خداحافظی طولانی و جریان سیال ذهن موتمن

فیلم به لحاظ کاراکتر اصلی طبقه کارگرش شاید ادعای اثری برای طرح مظلومیت این قشر را داشته باشد اما این مسئله در حد اشاره‌هایی تصویری باقی مانده و به دلیل روایت فرم زده کارگردان عقیم می‌‌ماند

«خداحافظی طولانی» مینیمالیسم است

فیلم خداحافظی طولانی قواعدی را برای ما ایجاد نمی کند که به صورت نشانه شناسانه یا معنا گرایانه با آن برخورد کنیم و بگوییم باران نشانه تطهیر و قطار نشانه ی فاصله است، البته می توان چنین تفسیری کرد ولی دارد با قواعد رئالیستی ما را جلو می برد و فکر می کنم اینطور تامل کردن روی نشانه ها ذره ای به خود فیلم نمی چسبد چون فیلم چنین فضا سازی را ندارد

کمبود کتابخوان معضل مقوله اقتباس است

فرزاد موتمن می‌گوید:‌ اقتباس ادبی زمانی انجام می‌شود که کتابخوان داشته باشیم و برای آن کتابی که از آن اقتباس می‌کنیم بیننده بالقوه وجود داشته باشد تا بعد در فیلم آن را به فعلیت برسانیم. وقتی تیراژ کتاب پایین است‌،‌ اقتباسی نمی‌شود.

رقابت سه‌نسل از فیلمسازان انقلاب در فجر33

در حالی سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر محل رقابت 24 فیلمساز از سه نسل پس از انقلاب است که مسعود جعفری‌جوزانی و محمدعلی طالبی با آغاز فیلمسازی خود از سال 64 باسابقه‌ترین فیلمسازان امسال به شمار می‌روند.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.