فراستی: پول دولتی فیلمساز را فاسد می‌کند

کسانی که به مردم و انقلاب اعتقاد دارند نباید از ساخت فیلم‌های مخالف موضعشان بترسند چرا که اگر سینمای خصوصی راه رفتن بلد شود، مردم فیلم ضد‌ارزشی را خودشان پس می‌زنند.

«یاس» و «تخدیر» دو مشخصه سینمای روشنفکری است

فیلم راه‌های آقای کیارستمی را گذاشتند. یکی از بچه‌ها از او سؤال کرد. آقای کیارستمی، ببخشید. اگر اسم شما را از روی فیلم بردارند. فکر می‌کنید، با فیلم بچه‌های سینمای جوان گناباد برابری می‌کند؟ ولی برای این فیلم، روشنفکرها داشتند دو سه دقیقه، کف می‌زدند. قضیه پادشاه لخت است.

متن کامل میزگرد وحید جلیلی و مهدی کرم‌پور در خصوص سینما

در این سال‌ها رئیس جمهور ما ترور شده‌است، ده‌ها نفر از نمایندگان این مردم ترور شدند و … ترور از زاویه‌ای شاید امری تراژیک و سیاسی قلمداد شود اما از منظر هنر یک ماجراست. اما می‌بینید همه این داشته‌ها در این سال‌ها بایکوت شده‌است. شما حتی یک فیلم با موضوع ترور در 30 سال گذشته سراغ ندارید. در حالی که بیش از 16200 شهید ترور داریم!

فوتبالیست‌های دولتی، سینماگران حکومتی، انقلابی‌های مسافرکش

روشنفکرها و سینمایی‌های که یک شبه تحلیل‌گر مسایل سیاسی می‌شوند، به نظرم میلیاردرهایی‌ند که خودشان از همه بیشتر دولتی‌ند و دست‌شان بیشتر از همه در جیب ملت است ولی دولتی بودن و حکومتی بودن را برچسب کردند که اسمش بد شود تا به قول معروف دست زیاد نشود!

تهیه کننده پیش از اکران به سود خود می رسد

یکی از عجایب سینمای ما این است که تهیه کنندگان پیش از اکران فیلم به سود خودشان می‌رسند و این هیچ جای دنیا سابقه ندارد. در ایران تهیه کننده قبل از اکران پولش را می‌گیرد و برای سود روی سود حرص می‌زند.

حاکمیت عابر بانک سینما نیست

جناب آقای جیرانی! چگونه ممکن است از حاکمیت انتظار سرمایه‌گذاری و تامین هزینه و بودجه در سینمای نحیف ایران را داشت ولی با نظارت و سیاستگذاری همان حاکمیت در همان سینمایی که به مدد همین سرمایه‌گذاری‌های دولتی زنده است شمشیر کشید و با چماق “سینمای دولتی” به جنگ سیاستگذاری‌های فرهنگی رفت؟! گویی حاکمیت فقط نقش عابربانکی را دارد که قرار است فقط تامین‌کننده نیازهای اقتصادی این سینما باشد

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.