اهمیت دیده شدن ‌همه طیف‌ها در رسانه

صداوسیمای جمهوری اسلامی حالا پس از سی و پنج سال، باید قادر باشد قهرمانانی از «طیف»‌های ایده‌آل خود به مردم ارائه کند؛ به جای آنکه طیف‌های مخالف خود را نقد نماید. سرنوشت سریال‌های سال‌های اخیر به خوبی نشان می‌دهد که مردم به همان میزان از دیدن یک کراواتی پدرسوخته و یک فرد شش تیغه‌ی خلافکار در سریال‌ها خسته شده‌اند که به دیدن یک قهرمان فعال اجتماعی نیازمندند.

نقد سینما مدیریت‌ فرح‌نگی را نقد کرد

شماره نخست از دور جدید ماهنامه‌ی نقد سینما با مدیریت جمعی از روزنامه نگاران سینمایی جبهه فرهنگی انقلاب منتشر شد.

وقتی فیلمفارسی‌سازی را دستاورد می‌دانیم!

آخرین فیلم سهیلی آنقدر پرت‌و‌پلاست که اساسا ارزش بحث جدی را ندارد. یک فیلمفارسی که با استاندارهای دهه پنجاه ساخته شده است و برای اینکه اسلحه کشیدن قهرمان را توجیه کند چندین داستان یک خطی و ساده را به هم وصله پینه کرده است. یک پسرفت از فیلم ضعیف «گشت ارشاد»، که اگر لودگی‌های «رضا کِلاش»(رضا عطاران) نبود اساسا تا انتها قابل تحمل نبود و معلوم نیست چرا سازنده‌اش آن را یک دستاورد مهم می‌داند و به ساختش افتخار می‌کند!

«فیلمفارسی» منتشر شد

نشر ساقی مجموعه «فیلمفارسی» را که شامل مجموعه درس گفتارهای سینمایی سید حسن حسینی است را در قالب ۴ دیویدی منتشر کرد.

مسئله‌ی سینمای ایران: پیوند ژنرال ازهاری و سناتور مک کارتی!

چرا چنین ظلمی به سینما شده است؟ چرا سینمای ایران که می‌توانسته از این همه ظرفیت‌های دراماتیک برخوردار شود و به‌طور طبیعی با پرداختن به این سوژه‌ها سیر طبیعی خود را به سمت کمال طی کند، از مسیر طبیعی خارج و وارد یک فضای مصنوعی و غیرطبیعی شده است؟ مخصوصاً زمانی که ما از لحاظ فنی و قابلیت نیروی انسانی در رده‌‏های بالای جهانی قرار داریم، یعنی در منطقه و در بسیاری از کشورهای دنیا این همه بازیگر خوب، فیلم‌بردار کاربلد، کارگردان، طراح صحنه، گریمور و عوامل فنی سینمایی وجود ندارند، که ما داریم. ما جزء ده‌کشور اول دنیا از لحاظ قابلیت‏‌ها و توانایی‏های بالقوهٔ سینمایی هستیم.

«گشت ارشاد»؛ کاریکاتوری از چند فیلم‌فارسی!

خط داستانی «گشت ارشاد» کاریکاتوری است از آثاری مانند «قیصر»، «گنج قارون» و فیلمفارسی‌هایی که همچنان سینماگران ما دوستدار ادای دین به آنها هستند.

سینمای دفاع مقدس و فیلم‌های سطحی و لوده

فرج الله سلحشور، دروغ بودن داستان‌های سینمای دفاع مقدس و عاری بودن سوژه‌ها از مبحث عاشورایی را دو مشکل اساسی سینمای دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: این سینما از فقدان اتاق فکر فرهنگی و مذهبی در رنج است نه امکانات.

اگر شد لطفاً دلسوز باشید

با پیشرفت تکنولوژی و سهل‌الوصول بودن و قیمت پایین فیلم‌ها که اکثراً روی سی‌دی یا دی‌وی‌دی هستند، دقت برای انتخاب فیلم برای تماشا در بین مخاطبان به حداقل رسیده است.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.