سنگ‌اندازی پژو در داخلی‌سازی قطعات

بازگشت پژو به ایران در شرایطی مطرح است که حضور ۲۳ ساله این شرکت فرانسوی در ایران با سنگ‌اندازی برای داخلی سازی قطعات، وابستگی به واردات ساده‌ترین قطعات و حتی مواد اولیه پیچ و مهره، ثبت طراحی ایرانی به نام فرانسوی‌ها و زیان هنگفت صادرات همراه بوده است.

شرکت‌های آمریکایی حق‌معامله با ایران‌را ندارند

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، گفت: با وجود تعلیق تحریم‌های صنعت خودروسازی ایران، شرکت‌های آمریکایی همچنان اجازه ندارند با ایران وارد معامله شوند.

انقلاب اینترنت اشیا در سال 2020

بسیاری از کارشناسان معتقدند در سال 2020 انقلابی در زمینه ارائه خدمات اینترنت اشیا اتفاق خواهد افتاد و اتصال همه چیز به اینترنت هم اکو سیستم‌های تجاری و هم زندگی شخصی افراد را متحول خواهد کرد.

چرا توافقنامه ژنو دردی از صنعت خودروسازی دوا نکرد؟

شاهد هستیم با در نظر نگرفتن شرایط و با کمک نگرفتن از کارشناسان توسط طرف ایرانی، طرف غربی دقیقاً هیچ چیز را به عنوان امتیاز به طرف ایرانی قالب کرده است و در ازای چنین بندهایی توانسته است صنعت هسته‌ای کشورمان را متوقف نماید و حتی به عقب براند. جالب اینجاست که حتی تحلیل‌گران طرفدار دولت به طور کلی آنچه که به عنوان امتیاز برداشته شدن تحریم‌های خودروسازی در توافقنامه ژنو ذکر شده است را اساساً یک بند جهت راضی کردن فرانسه – و نه ایران! – جهت امضای این قرارداد قلمداد می‌کنند!

اگر اینگونه کار کنید، پدر صنعت را درمی‌آورید

اقای ابوترابی؛ 191 نماینده طرح دو فوریتی جلوگیری از بازگشت سالمندان و بازنشستگان را امضا کرده‌اند. چرا نمی‌گذارید توزیع شود؟ از شما سید جلیل‌القدر درخواست می‌کنم اجازه دهید که طرح دو فوریتی مذکور اقدام شود.

صنعت خودرو با کدام استراتژی کار می‌کند؟

در حالی که بازار خودرو و مشتریانش چند ماهی است منتظر تعیین تکلیف قیمت خودروها هستند و برای این کار امید زیادی به شورای رقابت بسته بودند، باز هم جلسه شورا به دلیل عدم حضور برخی اعضا، رسمیت پیدا نکرد و برگزار نشد.

قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد

مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت: امیدواریم با ارائه گزارشی از وضعیت فعلی صنعت خودرو بتوانیم اطلاعات لازم را برای تصمیم‌گیری در این زمینه در اختیار مسوولان دولت جدید قرار دهیم.

از دو هزار میلیارد تومان صنعت خودرو چه خبر

با گذشت بیش از یک سال از مصوبه کارگروه حمایت از تولید در زمینه پرداخت دو هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنعت خودرو تاکنون این مصوبه اجرایی نشده است.

تحویل فوری خودروسازان تنها برای ۵ خودرو

با وجود تعیین قیمت جدید اکثر خودروهای داخلی، فروش فوری این خودروها به صورت محدود از سوی خودروسازان در حال انجام است، به طوری که تنها فروش فوری سمند، وانت، سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲ و تیبا صورت می‌گیرد که این وضعیت، مدیریت بازار را دشوار می کند.

آزادسازی قیمت خودروها، شمشیری بر گردن مصرف‌کننده

دود این آزادسازی قیمت بطور مستقیم و غیرمستقیم به چشم مردم خواهد رفت و سیاست آزادسازی قیمت هم باز کمک به تولیدکنندگان خودرو می‌شود البته برخی از خودروسازان حمایت از خودشان را معادل حمایت از مردم می‌دانند و نیروی کار فراوانی که در قسمت تولید خودرو و قسمت‌های پیشینی و پسینی درگیر با این صنعت هستند بعنوان توجیه حمایت از صنعت خودرو عنوان می‌کنند ولی بنظر می‌رسد حمایت‌های دولت در چندین سال اخیر فرصتی کافی برای خودکفایی در این صنعت بوده‌است.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.