وحید جلیلی چگونه مشایی را به انجمن حجتیه گره زد؟

وحید جلیلی در سال ۸۳ در ماهنامه سوره، نفوذ جریان فکری حجتیه به شهرداری تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری را مورد انتقاد قرار می‌داد و آن را می‌نواخت. این انتقادات به حدی بود که ماهنامه مهرنامه او را جزو اولین کسانی دانست که جریان مشایی را به انجمن حجتیه گره زد.

شیعیان وهابی!

یک نمونه‌ی تازه از این ماجرا، توهین‌های بی‌شرمانه یکی دو سایت خبری به عرفا مخصوصا به آیت الله حسن زاده آملی و شاگردان و اطرافیان ایشان است. این سایت‌ها که متاسفانه نام «شیعه» را هم یدک می‌کشند، در هفته‌های اخیر با انتشار متنی ناقص از یک سخنرانی، جنجالی ژورنالیستی را براه انداخته و بدترین اهانت‌ها را در قالب نظر خوانندگان منتشر کرده اند.

نقاط اشتراک دو فرقه به ظاهر دشمن «وهابیت» و «انجمن حجتیه»!

چنان‎چه می‎دانیم، حجتیه‌ای‌ها، سال‎هاست که بزرگترین دشمن «شیعه» را «وهابیت» می‎دانند و با استفاده از شبکه‎‎های ماهواره‎ای و سایت‌‎های متعددشان – به‎زعم خود – به مبارزه با ایشان مشغول‌اند و همچون گذشته هر خطی جز این خط را انحراف از اولویت‌‎ها و اصول ولایتی‌بودن می‎دانند!

كشته شدن اين‌ها از خريتشان بوده است!

بزرگي مي گفت هيچ گاه گمان نكنيد كه جرياني اجتماعي مي‌ميرد و اثري از آن نمي‌ماند، جريان‌هاي اجتماعي نمي‌ميرند بلكه به گونه اي جديد و به هيئتي متفاوت چون روحي در كالبدهاي گونه‌گون به حيات ادامه مي‌دهند و زيرك آن است كه اين روح را بشناسد ولو در كالبدهاي متفاوت.

مکتب تربیتی انجمن حجتیه

خدمات انجمن را در مبارزه صحیح با وهابیت و بهائیت نباید نادیده گرفت ولی عدم معرفی دشمن اصلی باعث شده است نیروهای عظیمی از دست بروند و حتی بسیاری از نیروهای تعلیم یافته توسط انجمن به دلیل پیدا نکردن آرمان جهاد و مبارزه در اسلام، در مقطع انقلاب به گروه‌‌هایی مثل مجاهدین خلق پیوستند و حضور فارغ التحصیلان دبیرستان‌‌هایی مانند علوی در آن سازمان چشمگیر بود.

تفکر حجتیه؛ تشیع مسیحی شده

بررسی ریشه‎های اجتماعی و تاریخی انجمن حجتیه و سیر تحول آن در سال‎های قبل و پس از انقلاب، اصلی‎ترین سئوالی بود که با آن به سراغ استاد مردم‎شناسی دانشگاه تهران رفتیم. پاسخ‎های دکتر ابراهیم فیاض به پرسش‎های ما را از نظر می‎‎گذرانید.

امیرالمومنین حجتیه‌ای نبود!

نمي دانم آن ها كه در جلسات معرفتي(!) و جشن‌هاي آن چناني خود در خانه‌هاي اشرافي شمال شهرشان به ناسزاگويي به اهل سنت و پيشوايانشان مشغول اند و براي شادي دل دختر پيامبر در مذمت آن‌ها داستان‌هاي خيالي مي‌گويند و اشعار ركيك مي‌سرايند، چگونه از كنار سيره‌ي امامشان مي‌گذرند؟

حجتیه‌‌ای كيست، چه می‌گوید، و چه می‌كند؟

توقف فعاليت‌هاي انجمن در سال 62 كه ظاهرا به خاطر تبعيت از انتقاد امام از اينان صورت گرفت يك تعطيلي صوري و ظاهري بود و بر اساس قرائن، اين نوع نگاه، هنوز -حتي به صورت تشكيلاتي و ساماندهي‌شده- وجود دارد و در حال جذب نيرو و فعاليت است.

سکوت علما در دفاع از محرومان و مستضعفان؟

سخنرانی مشهور حضرت امام حسین «ع » است درباره علما و تکالیف اجتماعی و سیاسی آنان. امام در این سخنرانی عالمان ساکت – مردگان متحرک – را سخت سرزنش می کند و می نکوهد، و از نظر سیاسی و اجتماعی «تفسیق» می کند و گناه همه جنایت جنایت کاران و ستم ستمکاران را به گردن آنان می اندازد. و این منطق دین حق و مسئولیت شناس است…

مصائب روحانیتِ اسلام ناب در برابر تحجر و سرمایه‌داران زالوصفت

علماى اصيل اسلام هرگز زير بار سرمايه داران و پول پرستان و خوانين نرفته‏اند…روحانيت متعهد، به خون سرمايه داران زالو صفت تشنه است و هرگز با آنان سرآشتى نداشته و نخواهد داشت… بايد مراقب بود كه تفكر جدايى دين از سياست از لايه‏هاى تفكر اهل جمود به طلاب جوان سرايت نكند… جنگ ما جنگ فقر و غنا بود، جنگ ما جنگ ايمان و رذالت بود و اين جنگ از آدم تا ختم زندگى وجود دارد

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.