگی از کنار آن عبور کردند که این نیز خود مؤید مظلومیت فیلم است.

دفترچه سیاست‌سینمایی نگاه‌استراتژیک ندارد

دفترچه «رویکردها و راهبردها و سیاست های سازمان سینمایی» بسته سیاستی است که اواخر خرداد ماه در اختیار اهالی سینما و رسانه قرار گرفت. بسته ای که از طریق سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل دریافت است و بنا دارد سیاستگذاری های سینمایی دولت یازدهم را برای سال 93 و بعد از آن مشخص کند.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.