کاریکاتور: فاجعه استفاده از لوازم آرایشی

۱۷ میلیون زن ایرانی هر ساله ۱۰ تریلیون و ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید لوازم آرایشی هزینه می‌کنند.ایران دومین کشور مصرف کننده مواد آرایشی خاورمیانه است و سن مصرف لوازم آرایشی در ایران نیز به ۱۵ سال رسیده و این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته تمایل به آرایش بیشتر در بین زنان مسن دیده می شود که طراوت و شادابی پوست خود را از دست داده اند.

مافیا وارد صنعت شده است

نماینده فلاورجان با بیان اینکه مافیا به صنعت و واردات کشور ورود کرده است، خطاب به وزیر صنعت گفت: ایران‌کد و شبنم از ورود کالاهای بنجل چینی به کشور جلوگیری می‌کرد، اما شما به خاطر مخالفت با دولت قبل، یک‌شبه آنها را ملغی کردید.

چرا موبایل و لوازم آرایشی تحریم نمی شوند؟ 

یک کارشناس امور زنان و خانواده با بیان اینکه هم اکنون در دفاع مقدس دوم قرار داریم، گفت: گوشی تلفن همراه و لوازم آرایشی، سلاح‌های دشمن در جنگ فرهنگی با جوانان است که هیچ‌وقت در لیست تحریم‌ها نیز قرار نگرفته اند.

ایران هفتمین بازار لوازم آرایش جهان

بر اساس برخی برآوردها زنان ایرانی ماهانه یک تیوپ ریمل استفاده می‌کنند درحالی‌که این میزان برای فرانسوی‌‌ها هر 4 ماه یک تیوپ است.

۹۰درصد لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق است

بیش از ۹۰درصد از لوازم آرایشی و بهداشتی به داخل کشور قاچاق و حتی برندهای ایرانی نیز در خارج از کشور ساخته و به داخل قاچاق می‌شوند.

85 درصد لوازم آرایشی خارجی تقلبی هستند

اگر هر زن ایرانی روزانه به طور متوسط از چهار قلم لوازم آرایشی استفاده کند در طول سال 2.5 کیلوگرم مواد شیمیایی وارد بدن خود می‎کند.

دارو مهم‌تر است یا لوازم آرایشی؟!

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اختصاص ۵۰ تا ۵۰ میلیون یورو ارز برای واردات لوازم آرایشی در نیمه اول امسال، اظهار داشت: این در حالی است که دولت همین مقدار ارز را به واردات دارو اختصاص داده است.

آرايش افراطی يك مسئله فردی نیست

یک روان‌شناس گفت: آرایش‌های افراطی یک عمل آسیب زاست و تبعات آن همه جامعه را در بر می‌گیرد.

لوازم آرايش؛ ابزاری برای جذب جنس مخالف

يك محقق و آسيب شناس اجتماعی علت اصلی استفاده از لوازم آرايشی را جلب نظر جنس مخالف و مطلوب جلوه شدن در جامعه دانست.

لوازم آرایش دختران واجب‌تر از نان شب!

بیشترین دارایی دختران مددجو علیرغم فقر اقتصادی آن‌ها، لوازم آرایش است.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.