مبارزه راحت طلبانه

امام فرمود مبارزه با راحت طلبی جمع نمی شود.” مبارزه راحت طلبانه” یعنی مبارزه منهای پیگیری، منهای استقامت، منهای صبر، منهای تلاشِ منظم و مستمر! اینها را که از مبارزه بگیری؛ می ماَند خودنمایی و عقده گشایی با چندتا بد و بیراه، چند تا جیغ بنفش و ادعاهای گزاف.

بسیج و مقدس‌مآبی!

در طول سالهایی که از آخرین پیام امام درباره بسیج گذشته است و در میان هزاران پوستر و پلاکاردی که در این یازده سال به در و دیوار خیابانها و اداره‌ها و… چسبیده است، ندیده‌ام که این جمله از امام پوستر شده باشد، یا بر دیوار پایگاه بسیج مسجد یا دانشگاه یا اداره یا کارخانه ای نقش بسته باشد که: «مملکتی که با استکبار و پول‌پرستی و تحجرگرایی و مقدس‌مآبی مخالف است، همه افرادش باید بسیجی باشند.»

اسلام انقلابی علیه اسلامِ مناسکِ میان­‌تهی

یکی از پدیده‌هایی که سال به سال بیش از گذشته با آن مواجهیم، گسترش آیین­‌های مذهبی و پیدایش آیین­‌هایی تازه است. یک آیین مذهبی می‌تواند ترویج‌کننده و احیاگر آرمان‌های اصلی دین بوده و به واسطه‌ی معرفت‌ها و  نشانه‌هایی که به میانه‌ی جامعه می‌آورد به بزرگداشت ایده‌­های محوری دین کمک کند. تعظیم شعائر اسلامی مفهومی است برخاسته از متن الهیات اسلامی که آیات و روایات فراوانی به آن دلالت می‌دهد. پرسش اما این­‌جاست آیین به خودی خود مفید است یا وقتی واجد این نقشِ ذاتی باشد؟

تشیع انگلیسی دسیسه صهیونیستی برای براندازی است

پس از جنگ تحمیلی، شیعه انگلیسی توسط اسراییل غاصب به عنوان جنگ نرم برای مقابله با انقلاب امام راحل و روحانیت شیعه در ایران شکل گرفت و ترسیم این دسیسه در ایران توسط دشمنان با هدف براندازی انقلاب اسلامی شکل گرفت، چراکه انقلاب امام نه تنها در ایران و بلکه در کل جهان گسترش یافت و این خطر بزرگی برای دشمنان اسلام به شمار می‌آمد.

منشور روحانیت باید احیا و عملیاتی شود

امام در منشور روحانیت حداقل در ده مورد کارنامه روحانیت را درخشان و موفق می داند لذا نباید به بهانه برخی ضعف‌ها کلیت روحانیت را نفی کنیم و زیر سوال ببریم. وی افزود: از نظر امام حذف و کمرنگ کردن نقش روحانیت در عرصه های راهبردی توطئه دشمن و انحرافی در انقلاب است.

تقدیر از حسن رحیم‌پور به خاطر مبارزه با تحجر و اسلام آمریکایی

اقدامات حجتیه و شبه حجتیه را می‌توان در تربیت نیروهای متدین ضدانقلاب خلاصه کرد، در پاسخ به این پرسش که باید در برابر این جریان در بعد اجتماعی و فرهنگی‌اش چه کرد، گفت: انجمنی‌ها در شهرهای مختلف در قالب تئاترها و گروه‌های هنری، انتشار کتب گوناگون، برپایی هیئات مذهبی، تأسیس مدارس غیرانتفاعی و …. فعالیت می‌کنند

رحیم‌پور ازغدی قلب نئولیبرالیسم را هدف گرفته است

استاد رحیم پور بانگ بلند وجدان بیدار عدالت طلب اسلامی است که از دل آرمان های انقلاب در آمده است. ایشان به درستی انتقاد می کنند ما نباید بگذاریم که منطق سودمحور و سودسالار سرمایه داری مدرن و شبه مدرن بر مناسبات اقتصادی ما حاکم شود و ما این مناسبات ظالمانه را تطهیر و توجیه کنیم و هر کسی هم که از عدالت اسلامی صحبت کرد بگوییم که تو داری نظم و نظام را بهم می ریزی، دولت را زیر سوال می بری و با این بهانه ها او را کنار بگذاریم؛ اگر بنا بود این دست اقدامات صورت بگیرد رژیم شاه بسیار بهتر بلد بود که این کارها را انجام دهد؛ متاسفم از این که عده ای با شعار آزادی سعی دارند خفقان ایجاد کنند و دهان منتقدان را ببندند.

به جرم تحجرستیزی، رحیم‌پور مثل مطهری

نقد نگاه‌های غلط به غرب و مرزبندی با سنت‌گریان، اخباری‌ها، متحجرین، پست‌مدرن‌ها، و…، نقد رفتارهای غلط و بی‌بصیرت با جریان‌های غرب‌گرای نظری یا غرب‌زده عملی، نقد اندیشه‌های تنزه‌طلبانه نسبت به جامعه و حکومت دینی، نقد رفتارها و مناسک خرافی، ظاهرگرایانه و غیرظلم‌ستیزانه، نگاه‌های مذهبی فارغ از عقلانیت و عدالت‌خواهی و…نمونه‌هایی از پروژه فکری و اصلاحی اجتماعی حسن رحیم‌پور بوده است.

رویاروییِ صريح با بدعت‌گذاری در فرهنگ شیعی

در طول این یک دهه، رحیم‌پور دشمنان و مخالفان زیادی برای خود ساخته است. او به صورتی صریح، با چندین جریان معرفتی در عرصة عمومی، دست به گریبان شده و به نقّادی شجاعانه و عالمانة آن‌ها همّت گمارده است. در عین حال، او از تجربة کشمکش‌ها و منازعه‌های طاقت‌فرسای مطهری با این جریان‌های معرفتی درس‌ها آموخته و می‌داند به زودی باید هزینة گفته‌های صریح و شفاف خود را بپردازد.

امام خمینی چرا به انجمن حجتیه بدگمان بود؟

معروف‌ترین موضع‌گیری صریح امام درمورد انجمن حجتیّه، در پیام تاریخی منشور روحانیّت آمده است؛ پس از اتمام جنگ تحمیلی و سه‌ماه مانده به رحلت معمار انقلاب. گویا وقت آن رسیده بود تا امام از خون‌دل خوردن‌ها بگویند. ایشان در این پیام خطاب به علما، روحانیون و طلاب درمورد متحجّرین هشدار داده و پس از بیان مقدّماتی، انجمن حجتیّه را به‌عنوان یکی از مصادیق این طرز تفکّر معرفی نموده است.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.