به نهضت‌های فراگیر تولید محتوا نیاز داریم

میلیون‌ها عکس از دفاع مقدس در دست مردم هست که در اختیار سایرین نیست. در حالی‌که به نظر من با یک برنامه‌ریزی جدی و مختصر و با اراده نظام می‌شد این امر اتفاق بیفتد. یا همین خاطرات دفاع مقدس، ده‌ها هزار از پدران و مادران شهدا از دنیا رفتند، بدون اینکه یک برگ کاغذ و یا یک فایل صوتی و عکس از این‌ها باقی مانده باشد. این نشان می‌دهد که عهده‌داران فرهنگ و مسئولان فرهنگ به وظیفه خود عمل نکردند.

وقتی شبکه‌های اجتماعی به روزنامه‌ها رودست می‌زنند

یکی از ویژگی های شبکه اجتماعی این است که کاربر، که در اغلب موارد یک شهروند عادی است، خود می‌تواند به تولید محتوا بپردازد. این محتوا می‌تواند یک خبر باشد یا یک نظر یا یک عکس. به این ترتیب، دیگر رسانه‌های سنتی چون روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری و شبکه‌های تلویزیونی تنها تولیدکننده محتوای خبری برای جامعه نیستند.

اعضای کمیسیون ارتقای تولید محتوای فضای مجازی مشخص شد

شورای عالی فضای مجازی، در دهمین جلسه خود، براساس ماده 9 اساسنامه مرکز ملی فضای مجازی، شرح وظایف و اختیارات و اعضای «کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای فضای مجازی کشور» را تصویب نمود.

به قول دکتر شریعتی چه باید کرد؟

کسی حواسش هست؟ در همین کیهان امروز چند کار‌شناس این فیلم و آژانس شیشه‌ای را سیاه نمایی دفاع مقدس دانسته بودند، بعد گله هم می‌کنند که چرا پس فردا کارگردان‌هایشان فیلم بیخود و کم ارزش می‌سازند…… بگذرم.

بررسی «تولید محتوا در فضای مجازی» در راه سوم

مشکلات تولید محتوا در فضای مجازی امشب ساعت 19:45 در شبکه دوم سیما با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سالاریان، قائم مقام دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی و حسن میثمی، کارشناس فضای مجازی در برنامه «راه سوم» در قالب یک برنامه 45دقیقه‌ای بررسی می‌شود.

مسئول محتوا در شبکه‌های اجتماعی کیست؟

شبکه‌های اجتماعی بستر ابراز وجود کاربران اینترنت است. این شبکه‌ها مانند محله‌ای است که خانه‌های آن دیواری ندارند و از این رو، «کنش‌ها» و «واکنش‌های» همسایه‌ها منجر به وقایع پیچیده‌ای می‌شود که تحلیل آنها از هر جهت مشکل است.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.