پول بده دروغ بگو؛ فرهنگ را له کن

در دهه هفتاد که بازار رنگین‌نامه‌های مطبوعاتی داغ شده بود و هر روز عکس دُرشت و بزک کرده زنانه ای، روی جلد مجلات و مطبوعات نقش می‌بست، قانونی در مجلس شورای اسلامی در ۲۵ مرداد ۷۷ به تصویب رسید که طی آن یک بند و یک تبصره به ماده شش قانون مطبوعات (که بیان‌گر خطوط قرمز است) بدین نحو اضافه شد: استفاده ابزاری از افراد (‌اعم از زن و مرد) در تصاویر و محتوی، تحقیر و توهین به جنس زن، تبلیغ تشریفات و تجملات نامشروع و غیرقانونی.

رسانۀ ملی و پارادوکس ارزش‌گرایی-مصرف‌گرایی

تبلیغات تلویزیونی به‌تازگی در قالب قرعه‌کشی جوایز ویژه و باارزش، حمایت مالی از برنامه­‌های پرمخاطب به گونه‌­ای صریح، ضمنی و یا زیرپوستی به اقناع مخاطب در مصرف یک نوع کالای خاص و یا استفاده از خدمات شرکت، بانک و یا مؤسسه‌ی مالی می­‌پردازد. روندی فزاینده که مخاطب برای پیگیری برنامه‌ی مورد علاقه خود ناچار و ناگزیر از مشاهده­‌ی آن است.

«آنتن فروشی» در تلویزیون

«چای محسن بخرید، هر هفته یک خودروی لوکس ببرید… جشنواره آرزوهای بزرگ، هر هفته 110میلیون تومان… قرعه کشی بزرگ چای دبش، هر هفته 3 دستگاه خودروی پژو پارس…» این روزها کمتر کسی است که با تبلیغات گسترده محصولات بازرگانی روی آنتن صدا و سیما غریبه مانده باشد.

تبلیغ کالای صهیونیستی در شبکه بازار

صدا و سیمای ما نه تنها هیچ گزارش یا اشاره ای به این موضوع نداشت بلکه چند روز پس از راهپیمایی پرشکوه مردم اقدام به تبلیغ این شرکت ها نموده است.

صدا و سیما دانشگاه نیست، فروشگاه است!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعبیر حضرت امام (ره) که صدا و سیما باید دانشگاه باشد، گفت: با نوع تبلیغاتی که اکنون در صدا‌وسیما انجام می‌شود، صدا‌وسیمای ما «دانشگاه» نیست بلکه «فروشگاه» است.

گسترش روزافزون استفاده از تصویر زن در تبلیغ کالا

تبلیغ و اطلاع رسانی در هر حوزه و حیطه‌ای که باشد، علاوه بر اصول و ضوابط اخلاقی، قوانین و مقرراتی را نیز شامل می‌شود که یکی از این ضوابط عدم استفاده ابزاری از زن برای تبلیغ کالا است

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.