سینما از توجه به «مردم معمولی» می‌گذرد

«قندون جهیزیه»ی علی ملاقلی‌پور- که یکی از جنجالی‌ترین چهره‌ی این‌روزهای سینمای ایران هم هست- در ابتدای امر و برخورد اول، مثال نقض رطب و یابس‌های شبه‌روشنفکران غرب‌زده‌ی ایرانی است که در سال‌های اخیر تمام تلاش خود را کرده‌‌اند تا در بافته‌های رسانه‌ایشان، موج اثار ظاهرا اجتماعیِ افسرده و یاس‌اور فیلمسازان هم‌مسلک خود را الگوی تام و تمام و درست سینمای اجتماعیِ دغدغه‌مند معرفی کنند و باب هرگونه انتقاد از این الگوی مخرب را ببندند.

میراث مرد عاصی سینمای ایران

اهمیت دید جامع فیلم در بررسی نقد اجتماع، توجه ویژه به مقوله فرهنگ است که طبیعتا دیگر معضلات اجتماعی و اقتصادی و فردی و در نهایت گروهی، به تبعیت از فقر و ضعف فرهنگی شکل می گیرند.

« قندون جهیزیه » ملاقلی‌پور نقد می‌شود

باشگاه فیلم فرهنگسرای رازی در نشست خود فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» آخرین ساخته علی ملاقلی پور را نمایش داده و با حضور عوامل و منتقدان به بررسی آن می پردازد.

اکبر عبدی: در ایران می‌مانم

فقط برای مدت کوتاهی به منظور استراحت به ترکیه سفر کردم و قصدی برای اقامت در این کشور ندارم؛ چرا که در ایران سلطان هستم و همچنان به فعالیت در عرصه سینما ادامه می دهم.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.