«حقیقت» تلخ «سینما»ی ایران

«چنارستان» به لطف دریافت سه جایزه از این جشنواره «افتخارستان» جشنواره امسال است روایتی مغرضانه از تاریخ یک ملت است که در آن به بهانه قطع درختان خیابانِ ولیعصرِ ما و پهلویِ فیلمساز، تاریخ ایران نیز از آنچه خوش آیند وی نبوده حرص شده است و جز کاباره‌های شیک شاهنشاهی و مخروبه‌های کنونی چیزی در آن نمانده است. فیلمی که سازنده آن سعی کرده است حقیقت را در پس سینمای خویش دفن کند، غافل از اینکه حقیقت وجودی خویش را آشکار کرده است.

خانه پدری، وحشیانه‌ای از کیانوش عیاری

عیاری توهمات خود از دوران اعراب جاهلیت را به ایران معاصر نسبت داده است و در سراسر فیلم مرد‌ها را به عنوان موجوداتی آزاردهنده و بی رحم نشان می دهد و زن‌ها را افرادی مظلوم که همواره در تاریخ معاصر ایران به آن‌ها ظلم شده است، از قتل گرفته تا ازدواج اجباری و کتک زدن این فیلم کلکسیونی است از معضلات زنان که حتی امثال تهمینه میلانی هم نتوانسته‌اند مشابه آن را در فضای فمنیستی سینمای ایران نمایش دهند.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.