«حقیقت» تلخ «سینما»ی ایران

«چنارستان» به لطف دریافت سه جایزه از این جشنواره «افتخارستان» جشنواره امسال است روایتی مغرضانه از تاریخ یک ملت است که در آن به بهانه قطع درختان خیابانِ ولیعصرِ ما و پهلویِ فیلمساز، تاریخ ایران نیز از آنچه خوش آیند وی نبوده حرص شده است و جز کاباره‌های شیک شاهنشاهی و مخروبه‌های کنونی چیزی در آن نمانده است. فیلمی که سازنده آن سعی کرده است حقیقت را در پس سینمای خویش دفن کند، غافل از اینکه حقیقت وجودی خویش را آشکار کرده است.

«چنارستان» تطهیر پهلوی با پول بیت‌المال!

فیلم‌ساز بی‌طرف! اما به انقلاب که می‌رسد تنها به نشان دادن چند تصویر کوتاه آن‌هم با حضور زنان بی‌حجاب و رقص و آواز بسنده می‌کند. «بار» سالن کوچینی را نشانمان می‌دهد که روزگاری فرهاد در آن اجرای زنده داشته است و حالا تبدیل به «نمازخانه» شده و از رونق افتاده. به تئاتر شهر که می‌رسد مسجد تازه‌ساز کنار آن را نشانمان می‌دهد و از ساخت‌و‌ساز بی‌رویه گلایه می‌کند و از بی‌توجهی به هنر و ….می‌نالد و تصاویر شادی قبل از انقلاب را به خرابی و ویرانی دوران جدید کات می‌زند.

ایران درباره داعش مستند می‌سازد

مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از سفارش ساخت مستندی در نقد گروهک تروریستی داعش و همچنین جایگاه ویژه آثاری درباره بحران‌های اخیر منطقه از جمله جنگ در غزه در جشنواره «سینما حقیقت» خبر داد.

معاونت سینمایی از «لاله» چه می خواهد؟

اما باید پرسید استاندارد های سینمای جهانی چیست؟ عملکرد معاونت سینمایی نشان می دهد که دیدگاه ایشان درباره آثار دارای فاکتور های استاندارد سینما در سطح بین الملل بیشتر بر جنبه تکنیکی آثار استوار است. این دیدگاه باعث شده است تا به موضوعاتی که قابلیت تبدیل شدن به آثاری که از لحاظ تکنینکی قوی تر هستند در الویت قرار گیرد، هر چند از دیدگاه همتایان بیگانه آقایان جنبه های تکنینکی فیلم به اندازه محتوای آن استاندارد بودن فیلم را تضمین نکند.

حمایت مرکز گسترش از طرح هایی با موضوع کشتار مسلمانان میانمار

معاونت فرهنگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی خبر از حمایت این مرکز پیرامون ساخت مستندهایی با موضوع کشتار مسلمانان در میانمار داد.

مستندسازان ما در جبهه‌ها، روایت جدیدی خلق کردند

«جواد شمقدری» در مراسم ضیافت افطار «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» که چهارشنبه شب در محوطه باز تالار وحدت برگزار شد، گفت: سینمای مستند، تقویت کننده سینمای داستان گو است، بویژه آنکه این گونه سینمایی به ما می‌آموزد، چگونه باید یک واقعه را به زبان تصویر تعریف کرد.

شاهرخ؛ از کافه های تهران تا همرزمی با چمران

شاهرخ داستان یک تغییر است . مردی از شرق تهران با پیشینه ای غریب . داستانی که آغازش به کافه های , تهران گره میخورد؛ شاهرخ ؛ بزن بهادری درشت هیکل که از او یک بادی گارد ساخته اند.

مهدی کلهر:شهید آوینی یک فیلسوف بزرگ بود

مهدی کلهر گفت: سّیدمرتضی آوینی اصلا نمی خواست فیلمساز خوبی باشد چرا که این حوزه اصلا برایش کوچک بود و فقط می خواست گره گشایی کند، چرا که او فیلسوف بزرگی بود.

برگزاری سومین دوره «جایزه بزرگ شهید آوینی» در شهریور ۹۰

روابط‌ عمومي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي اعلام كرد: اين «مركز» قصد دارد تا سومين دوره جايزه بزرگ شهيدآويني را با رويكرد پاسداشت مقام شامخ سيّدشهيدان اهل قلم، با نگره پذيرش و انتخاب آثار در حوزه انديشه، آراء و آرمان‌هاي آن شهيد بزرگوار، در تاريخ نوزدهم شهريورماه 1390 در تهران برگزار نمايد.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.