«گهواره اي براي مادر» يا «طلا و مس» دخترانه؟

گهواره اي براي مادر بيشتر به يك شعر يا نقاشي شبيه است. تأكيد كارگردان بر بستن قاب هاي متقارن را مي توان همراستا با فضاهاي سنتي و تسكين بخش فيلم تلقي كرد. به عنوان مثال در نماهايي كه در بالكن خانه نرگس نشان داده مي شود شاهديم كه در طرفين قاب، دو آدم، دو گلدان و دو استكان چاي قرار دارد. موسيقي متن پيمان يزدانيان به اين تقارن غزل گونه و قاب بندي هايي كه بيشتر به نقاشي شبيه است كمك شاياني كرده است.

داستان: آبی‌های فیروزه‌ای

قدسی خانم مسجدی داشت سینی چای می‌گرداند. رسید به پیرزن «می‌بینی قدسی جون! مردم ملاحظه ندارن که… آخه مسجد جای بچه آوردنه؟! سرم رفت بس که آواز خوند وسط نماز.» و لیوان چای مخصوص خودش را که قدسی خانم خوب شسته بود، از توی سینی برداشت و دوباره نگاه تحقیرآمیزی انداخت به مریم که حالا توی بغل مادرش بود و داشت هق هق گریه می‌کرد.

نگاهی به انگیزه‌های زنان از ورود به حوزه علمیه

زنان با ورود به این عرصه، دنبال موقعیت‌های شغلی که طلبگی ایجاد می‌کند نیستند، قرار نیست امام جماعت یا قاضی شوند. هر چند امکان دارد مبلغه، مدرس، محقق و مربی علوم دینی در مدارس، دانشگاه‌ها و جوامع زنانه شوند، اما در عین حال دو نقش مادری و همسری خود را فراتر از علم‌آموزی می‌بینند و بیشتر مایل‌اند با کسب علوم دینی، توانایی بهتری در ایفای این دو نقش در زندگی خود بیابند.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.