بعد از «حصر» آزادی نیست، محاکمه است

با توجه به اینکه بحث‌هایی نیز در رابطه با توبه سران فتنه مطرح می‌شود نیز در این باره به آیه 34 سوره مبارکه مائده اشاره می‌کنم. در این آیه خداوند می‌فرماید توبه محاربین و مفسدین فی الارض تنها قبل از دستگیری ایشان قابل پذیرش است و مفهوم مخالف آیه حاکی از آن است که پس از دستگیری نمی‌توان توبه آنها را پذیرفت.

چهره‌هایی که امام علی(ع) آنان را حصر کردند

مولى الموحدین حضرت على علیه السلام در دوران حکومت خویش کارگزاران و سیاسیونى که خیانت مى‏‌کردند و براى حکومت دردسرهاى مختلف اقتصادى و نظامى و سیاسى درست مى‏‌کردند را حبس و حصر کردند. مثلاً المسیب‏بن نجبه الفزارى را که با شورشیان، اقلى از همراهى را کرده بود، در خانه خودش حبس کردند (حبس فرد در خانه خودش چیزى دقیقاً شبیه حصر امروزى است) و المنذربن جارود العبدى و ابن هرمه و زیدبن حجیة و… را نیز حبس کردند.

جزای سران فتنه برمبنای دیدگاه فقهی آیت‌الله موسوی اردبیلی

«اخلال در امنیت عمومی تنها از طریق کشیدن سلاح نیست، بلکه فتنه‌انگیزی و ایجاد تفرقه، پراکندگی و دشمنی در بین مردم نیز مصداق آن است. بنابراین هر چه موجب از بین رفتن نظم اجتماع و امنیت مردم شود، مشمول حکم آیه شریفه است. پس باید آشکارا گفت که اخلال در نظم و امنیت جامعه مصداق محاربه است، چه این عمل به قصد براندازی نظام سیاسی صورت گرفته باشد و چه به قصد دیگری»

اقدام سران فتنه مصداق بغی و محاربه است

بالاخره اگر حکومتی اسلامی است، کسی که در مقابلش ایستادگی می کند باید به سزای اعمالش برسد. دوستان قاضی یادشان هست که در سال 1360 که منافقین فاز سیاسی را به فاز نظامی تبدیل کردند، آیت الله قدوسی در سمیناری که برای قضات اسلامی در تهران برگزار کردند، رسماً از قول امام (ره) گفتند اگر کسی سنگ هم انداخت حکمش محارب است و سزایش قتل، چون فرقی نمی‌کند.

بیانیه بسیج دانشکده حقوق خطاب به آملی لاریجانی

بسیج دانشجویی همواره خواهان مبارزه اصولی و ریشه ای با فساد در کشور و اجرای فرمان هشت مادهای مقام معظم رهبری بوده است ولی با اقدامات شعاری و تحریک افکار عمومی و سپس آرام کردن آن با صدور احکام اعدام مخالف است.وعقیده دارد که اقدامات رییس محترم قوه در این 2 پرونده و اظهار نظر های مکرر خارج از اختیارات مصرح برای ایشان در اصل 158 قانون اساسی می باشد.

اعدامی ها چه کسانی بودند؟

در هفته گذشته چند تن از محكوماني كه توسط دادگاه انقلاب تهران حكم محاربه‎شان صادر شده بود، به مرحله اجراي حكم رسيدند. اعدام اين پنج نفر كه در محافل داخل و خارج كشور بازتاب‎هاي متفاوتي داشت… به‎جاست براي پرهيز از به جريان افتادن شايعات و گفته‌هاي بي‎اساس، اوراق ديگري از پرونده‌هاي اعداميان اخير براي روشن شدن افكار، منتشر شود… گروهك پژاك از نيمه دوم سال 1384 اقدام به تشكيل كميته ويژه اقدامات تروريستي و بمب‌گذاري در شاخه خود كرده و بر اين اساس افرادي را براي انجام عمليات…

پاسخ به ایما«نما»یان

وبلاگ یک رسانه‌ی مستقل از رسانه‌های صنعتی منتسب به حاکمیت است و وبلاگ‌نویس دینی، در عین دفاع از اصل حکومت دینی و تلاش برای اصلاح و پیشرفت حاکمیت آن، هویتی مستقل از اجزای آن دارد. وبلاگ دینی، محل توجیه و پرداختن به کوتاهی‌های قوه‌ی قضائیه و توجیه کوتاهی‌های نیروی انتظامی یا توجیه بی‌عرضگی و بی‌سوادی صدا و سیما در مدیریت رسانه‌ی ملی و گاف‌های روزنامه‌ی کیهان و خبرگزاری ایرنا نیست

در تحقق محاربه سلاح شرط نیست

ایشان «بغی» را چهارمین روش اعتراض خواند و اضافه کرد: در تفسیر امروزی بغی به معنای شورش است؛ در حقیقت تعبیر امورات قرآنی این است که اگر اتفاقی بین افرادی که مدعی ایمان هستند، رخ داد باید اصلاح شود، اما اگر به قاعده و موازین باز نگشتند، آنوقت شما مقابله و مقاتله کنید و بجنگید با کسانی که بغی را ادامه می‌دهند و حاضر به تبعیت از موازین نیستند.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.