دربند، در بند سکانس پایانی

دربند فهرست درهم تنیده‌ای از مشکلات اجتماعی است که خود به خود ذهن مخاطب را خسته می‌کند. باز نمی‌شود از مخاطبی که تلخی‌های مکرری را پشت سر هم دیده و چندین بار هم غافلگیر شده انتظار داشت که قدرت قضاوت و تحلیل کافی برای پایان فیلم داشته باشد. پایان سردرگم دربند از این بابت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم فیلمنامه دربند اتفاقا یکی از نقاط قوت آن است.

«دربند»؛ يك فيلم اجتماعی خلاف جريان آب

در مواجهه با هر اثر سینمایی قاعدتا نه فرم‌گرایی و «فرمالیزم» افراطی جایز است که تنها وجه برتری یک فیلم را ساخت قوی آن بدانیم. نه محتواگرایی افراطی که بدون هیچ نگاهی به «ساخت» اثر محتوای آن را ستایش کنیم. «محتواگرایی» و «فرم‌گرایی» صرف به یک اندازه خطرناک‌اند و قابل نقد.

«ترنج» به دام «دربند» افتاد!

کارگردان «ترنج» گفت: این فیلم قرار بود چهارشنبه این هفته اکران شود که به دلیل اکران «دربند»، با 3 هفته تاخیر به روی پرده سینماها خواهد رفت.

سرآغاز نسلی نو از نیهیلیسم در سینمای ایران

فیلم دربند تأکید دارد که پوچی و بی‌معنایی حقایق و ارزش‌های اخلاقی را به نمایش بگذارد و زنگ خطری است برای نوعی از اندیشه‌ی سینمایی که در حال قوت گرفتن در سینمای کشور در پوسته‌ی سینمای اجتماعی است.

«دربند» و «گذشته» به اسکار می‌روند

دو فیلم دربند ساخته پرویز شهبازی و گذشته ساخته اصغر فرهادی را در مقام نامزدهای نهایی جهت معرفی به آکادمی برگزیدند.

«دربند» به اکران دوم عید فطر پیوست

فیلم سینمایی «دربند» ساخته پرویز شهبازی و تهیه‌کنندگی امیر سمواتی در اکران دوم عید فطر روی پرده می‌رود.

50 سینمایی‌نویس فیلم برگزیده فجر را انتخاب کردند

در این نظرسنجی که در بین پنجاه منتقد و سینمایی‌نویس و فعال رسانه‌ای سینمای ایران انجام شده است در نهایت سه فیلم «تنهای تنهای تنها» ساخته «احسان عبدی‌پور» (با 306 امتیاز)، «سربه مهر» ساخته «هادی مقدم‌دوست» (با 256 امتیاز) و «دربند» ساخته «پرویز شهبازی» (با 150 امتیاز) به عنوان سه فیلم برتر «جبهه رسانه‌ای سینمای انقلاب» انتخاب شدند.

نامزدهای سیمرغ سینمای ایران اعلام شد

اسامی نامزدهای بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) سی و یکیمن جشنواره بین المللی فیلم فجر به شرح زیر اعلام شد

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.