چرا سهم راه آهن از حمل بار کم است؟

شرکت راه آهن با برنامه ای کردن حرکت قطار‌ها و ارائه‌ی تضمین به مشتریان برای تحویل به موقع بار می‌تواند بستر مناسب، برای جمع نمودن کالا از سطح جاده‌ها و قرار دادن آن بر روری خطوط ریلی را فراهم کند تا به وظیفه‌ی ذاتی خود که حمل کالا می‌باشد، عمل نماید.

سنگ خرید خارجی جلوی پای تولید ریل ملی

در حالی ورود چهارمین و پنجمین محموله تجهیزات تولید ریل ملی تا پایان سال به کشور نوید تولید ریل UIC۶۰ را زودتر از موعد مقرر می‌دهد که مدیرعامل شرکت ساخت از خرید گسترده ریل خارجی خبر داده است.

پشت خطی‌ها، گوشت قربانی مسئولان

انگار اجل با او هم‌قدم شده بود. باد به پایش پیچید، چادرش به میله‌های ریل گیر کرده بود، تقلا کرد خودش را رها کند اما نمی‌شد و چند لحظه بعد … صدای جیغ خفیف زنی جوان در بین سوت غول آهنی محو شد. همسایه‌هایی که از سر شوق یا بیکاری از پنجره به آمدن قطار نگاه می‌کردند، یک آن، تکه‌تکه شدن همسایه‌شان را به چشم دیدند.

راهکارهای جهت تسهیل سفر زائران ایرانی اربعین

احداث خط راه آهن شلمچه تا بصره، نوسازی خط راه آهن تهران اهواز و ساخت فرودگاه جدید نزدیک کربلا، مهمترین راهکارهای تسهیل در انجام مسافرت زائران ایرانی به کربلای معلی در ایام اربعین است که باید با همکاری مسئولین ایرانی و عراقی در دستور کار قرار گیرد.

ناگفته‌های بزرگترین انفجار ریلی در ایران

انفجار قطار نیشابور که تا شعاع ۲۰کیلومتری محل سانحه صدمات وارد کرد و همچنین کشته شدن سیصد نفر، که شناسایی برخی از آنها امکان‌پذیر نبود، ناگفته‌های یکی از فرماندهان امداد و نجات ایران از بزرگ‌ترین انفجار ریلی ایران را شامل می‌شود.

چرا بخش خصوصی انگیزه سرمایه‌‌گذاری در راه‌آهن را ندارد؟

ضروری است با واگذاری بهره‌برداری از خطوط ریلی کشور به بخش غیردولتی بستر مناسب را برای ارتقای عملکرد شبکه‌ی ریلی موجود فراهم کرد. نتیجه‌ی این کار افزایش عملکرد و در نتیجه بهره‌وری خطوط ریلی خواهد بود.

افزایش بهره‌وری در راه‌آهن کلید باز شدن قفل ترانزیت کشور

بررسی عملکرد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی در موضوع ترانزیت و روند کاهشی میزان بار ترانزیتی راه‌آهن علیرغم وجود مزایای متعدد اقتصادی در حمل و نقل ریلی مشخص می‌کند که ضعف حمل­ و­نقل ریلی عامل اصلی ایجاد این فاصله‌ی قابل توجه در ترانزیت است.

راه آهن «گرگان به اینچه برون» افتتاح شد

مهمترین مزیت این خط آهن علاوه بر اتصال سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان به یکدیگر اتصال ریلی کشورهای آسیای میانه به دریای عمان و خلیج فارس، کشورهای آسیای شرقی و آسیای جنوب شرقی از طریق جمهوری اسلامی ایران است که موقعیت جمهوری اسلامی ایران را در زمینه مبادلات اقتصادی بین این کشورها افزایش می دهد.

قطار صنعت ریلی کشور به کندی حرکت می کند!

زارعي در باب شاخص های بهره وري در حوزه ريلي به مطالعه اي در ميان 10 کشور منتخب که به جهاتي به کشور ما شباهت و ويژگي هاي مشترکي دارند اشاره و تاکيد کرد در بين اين 10کشور به لحاظ شاخص ميزان حمل بار و مسافر بر طول خطوط قزاقستان اول بوده و ما پنجم بوده ايم که در ميانه قرار داريم.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.