ما را دردسر می‌بینند نه چشم سیاست‌مدار

کار ساخت مستند بحران کار پرهزینه‌ای است به این جهت که مستلزم سفر کردن است، از هزینه بلیط هواپیما گرفته تا اقامت هتل، همچنین حضور در برخی از مناطق به شکل عادی امکان پذیر نیست مسیر عادی برای رفت و آمد نیست و مجبوریم ماشین و راهنمای خاصی داشته باشیم همچنین گاهی اوقات در مسیر راهزن وجود دارد و مجبور به داشتن محافظ هستیم که همه این مسائل هزینه بردار است و هزینه ساخت آن با مستندهایی که در داخل کشور ساخته می‌شود کاملا متفاوت است.

مسعود ده‌نمکی؛ فرهنگیِ عدالت‌خواه، خط‌شکنِ مردمی

ده‌نمکی بر اساس آنچه در لحظه نیاز می‌بیند عمل می‌کند. در این تکلیف‌شناسی، آنچه دیگرانی هم انجام می‌دهند برای او نقطه عزیمت نیست، مهم انجام دادن کارهای بر زمین‌مانده است. هرکاری‌که می‌بیند دیگرانی از جبهه انقلاب انجام می‌دهند خود را کنار می‌کشد. براین‌اساس کارهای او در هر حوزه در اوج می‌ماند و دچار روزمرگی نمی‌شود.

دوره‌دفاع در برابر هجمه رسانه‌های غرب گذشت

رسانه ها باید بیاموزند انچه از غرب به ما دیکته می شود همه واقعیت نیست و آزادی بیانی که غرب ادعا می کند در آن کشور ها وجود ندارد پس نباید همه چیز را در میان عامه مردم مطرح کرد چون ذهن مردم مشوش شده و نمی توانند تصممیم گیری کنند.

هشتمین‌دوره جشنواره بین‌الملل سینماحقیقت

در بخش بزرگداشت هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، از «هدی هانیگمان» مستندساز مشهور هلندی تقدیر به عمل می‌آید.

آرشیو انقلاب، خروج از انفعال و صدور انقلاب

گر انتشار این مستند برای آنها برد محسوب شود، مقصر داخلی اش همه کسانی هستند که آرشیوهای متعدد و متنوعی از تاریخ انقلاب در اختیار دارند و از آنها استفاده نکردند. همین ارشیوی که این شبکه از آن استفاده کرده است، اگر در اختیار اهالی انقلاب قرار داشت ده ها بلکه صدها مستند قوی تر از آن می ساختند.

آرمان‌های انقلاب را در مرزهای ایران محصور کرده‌ایم

در خیلی از مناطق ما نمی‌توانیم تصویربرداری کنیم که این می‌تواند دلایل مختلفی اعم از ضعف دیپلماسی یا ضعف هماهنگی داشته باشد که جای بررسی دارد. ما تاکنون نتوانستیم خبرنگار به مصر بفرستیم، جایی که شاید هزاران شبکه خارجی به راحتی خبرنگار به آن می‌فرستند و برنامه سازی می‌کنند. حتی در خیلی نقاط دیگر مثل بحرین، یمن و … و حتی در خیلی از کشور‌های غربی هم نمی‌توانیم خبرنگار بفرستیم. ما نمی‌توانیم به آمریکا که در ظاهر دموکراسی برقرار است، خبرنگار بفرستیم.

سوژه‌های سينمایی در تاريخ هنر انقلاب

من معتقدم تمام مستندسازان ما اگر مي‌خواهند به يك كار خلاقانه و جسورانه فكر كنند، به يك مستند كاوشي فكر بكنند، به يك مستند نظري و تئوريك فكر بكنند براي هنر انقلاب، بايد «كتاب آهنگران» را ببينند. آقاي آهنگران ستاره دهه شصت است، با همه حاشیه‌هایی که ممکن است پیرامون یک ستاره هنری رخ بدهد.

آن طرف خط فریاد می‌زدند لبیک یا یزید، لبیک یا معاویه

رضوانۀ هادی اگر از من چون و چرای رفتن بابایش را بپرسد، به او خواهم گفت من و بابا شنیدیم که آنطرف خط، بعد از اذان صبح فریاد می‌زدند لبیک یا یزید، لبیک یا معاویه.

غیراز ایرباس درباره طبس، منافقین،هفت‌تیر، شهدای ‌ترور و … کار نکردیم

کارگردان مجموعه مهاجران گفت: اگر به تاریخ نگاه کنیم اغلب عملکرد خوبی نداشته‌ایم. غیر از ماجرای ایرباس، درباره طبس، ترور‌های منافقین، شهدای هفتم تیر، شهدای ترور و بسیاری از حوزه‌های دیگر متأسفانه کار جدی انجام نشده است.

بعد از فتنه قبح سینما شکست / باید صداوسیما رقیب پیدا کند

«ما انتخاب نمی‌کنیم؛ انتخاب می‌شویم» این پاسخ داوود مرادیان، مستندساز ایرانی در پاسخ به گیر مرحله ماقبل مدیریت، «انتخاب» سوژه‌های ضدجنگ و ضدآمریکایی از سوی مستندسازان ایرانی است. مرادیان معتقد است مدیریت فرهنگی مقصر اصلی است.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.