مهندسی جنگ، روایت برنامه امشب ثریا

اولین قسمت از سری سوم برنامه ثریا امشب به صورت زنده و با موضوع مهندسی جنگ به روی آنتن شبکه یک خواهد رفت.

اکران دانشگاهی «شور شیرین» آغاز شد

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شور شیرین» گفت: اکران و نمایش فیلم «شور شیرین» در دانشگاه‌ها از امروز، سوم مهر ماه آغاز شده است.

درآمد یک‌هفته «شور شیرین» برای زلزله‌زدگان

احتمالا این هفته آخرین هفته‌ای است که فیلم در سینماهای تهران اکران خواهد بود امیدواریم مردم برای کمک به مردم زلزله زده فیلم را در سینما آزادی ببینند تا انشاء‌الله بتوانیم باعث خشنودی مردم منطقه و روح شهدا باشیم.

آقای اردکانی! شهادت «شور شیرین» مبارک

شاید اگر دعوت بعضی عافیت طلبان را که ماه ها پیش از شما صورت گرفته بود که «رها کن تلاش در وادی این مضامین را و رجوع کن به فیلم های عامه پسند» می پذیرفتی، امروز اینگونه در میدان مین قرار نمی گرفتی و بلکه در گوشه ای کنج عافیت طلبیده و از تماشای نشستن برف روی کاج لذت می بردی.

فیلم سینمایی شهید شوشتری تولید می شود

ابراهیم اصغری تهیه‌کننده، از آغاز پیش تولید فیلم سینمایی زندگی «شهید نورعلی شوشتری» به کارگردانی جواد اردکانی در اردیبهشت سال ۹۱ خبر داد.

روز چهارم جشنواره؛ بارقه‌هایی از امید با اعمال شاقه!

شور شیرین فیلمی درباره‌ی یکی از فرماندهان جنگ یعنی شهید محمود کاوه است. به خودی خود رفتن سراغ چنین سوژه‌ای جسارت زیادی می‌خواهد که جواد اردکانی به عنوان کارگردان این فیلم پیش از این هم با ساخت فیلم به کبودی یاس که درباره‌ی شهید برونسی بود نشان داده که جسارت رفتن سراغ چنین سوژه‌ها و ساختن فیلم‌هایی از این دست را دارد. اما فیلم شور شیرین دارای فراز و نشیب زیادی است و فیلم گاهی خوب پیش می‌رود و گاهی لنگ می‌زند.

باید به مسجد برگردیم

من كه كارگردانم خودم حاضر نيستم در فضاي فعلي سينمايي دخترم وارد اين حرفه شود چون محيط سينما را براي او امن نمي‌بينم. ولي اول انقلاب مساجد نقش اين محيط امن را ايفا مي‌كردند. در آن محيط بچه‌ها آموزش حرفه‌اي مي‌ديند و شخصيت لازم را پيدا مي‌كردند تا بعد كه به فضاهاي حرفه‌اي هنري وصل مي‌شوند، خودشان را نبازند و مثل امروز نباشد كه يك نفر آدم مذهبي را ما بين 40 نفر بيندازيم و بگوييم تو مجبوري كه تحمل كني.

روایت «کاوه» با شور شیرین

به نظر می‌رسد اردکانی و اصغری به دور از حاشیه‌ها، مسیر مهم و تأثیرگذاری را انتخاب کرده‌اند که تجربهٔ «به کبودی یاس» نشان داد، کارشان را بلدند و می‌توانند در پرداختن به موضوعات دفاع مقدس، کار قابل قبولی ارائه کنند.

مشکل مدیریت فرهنگی اپوزیسیون نوازی است

اردکانی: نكته‌اي كه من خيلي از بابت آن متأسفم، اين است كه طي اين دو دهه – يا 15 سال- همواره مديران سينمايي ما فرار كرده‌اند از اين كه در مقابل آرمان‌ها پاسخ بدهند. يعني هميشه سعي كرده‌ايم آرمان‌ها را يك جوري زيرسبيلي رد كنيم!… جلیلی: شما مي‌بينيد كه جريان ديكتاتوري روشنفكري كشور يك خطوط قرمزي، ايجاد كرده كه كسي نمي‌تواند سراغ اين‌ها برود

به کبودی یاس، به مظلومیت فرهنگ

باید به سینمادار حق داد. وقتی فیلم‌های صرفا تجاری طالب دارد، که بیش‌تر با بازی‌گرهای «خاص» ساخته می شود تا با فیلم‌نامه و کارگردانی حساب‌شده، چه دلیلی وجود دارد که او بخواهد صندلی‌های سینمایش به خاطر فیلمی خالی بماند که بر فرض بر اساس زندگی یک شهید هر چند معروف ساخته شده باشد؟ فیلم فروش ندارد. پس نباید برای آن ضرر داد. اما چرا فروش ندارد؟

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.