افشای اسناد تازه از بنزین وارداتی و پتروشیمی
اسناد موجود نشان میدهد وزارت نفت اطلاعات غلطی درباره آلایندگی بنزین پتروشیمی، مقایسه قیمت بنزین وارداتی و پتروشیمی، کیفیت بنزین وارداتی و ادامه توزیع بنزین پتروشیمی در پاییز امسال ارائه کردهاند.
۴۰۰ صفحه سند درباره فساد کرسنت آماده انتشار است
بر اساس محاسبات دیوان محاسبات، وزارت نفت و سازمان بازرسی کل کشور و وزارت اطلاعات در همان زمان، اجرا شدن آن قرارداد به علت قیمت بسیار پایین آن چند مشکل برای کشور ایجاد میکند: یکی اینکه بیش از 40 میلیارد دلار زیان 25 ساله این قرارداد است. این به جز اعتراضهای کشورهای دیگر خریدار گاز ایران است که پس از قرارداد کرسنت خواستار اصلاح قرارداد خود و رساندن قیمت گاز به قیمت قرارداد کرسنت شدند.
سه دروغ بزرگ برای دفاع از واردات بنزین
سازمان حفاظت از محیط زیست هم چند هفته پیش بیانیهای منتشر کرد و مدعی شد که استفاده از بنزین تولید داخل، عامل اصلی آلودگی هوای تهران است. به عبارت دیگر، پایه اصلی بیانیه سازمان حفاظت محیط زیست این موضوع بود که بنزین پتروشیمی در تهران توزیع شده است. با این حال، تمامی کارشناسان و مسئولان ارشد حوزه انرژی متفقالقول میگویند که اساسا بنزین پتروشیمی در تهران توزیع نشده که بخواهد عامل آلودگی هوای پایتخت باشد!
واردات بنزین نگرانی برای سلامت مردم یا برای منافع خواص
نمایندگان مجلس و عضو کمیسیون انرژی و تشکلهای دانشجویی هرچه تلاش کردند نتوانستند از سازمان محیط زیست و وزارت نفت اسناد مرتبط با آلوده بودن بنزین پتروشیمی را به دست بیاورند. در این میان صداهایی هم شنیده میشود مبنی بر اینکه برخیها سود میبرند. این برخیها همسران برخی از مسئولین مربوطه هستند.
همسر مقامدولتی واردکننده بزرگبنزین است
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت یازدهم کیفیت بنزین پتروشیمی نوری و برخی پتروشیمی ها را تایید کرده و این تاییدیه موجود است، اظهارات وزیر نفت در خصوص واردات بنزین و بی کیفیتی بنزین داخلی را بازی سیاسی خواند و گفت: برخی از بستگان مسئولان منافعی در واردات بنزین دارند، همسر یک مقام دولتی از واردکنندگان بزرگ بنزین است.
پشتپرده واردات 10میلیونلیتر بنزین
با نگاهی دقیق به این آنالیزها متوجه میشویم که در مقابل اتانول، بنزن و آروماتیک بنزین وارداتی هیچ عددی نوشته نشده است و در کل گزارش ارائه شده دارای ابهام از نظر آلودگی است؛ چرا که بنزین باید دارای 16 استاندارد باشد که به ترتیب اهمیت میتوان از آروماتیک، بنزن، سولفور، عدد اکتان و در مرحله بعدی فشار بخار آن نام برد، اما با وجود تمامی این ابهامات این گزارش به امضا و تأیید مسئولان دولتی رسیده است. موضوع چیست؟
آیاتولید و واردات بنزین یورو۴ واقعیتدارد؟
متاسفانه برخلاف ادعاهای سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت، بنزین تولیدی پالایشگاه اراک که در تهران توزیع می شود، «یورو 4» (براساس استانداردهای اتحادیه اروپا) نمی باشد و میزان تولید و واردات بنزین «یورو 4» در کل کشور نیز تقریباً «صفر» است.
رابطه بنزین پتروشیمیها و آلودگی هوای کلانشهرها
بنزین تولیدی پتروشیمیها از کیفیت بالاتری نسبت به بنزین تولیدی در اکثر پالایشگاههای کشور برخوردار هستند و حتی اگر بنزین را همچنان جزو متهمان اصلی آلودگی هوای کلانشهرها بدانیم، بخش عمده این موضوع از کیفیت پایین بنزین تولیدی پالایشگاهها ناشی میشود.
واردات بنزین ایران 3 برابر میشود
تولید بنزین پتروشیمی تا پایان سال جاری ادامه و در نهایت از سال آینده متوقف خواهد شد.
- افزایش محدودیتهای متا بر انتشار اطلاعات پیش از انتخابات آمریکا
- معرفی ۵ بازی آنلاین موبایل در سال ۲۰۱۹
- معرفی ۵ بازی برتر در زمینهی دعوای دسته جمعی برای موبایل
- تنوع هتل و هتل آپارتمان برای رزرو در مشهد مقدس
- باورهای غلط درباره دندانپزشکی زیبایی
- یک هدیه تبلیغاتی از جنس آرامش و لذت !!
- ترفندهای کاربردی برای تعمیر یخچال و فریزر
- چرا خرید نهال به صورت آنلاین شامل تخفیف می شود ؟
- ۱۰ توصیه برای بهینه سازی مطالب سایت مانند یک سئوکار حرفهای
- زیباکنار به سمت ویلاهای پیش ساخته میرود
- تو رو خدا لختتر نشو!
- جعبه پیتزا و درآمد خوب فعالان این حوزه
- در مورد لکسوس NX چه میدانید؟
- سویق خوب از کجا بخریم؟
- بررسی چند بانک برتر تست ریاضی تجربی
- معرفی انواع لایت باکس تبلیغاتی
- چرا باید شارژ آپارتمان پرداخت کنیم؟
- ۸ مزیت خرید هاست حرفه ای برای کسب و کار شما
- اهمیت استفاده از تریلی تراکتور
- مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب
Sorry. No data so far.
Sorry. No data so far.