تبیین فرصت پیش روی الگوی پیشرفت اسلامی

حجت الاسلام کشوری در مصاحبه با اندیشکده برهان گفت:کلی گوئی درباره الگوی پیشرفت اسلامی ریشه یکسان انگاری توسعه غربی با پیشرفت اسلامی است.

مسجد و مدرنیته

مطالعه مسجد یک ضرورت فوری در تمام جوامع اسلامی است؛ زیرا کارکردها و کاربردهای مسجد امروز تغییر کرده است و این تغییر بیانگر نوعی انفصال در روابط سنتی پذیرفته‌شده مسلمانان با محل عبادت آن‌هاست.

ساختن ژاپن اسلامی امکان پذیر نیست

الگوی اقتصادی غرب در اقتصاد مقاومتی هیچ جایی ندارد، عدالت‌محوری، پیروی از فرهنگ اسلامی به همراه عمل آحاد و عموم مردم از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی هستند.

جوهره اصلی شبه مدرنیته تحمیق است

شهریار زرشناس گفت: عصر روشنگری بر اساس موازین ما عصر القای کفر است، در حالی که می خواهد به ما تلقین کند که این گونه نیست و این عصر، عصر روشنگری است. روشنگری برای ما عین ظلمت و تاریکی است. نشست بازخوانی فرهنگ و اندیشه مدرن و بررسی تألیفات شهریار زرشناس، چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت، با حضور […]

حسن رحیم‌پور ازغدی

عربستان هم از تشیع انگلیسی حمایت می‌کند

در واقع امروز توطئه آنها این است که مذهب را به شکل ادا و اطوار درآورند که با حقوق، عدالت، خانواده، روابط بین الملل و تعلیم و تربیت کاری ندارد و در سبک زندگی تأثیر نگذارد و آنها با ریش و چادر و سینه زنی و روضه خوانی افراد کاری ندارند.

رحیم‌پور ازغدی قلب نئولیبرالیسم را هدف گرفته است

استاد رحیم پور بانگ بلند وجدان بیدار عدالت طلب اسلامی است که از دل آرمان های انقلاب در آمده است. ایشان به درستی انتقاد می کنند ما نباید بگذاریم که منطق سودمحور و سودسالار سرمایه داری مدرن و شبه مدرن بر مناسبات اقتصادی ما حاکم شود و ما این مناسبات ظالمانه را تطهیر و توجیه کنیم و هر کسی هم که از عدالت اسلامی صحبت کرد بگوییم که تو داری نظم و نظام را بهم می ریزی، دولت را زیر سوال می بری و با این بهانه ها او را کنار بگذاریم؛ اگر بنا بود این دست اقدامات صورت بگیرد رژیم شاه بسیار بهتر بلد بود که این کارها را انجام دهد؛ متاسفم از این که عده ای با شعار آزادی سعی دارند خفقان ایجاد کنند و دهان منتقدان را ببندند.

انقلاب و فضای‌مجازی یا انقلاب در فضای مجازی؟

بنابراین رویکرد راهبردی در تبیین رابطه انقلاب اسلامی با فضای مجازی و دیگر رسانه‌های مدرن، باید به دنبال تعیین جایگاه تمدنی شبکه‌های حقیقی اسلام در فراگرد ارتباط و هدایت اراده‌های مردم در شرایط امروز جهان باشد؛ در شرایطی که تمدن مادی در بسیاری از امور زندگی بشر نفوذ کرده و تمدن برآمده از انقلاب اسلامی، در میان‌مدت، چاره‌ای جز تعریف نوع همزیستی خود با ارکان و محصولات این تمدن ندارد.

استراتژی تشکیل زندگی‌تخیلی در فضای‌مجازی

مگر نه این است که گرداندگان اتاق فکر غرب ادعا دارد که اینترنت و شبکه های مجازی بسیار پیشرفته و کارآمدند، اگر چنین است پس چرا کسانی که حتی ما را در دارو و تجهیزات پزشکی تحریم کرده­ اند در این موارد به تعبیر خودشان پیشرفته و سودمند تحریم نمی کنند؟ و علاوه بر این که تحریم نمی کنند کمک هم به ترویج این فضا می کنند.

چه کسی می‌تواند مبارزه کند؟

با این وصف، زمین بازی به هم خورد. با آغاز دهه 1390 دو قطب از سازمان‌های تکفیری شبه‌شیعی و شبه‌سنی یعنی «تشیع انگلیسی» و «مدرنتیه داعشی» به مثابه شعب جدید «اسلام سرمایه‌داری» به صف نخست این کارزار آمدند. تصویر مسلمانان احمقی که به روایت «مایکل برانت» قرار بود از ایران به جهان مخابره شود، اکنون از لندن برای دنیا پخش می‌شود.

«آتش بس ۲» نقد درون گفتمانی مدرنیته

میلانی می‌خواهد زندگی مدرن امروزی و سبک زندگی مدرن را نقد کند، اما این نقد لزوماً نفی مدرنیته نیست بلکه نقدی درون‌گفتمانی است؛ چراکه در نقطه‌ی مقابل این زندگی سنت یا دین را قرار نمی‌دهد، بلکه از درون همان مدرنیته یعنی روان‎شناسی که خود مولود مدرنیته است، می‌خواهد راهی برای رهایی از مشکلات و مصائب زیست شهری پیدا کند و گزاره‌هایی که در این میان مطرح می‌کند گزاره‌هایی مدرن است.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.