افشای اسناد تازه از بنزین وارداتی و پتروشیمی‌

اسناد موجود نشان می‌دهد وزارت نفت اطلاعات غلطی درباره آلایندگی بنزین پتروشیمی، مقایسه قیمت بنزین وارداتی و پتروشیمی، کیفیت بنزین وارداتی و ادامه توزیع بنزین پتروشیمی در پاییز امسال ارائه کرده‌اند.

۴۰۰ صفحه سند درباره فساد کرسنت آماده انتشار است

بر اساس محاسبات دیوان محاسبات، وزارت نفت و سازمان بازرسی کل کشور و وزارت اطلاعات در همان زمان، اجرا شدن آن قرارداد به علت قیمت بسیار پایین آن چند مشکل برای کشور ایجاد می‌کند: یکی این‌که بیش از 40 میلیارد دلار زیان 25 ساله این قرارداد است. این به جز اعتراض‌های کشورهای دیگر خریدار گاز ایران است که پس از قرارداد کرسنت خواستار اصلاح قرارداد خود و رساندن قیمت گاز به قیمت قرارداد کرسنت شدند.

سه دروغ بزرگ برای دفاع از واردات بنزین

سازمان حفاظت از محیط زیست هم چند هفته پیش بیانیه‌ای منتشر کرد و مدعی شد که استفاده از بنزین تولید داخل، عامل اصلی آلودگی هوای تهران است. به عبارت دیگر، پایه اصلی بیانیه سازمان حفاظت محیط زیست این موضوع بود که بنزین پتروشیمی در تهران توزیع شده است. با این حال، تمامی کارشناسان و مسئولان ارشد حوزه انرژی متفق‌القول می‌گویند که اساسا بنزین پتروشیمی در تهران توزیع نشده که بخواهد عامل آلودگی هوای پایتخت باشد!

واردات بنزین نگرانی برای سلامت مردم یا برای منافع خواص

نمایندگان مجلس و عضو کمیسیون انرژی و تشکل‌های دانشجویی هرچه تلاش کردند نتوانستند از سازمان محیط زیست و وزارت نفت اسناد مرتبط با آلوده بودن بنزین‌ پتروشیمی‌ را به دست بیاورند. در این میان صداهایی هم شنیده می‌شود مبنی بر اینکه برخی‌ها سود می‌برند. این برخی‌ها همسران برخی‌ از مسئولین مربوطه هستند.

همسر مقام‌دولتی واردکننده بزرگ‌بنزین است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت یازدهم کیفیت بنزین پتروشیمی نوری و برخی پتروشیمی ها را تایید کرده و این تاییدیه موجود است، اظهارات وزیر نفت در خصوص واردات بنزین و بی کیفیتی بنزین داخلی را بازی سیاسی خواند و گفت: برخی از بستگان مسئولان منافعی در واردات بنزین دارند، همسر یک مقام دولتی از واردکنندگان بزرگ بنزین است.

پشت‌پرده واردات 10میلیون‌لیتر بنزین

با نگاهی دقیق به این آنالیزها متوجه می‌شویم که در مقابل اتانول، بنزن و آروماتیک بنزین وارداتی هیچ عددی نوشته نشده است و در کل گزارش ارائه شده دارای ابهام از نظر آلودگی است؛ چرا که بنزین باید دارای 16 استاندارد باشد که به ترتیب اهمیت می‌توان از آروماتیک، بنزن، سولفور، عدد اکتان و در مرحله بعدی فشار بخار آن نام برد، اما با وجود تمامی این ابهامات این گزارش به امضا و تأیید مسئولان دولتی رسیده است. موضوع چیست؟

آیاتولید و واردات بنزین یورو۴ واقعیت‌دارد؟

متاسفانه برخلاف ادعاهای سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت، بنزین تولیدی پالایشگاه اراک که در تهران توزیع می شود، «یورو 4» (براساس استانداردهای اتحادیه اروپا) نمی باشد و میزان تولید و واردات بنزین «یورو 4» در کل کشور نیز تقریباً «صفر» است.

رابطه بنزین پتروشیمی­‌ها و آلودگی هوای کلان­شهرها

‫بنزین تولیدی پتروشیمی‌­ها از کیفیت بالاتری نسبت به بنزین تولیدی در اکثر پالایشگاه‌­های کشور برخوردار هستند و حتی اگر بنزین را همچنان جزو متهمان اصلی آلودگی هوای کلان­شهرها بدانیم، بخش عمده این موضوع از کیفیت پایین بنزین تولیدی پالایشگا‌ه‌­ها ناشی می‌‌شود‬.

واردات بنزین ایران 3 برابر می‌شود

تولید بنزین پتروشیمی تا پایان سال جاری ادامه و در نهایت از سال آینده متوقف خواهد شد.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.