آقای تنابنده این‌قدر خودت را جدی نگیر

نقد جدي را درباره فيلم جدي مي‌نويسند. شما بابت همين چند «يادداشت» هم شاكر باش. در مملكت عجيبي زندگي مي‌كنيم كه درباره فيلمت با اين سر و وضعي كه دارد همين چند «يادداشت» هم منتشر شده. در يك شرايط استاندارد، اين چيزي كه اسمش را فيلم گذاشته‌اي نه اكران مي‌شد، نه ديده مي‌شد و نه كسي درباره‌اش چيزي مي‌نوشت.

ثبت رکورد ضعیف ترین فیلم سال برای «گینس»

گینس حال مخاطب را خوب نمی کند، یک دل سیر خنده به مخاطب نمی دهد. شاید بهتر باشدبه همان نسخه تکرار شده پایتخت بسنده کنیم. نقی با لهجه و کمی جدل با ارسطو مخاطب را همچنان می خنداند و به فکر وامیدارد. از سوی دیگر باور تنابنده در گینس هم برای خود معضلی است و نمی توانیم با لباس فردین باورش کنیم.

از سیمرغ‌داران سال قبل چه خبر؟

هنرمندانی که سال گذشته سیمرغ‌های جشنواره سی‌ودوم فیلم فجر را به خانه بردند، امسال وضعیت کاملا متفاوتی دارند؛ بعضی از آن‌ها جزو پرکارترین‌های جشنواره سی‌وسوم هستند و بعضی جزو غایبان بزرگ جشنواره امسال.

افتتاح نخستین شبکه اجتماعی هنرمندان

در پانزدهمین نمایشگاه تلکام شبکه اجتماعی موبایلی ویژه هنرمندان به بهره‌برداری رسید.

برند توالتی‌ و عقده‌های فیلمساز مرعوب غرب

«هنرمند ایرانی» حاضر در فیلم در فرانسه به پشیزی هم گرفته نمی‌شود و مفلوکانه در اطراف جشنواره کن دست و پا می‌زند تا بتواند با وودی آلن، اسپیلبرگ یا اصغر فرهادی دیدار کند. حتی این مرعوبیت عطاران در برابر فرهنگ غربی آن چنان مشهود است که در تیتراژ فیلم، در کنار نام بازیگران محدود فیلمش، بخشی آورده تحت عنوان «با حضور…» که علاوه بر اسپیلبرگ، به حضور عینک وودی آلن نیز تفاخر شده است!

نسبت «سازمان‌ تبلیغات» و «طبقه‌ حساس»

اگرچه روندی را که مدیریت جدید حوزه هنری بعنوان نهاد زیر مجموعه سازمان تبلیغات اتخاذ کرده روند رو به رشدی بوده اما تولید فیلمی توسط سازمان تبلیغات اسلامی که هیچ نسبتی با اهداف انقلاب ندارد قابل تامل است.

چرا «طبقه حساس» به نمایش در‌نیامده است؟

رضا عطاران، پانته‌آ بهرام، ‌ بهاره رهنما، پیمان قاسم‌خانی، هوتن شکیبا، بهرام ابراهیمی، سوگل قلاتیان، محمد بحرانی، بهادر مالکی، کاظم سیاحی، عرفان ناصری، لیلی فرهاد‌پور، نادر فلاح، شبیر پرستار و آزاده صمدی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

«دهلیز»؛ عفو، خانواده، سینما

دیدن یک فیلم خوب در این روزها به این راحتی‌ها نیست اما به هر حال «دهلیز» این فرصت را فراهم می آورد که با خانواده به سینما بروی و با خیال راحت و بدون این نگرانی که آیا موقعیت‌های آنچنانی و شرب خمر و الفاظ ناجور تو را در برابر خانواده سرخ و سفید خواهد کرد یا نه به تماشای یک «فیلم» بنشینی. شعیبی با اینکه برای اولین بار است که رسما روی صندلی کارگردانی می نشیند اما آنقدرها هم با این صندلی بیگانه نیست.

پدرانی که نقشی در تربیت ندارند

متاسفانه در حال حاضر در جامعه با وجود آنکه پدرها زندان نرفته اند اما نقش چندانی در تربیت فرزندان خود ایفا نمیکنند و برای خود وظیفه ای در قبال این مسئولیت قائل نیستند. پدران خانواده تنها وظیفۀ خود را تامین مالی خانواده میدانند و همۀ مسئولیت دشوار تربیت را بر دوش مادر خانواده می‌اندازند.

این بچه‌های هیئتی هم مخاطب سینما هستند

مرادی به هر یک از عوامل فیلم، یک تابلو فرش نفیس مزین به آیه شریفه «وان‌یکاد» اهدا کرد. مرادی پس از این تقدیر خطاب به عطاران گفت: امروز می‌خواهیم به شما بگوییم که ما را هم ببینید. این جوانان مذهبی، این خانواده‌های متدین، این بچه‌های هیئتی هم مخاطب آثار شما هستند.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.