تعارف كه نداريم، بي‌عرضه‌ايم!

از حق نگذريم اوضاعمان آنقدرها هم بد نيست. اگر ماه‌نامه و هفته‌نامه روي دكه نداريم، تا دلتان بخواهد بولتن و رصدنامه داريم! به بركت خان گسترده بيت المال هر ماه از ده جا كتابچه‌هاي شكيل رصد و بررسي اخبار فرهنگي دستمان مي‌رسد. همان چيزهايي را كه قبلاً در تك و توك نشريات جبهه فرهنگي انقلاب چاپ شده است دوباره چاپ مي‌كنيم و بابتش كلي هم حق الزحمه مي‌گيريم و بعد خوشحاليم كه مادر تهاجم فرهنگي را به عزايش نشانده‌ايم!

چرا تنها نشریه سینمایی جبهه انقلاب بعد از نوزده سال تعطیل شد؟

البته از این موضوع نباید گذشت مدیران موسسه شهید آوینی پیش از این با ساخت فیلم‌هایی چون «شکارچی شنبه» نشان داده‌اند که آمادگی و دغدغه‌ی سرمایه‌گذاری روی موضوعات اساسی جمهوری اسلامی در زمینه‌ی فرهنگ و هنر را دارند و به همین دلیل تصمیم‌شان بر منتشر نشدن تنها ماهنامه‌ی سینمایی انقلاب کمی عجیب است و باعث ایجاد سوالات جدی در این زمینه می‌شود.

نحوه‌ی تأسیس هالیوود در «سينمارسانه»

در این شماره از سینمارسانه در بخش سینمای ایران نقدهای مفصلی پیرامون فیلم «شور و شیرین» با تیتر «قهرمان خوب، قهرمان زنده است»، فیلم «راه بهشت» با تیتر «خدا پدر مصطفی عقاد را رحمت کند» وخوابم می آد با تیتر«دغدغه های وارداتی؛ دردهای پوشالی» به چشم می‌خورد.

پیوند ازهاری و مک کارتی در «سینما رسانه»

شماره چهارصد و چهل و ششم از دوره جدید سینمارسانه با پرونده‌اي درباره برنامه‌ی تلویزیونی «ثریا» و مصاحبه‌ی اختصاصی با وحید جلیلی، مسئول دفتر مطالعات جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی پیرامون وضعیت سینمای ایران با تیتر «پیوند ژنرال ازهاری و سناتور مک کارتی» منتشر شد. همچنین در بخش سینما ناگفته‌هایی پیرامون مستند «ضلع غربی ساختمان پزشکان» و «میراث آلبرتا» به چشم می‌خورد.

اسکار هشتاد و چهارم در «سینما رسانه»

اين شماره از ماهنامه سینمارسانه با پرداختن به آراء و نظرات متفکر شهید، سید مرتضی آوینی، به تبیین دیدگاه‌ها و مسیرهای ناتمام وی در باب نظریه‌پردازی هنر دینی پرداخته است. این پرونده شامل بحث‌هایی پیرامون ماهیت تکنولوژی و سینما، پرسش‌هایی از اندیشه‌های سینمایی شهید آوینی، سینمای سورئالیستی دینی؟!، بخش معرفی کتاب و یک مصاحبه تحلیلی با دکتر وحید رامین‌پور در باب فرهنگ، تمدن و سینما می‌باشد.

به سازمان سینمایی خوش بین نیستم!

سر بخش: من با این شیوه خیلی موافق نیستم. سیاست‌گذاری اصلی به دست مقام معظم ره‌بری تعیین می‌شود. در حالی که دوستان در سازمان سینمایی تعریف کرده‌اند که سیاست‌گذاری در این عرصه بر عهده‌ی اعضای شورا است. این یکی از مطالبی است که مبهم مانده است و باید روشن شود. عموما با قضایایی از این دست صنفی برخورد می‌شود و من به این جایگاه هنوز با شک و ظن نگاه می‌کنم.

از مبل تا منبر در ماهنامه «سینما رسانه»

شماره 442 ماهنامه «سینما رسانه» در چهار بخش خبر، سینما، تلویزیون و رسانه ویژه دی‌ماه 90 منتشر شد. پرونده‌ی ویژه‌ی این شماره ماهنامه سینما به محرم و صفر در صدا و سیما اختصاص یافته است. در بخش سینما به نقد و بررسی فیلم‌های «اخلاقتو خوب كن»، «بدرود بغداد»، «اسب حیوان نجیبی است!»، «گلوگاه شیطان»، «گلچهره»، «طلوع سیاره میمون‌ها»، «دیوان عدالت»، «تماس حاشیه‌ای» و انیمیشن «رنگو؛ روح بزرگ غرب» پرداخته شده است.

پرونده‎ای درباره‌ی سریال وضعیت سفید در «سینما رسانه»

چهارصد و چهل ویکمین شماره «سينما رسانه» منتشر شد. در اين شماره ماهنامه «سينما رسانه» مطالبي همچون «خبر» ، «سينما» ، «سينماي استراتژيك» ، «تلويزيون» به چشم مي خورد كه خود زير مجموعه هايي نيز دارند. در این شماره پرونده ای درباره سریال « وضیعت سفید » با تیتر کلیشه؛ بی پدر لعنتی به چشم می خورد. همچنین در بخش خبرمصاحبه با اهالی رسانه اضافه شده است.خبر شامل : «خبرهای استانی» ، «30 روز 30خبر» ، «رسانة ماه» ، «مناظرة ماه» عنوان‌های بخش ورودی این مجله را تشکیل می‌دهند.

نقد و بررسی سریال فرینج در ماهنامه «سینما رسانه»

437 شماره ماهنامه سینما رسانه منتشر شد. ماهنامه «سینما رسانه» در این شماره بخش هایی همچون «ورودی»، «سینما»، «سینمای استراتژیک»، «تلویزیون»، «پرونده» و «رسانه» به چشم می‌خورد که خود زیر مجموعه‌هایی نیز دارند. «درآمدی بر تروریسم شناسی»، «افسانه ای به نام حشاشیش»، «ترور، ابلیس و فرزندان آدم» عناوین بخش پرونده این ماهنامه با نام «مروری بر تاریخچه تروریسم» این ماهنامه هستند.

اسطوره های ایدئو لوژی آمریکایی در ماهنامه «سینما رسانه»

ماهنامه فرهنگی هنری سینما رسانه شماره ۴۳۴ منتشر شد. در این شماره در مطالبی به نقد و بررسی فیلم های«جدایی نادر از سیمین» و «اخراجی ها ۳» پرداخته شده است. همچنین نگاهی تفصیلی به سریال «لاست» و آثار جدید هالی وودی دارد. در نقد فیلم «شهامت واقعی» می خوانیم:
برادران کوئن حداقل در دو سه سال اخیر، به خوبی نشان داده اند که بر خلاف آنچه طی سالیان متمادی از خود نشان داده و خود را فیلم سازانی طنز پرداز و خوش ذوق نمایانده بودند، در واقع، آنها نیز جزئی از سیستم فیلم سازی ایدئولوژیک هالیوود هستند …

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.