باید به مسجد برگردیم

من كه كارگردانم خودم حاضر نيستم در فضاي فعلي سينمايي دخترم وارد اين حرفه شود چون محيط سينما را براي او امن نمي‌بينم. ولي اول انقلاب مساجد نقش اين محيط امن را ايفا مي‌كردند. در آن محيط بچه‌ها آموزش حرفه‌اي مي‌ديند و شخصيت لازم را پيدا مي‌كردند تا بعد كه به فضاهاي حرفه‌اي هنري وصل مي‌شوند، خودشان را نبازند و مثل امروز نباشد كه يك نفر آدم مذهبي را ما بين 40 نفر بيندازيم و بگوييم تو مجبوري كه تحمل كني.

روایت «کاوه» با شور شیرین

به نظر می‌رسد اردکانی و اصغری به دور از حاشیه‌ها، مسیر مهم و تأثیرگذاری را انتخاب کرده‌اند که تجربهٔ «به کبودی یاس» نشان داد، کارشان را بلدند و می‌توانند در پرداختن به موضوعات دفاع مقدس، کار قابل قبولی ارائه کنند.

به کبودی یاس، به مظلومیت فرهنگ

باید به سینمادار حق داد. وقتی فیلم‌های صرفا تجاری طالب دارد، که بیش‌تر با بازی‌گرهای «خاص» ساخته می شود تا با فیلم‌نامه و کارگردانی حساب‌شده، چه دلیلی وجود دارد که او بخواهد صندلی‌های سینمایش به خاطر فیلمی خالی بماند که بر فرض بر اساس زندگی یک شهید هر چند معروف ساخته شده باشد؟ فیلم فروش ندارد. پس نباید برای آن ضرر داد. اما چرا فروش ندارد؟

«به کبودی یاس» ، در روزهای سرد

در دیداری که سینماگران با مقام معظم رهبری داشتند ایشان از شهید برونسی نام بردند و فرمودند که سینماگران می‌توانند با مطالعه کتابی که درباره این شهید نوشته شده است فیلم‌های سینمایی تولید کنند تا مردم هم با ایشان آشنا شوند. پس از مطالعه‌ی کتاب و انجام تحقیقات ، متوجه شدم که جای کار زیادی دارد و از آن دسته شخصیت‌هایی است که تاکنون ناشناخته مانده است

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.