بعد از فتنه قبح سینما شکست / باید صداوسیما رقیب پیدا کند

«ما انتخاب نمی‌کنیم؛ انتخاب می‌شویم» این پاسخ داوود مرادیان، مستندساز ایرانی در پاسخ به گیر مرحله ماقبل مدیریت، «انتخاب» سوژه‌های ضدجنگ و ضدآمریکایی از سوی مستندسازان ایرانی است. مرادیان معتقد است مدیریت فرهنگی مقصر اصلی است.

شرایط سینمای ما این‌گونه باقی نخواهد ماند!

چه می‌شود که معاونت سینمایی ارشاد که خودش یک بچه‌حزب‌اللهی و معتقد است، وقتی یک طرف میز است خیلی اصولگرا و انقلابی است ولی وقتی به آن طرف می‌رود دقیقاً برعکس می‌شود!؟ به قول شهید آوینی سینما یک ماهیتی دارد که ما اگر از این ماهیت غافل شویم، ما را ناخودآگاه در خود می‌بلعد.

مسئله‌ی سینمای ایران: پیوند ژنرال ازهاری و سناتور مک کارتی!

چرا چنین ظلمی به سینما شده است؟ چرا سینمای ایران که می‌توانسته از این همه ظرفیت‌های دراماتیک برخوردار شود و به‌طور طبیعی با پرداختن به این سوژه‌ها سیر طبیعی خود را به سمت کمال طی کند، از مسیر طبیعی خارج و وارد یک فضای مصنوعی و غیرطبیعی شده است؟ مخصوصاً زمانی که ما از لحاظ فنی و قابلیت نیروی انسانی در رده‌‏های بالای جهانی قرار داریم، یعنی در منطقه و در بسیاری از کشورهای دنیا این همه بازیگر خوب، فیلم‌بردار کاربلد، کارگردان، طراح صحنه، گریمور و عوامل فنی سینمایی وجود ندارند، که ما داریم. ما جزء ده‌کشور اول دنیا از لحاظ قابلیت‏‌ها و توانایی‏های بالقوهٔ سینمایی هستیم.

چرا مستند «دستگیری ریگی» ساخته نشد؟

با وجود مدیران حزب‌الهی، باورمند، ولایتمدار، کارآمد و فهیم فرهنگی کشور پس چرا باید آرزوی ساخت فیلم‌های ضداستکباری را به گور برد؟ پاسخ ساده است. روابط و سیاسی‌کاری‌های مدیران حزب‌اللهی، باورمند، ولایتمدار، کارآمد و فهیم فرهنگی کشور! الویت موضوعی ساخت فیلم در کشورمان را تعیین می‌کند.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.