آیت‌الله کعبی: نظام اسلامی مولود حوزه، اندیشه و تفکر دینی است

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه نظام اسلامی مولود حوزه است و علت محدثه انقلاب، علت مبغیه آن است، گفت: طرفداران اسلام آمریکایی خواهان جدایی روحانیت از نظام اسلامی هستند.

ارائه بهترین سبک زندگی در«مفاتیح الحیات»

«مفاتیح‌الحیات» عنوان کتابی است که در کمتر از ۵ ماه به چاپ پنجاه و هشتم رسیده و ۲۹۰ هزار مجلد آن روانه بازار نشر شده است. این رکورد دست‌نیافتنی، مدیون ارائه بهترین سبک زندگی به دو قشر دنیاطلبان و سعادت‌خواهان است.

برخورد متعصبانه با فلسفه، به‌دور از آموزه‌های اسلامی است

رئیس موسسه آموزشي پژوهشي امام خمینی(ره)، برخورد متعصبانه با فلسفه را به دور از آموزه‌های اسلامی منبعث از قرآن و کلام اهل بیت (ع) عنوان کرد.

ایمان بدون عدالت رسمیت ندارد

کسانی که این بینش را پدید آوردند و داعیه دار آن بودند برای خود محیطی می خواستند که ایمان و خداوند ناظر بر اعمال آنان نباشند تا به آزمندیها و هوای نفس خود میدان دهند و انسانها را بی رحمانه استثمار کنند و ابزارهای کسب در آمد و منافع را بدون قید و شرط و بدون پایبندی به شیوه های شرافتمندانه در اختیار بگیرند. آری کسانی که چنین خواسته هایی داشتند و پیام آور فرهنگ و تمدن مادی غرب بودند همانهایی بودند که احساسات دینی و مسئولیتهای معنوی و روحی را مانعی بر سر راهشان می دانستند

معرفی کتاب «دین و دوران»: اسلام و گذار از «شكل‌گرايي» به «مكتب‌گرايي»

کتاب «دین و دوران» مدخلی بر نظام فکری استاد شهید مرتضی مطهری است، به این پرسش محوری پاسخ می‌دهد که مطهری چگونه اسلام را با دنیای جدید و مقتضیات آن منطبق می‌شمارد و از سازگاری میان آن دو و بلکه از هدایت‌گری دین در دنیای نو سخن می‌گوید.

گام اول در تحول بنیادین در آموزش و پرورش

آن چیزی که نظام آموزش و پرورش مطلوب به آن نیاز دارد، تحقق یک نظام فکری منسجم برای مراتب مختلف اطلاعات و در راستای توسعه تقرب به عنوان محور فرهنگ اسلامی – انقلابی این آب و خاک است … این تحول فراگیر اگر چه شامل همه زمینه ها نظیر کتاب های درسی، شیوه ها و روش های تدریس، تغییر مدیران و اعمال سلیقه های شخصی در نظام آموزش، جایگاه و نقش معلم و متعلم، فضای درس و بحث و… می شود؛ ولی بیش از همه باید به تاثیر مقوله فرهنگ در نظام آموزش و پرورش پرداخت…

جریان شناسی نقد در تاریخ تفکر

اعتقاد و اتخاذ حق و باطل، روشن فکری صرف و اتخاذ همیشگی خط سوم و در میانه ایستادن برای همیشه را برنخواهد تافت. حاصل نقد و وجهه منتقد برای ناظر بیرونی باید درون گفتمان حق بودن او، و اعتقاد به حقانیت عناصر اصلی و دال برتر فرهنگ اسلامی ایرانی را بازنمایی کند. امیختگی و سلسله مراتبی بودن حق و باطل نباید موجب شود که نقد منتقد درون گفتمانی فهم نشود یا استعلایی و اشرافی بازنمایی شود.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.