نقش تبلیغات تجاری بر اشاعه‌ی مصرف‌زدگی

فرهنگ مصرف، طیف وسیعی از انتخاب‌ها را پیش روی مصرف کنندگان قرار می‏دهد. به این صورت که، مفهوم مصرف، به مفهوم هویت جمعی ارتباط پیدا می‌کند، زیرا با تغییر سبک زندگی و شیوع طمع مصرف در جامعه، ارزش‌ها و نگرش‌ها به سمتی می‌رود که افراد از روی انتخاب‏های خود، مورد قضاوت دیگران قرار می‌گیرند.

آیا شما هم کالای مارک‌دار می‌خرید؟

یکی از بارزترین عینیت‌های مصرف‌گرایی، هزینه کردن برای کالایی است که در اصطلاح «برند» می‌نامند. اگر بخواهیم نگاهی عمیق به پدیدۀ برند داشته باشیم باید این سوال را پاسخ دهیم که کالای برند چرا خریداری می‌شود؟

یخچال می‏‌تواند سبک زندگی را عوض کند

آنچه گذشت تبلیغات تجاری برای خرید انواع خوراکی یا چیز دیگر نبود؛ تبلیغات یخچال نیز نبود؛ بلکه دستور العمل فوق را که یک شرکت تولید کننده یخچال و فریزر در سایت خود قرار داده است، مطالعه کنید

۶۵ میلیون نفر اصلا نمی‌دانند دلار چیست؟

تعداد قلیلی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند ایجاد تموج می‌کنند و وقتی سایه این هول به دل بقیه می‌افتد که چه اتفاقی در بازار افتاده، وضعیت بحرانی‌تر می‌شود. در همین روز‌ها در روستاهای مختلف بودم، مردم خیلی راحت دارند زندگی می‌کنند.

چگونه از بی‌عدالتی در امان بمانیم؟

ما فرض را بر این می‌گذاریم که عدالت رعایت شود و فرد هم تلاش خود را انجام بدهد ولی با تمام این وجود خداوند تقدیری برای زندگی ما بگذارد که شاید از نظر ما به ظاهر کم باشد که با رعایت قناعت از بی‌عدالتی اجتماع هم در امان خواهیم بود.

فرهنگ مصرفی، بزرگترین آفت جامعه انقلابی است

حضرت امام خمینی(ره) در پیامی به ملت ایران با تاکید به اینکه اکثریت رزمندگان عزیز اسلام از طبقات محروم و کم درآمد بودند و مرفهین کمتر دل برای انقلاب سوختند، فرهنگ مصرفی را بزرگترین آفت یك جامعه انقلابی دانستند.

از آلبالوی اسرائیلی تا ساعت شما هویت شما!

امروز بی شک در جامعه ما مصرف بر اساس نیاز حقیقی صورت نمی گیرد و زیاده‌خواهی و نوعی مد و نیاز کاذب در مصرف‌گرایی افراد مؤثر است

فضای اقتصاد ما به تهاجم بیرونی مشروعیت می دهد

یک اقتصاددان می گوید: ما با دست خودمان فضایی ایجاد کرده‌ایم که نه تنها مقاومتی نیست، بلکه با تمام وجود به تهاجمی بیرونی مشروعیت می‌دهد.

سرطان مصرف زدگی و تبلیغات مدرن

با در نظر گرفتن تبلیغات تجاری به عنوان فرآیندی ارتباطی در معرفی و ترغیب به خرید کالا یا خدمات باید گفت این آگاهی بخشی و ترغیب در شرایطی به ثمر می‌نشیند که فضای اجتماعی متناسب با ساز و کار انگیزشی در برتری دادن کالا یا خدمات مورد تبلیغ بازسازی شود. به بیان دیگر در این جا نیاز است تا با تغییر سبک زندگی، فضای جامعه برای پذیرش کالا یا خدمات مورد نظر، مهیا شود.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.