صف گروه‌های برگزیده پشت سر خانم بازیگر!

در شرایطی که گروه های برگزیده نمایش برای یافتن نوبت اجرا در هر دری می‌‎زنند، «فصل شکار بادبادک ها» این شبها با مخاطب اندک یک سالن 500 نفره را به اشغال خود در آورده است تا بیش از پیش به دومینوی ریزش مخاطب تئاتر دامن بزند. بهنوش طباطبایی یک تنه روی صحنه می آید و به صورت مونوتن واگویه هایی را یکسره به خورد مخاطبی می دهد و او را حتی از معروفترین عبارت رکیک زبان آذری نیز بی بهره نمی گذارد!

استقبال گرم اصفهان از یونس های گم‌گشته

مردم شهرهای مختلف هر یک به شیوه خود از شهدای دست بسته استقبال می کنند. در این میان اما در استان اصفهان با به میدان آمدن مجموعه های مختلف مردمی به نظر می رسد ماجرا ابعاد فرهنگی گسترده ای یافته است که این اتفاق مهم را ویژه تر کرده است.

خانه‌ای‌کنار ابرها؛ نوستالژی‌های‌ما و دفاع‌مقدس

خانه‌ای در کنار ابرها، مظلوم است مثل همه‌ی سینمای دفاع مقدس و این مظلومیت از تولید تا جشنواره تا اکران،پیوسته ادامه یافته است.» وی با اشاره به حجب و حیای کارگردان یزدی‌تبار فیلم در نقل جزئیات این نادیده‌گرفته‌شدن گفت: «در زمان جشنواره حتی رسانه‌هایی که پوشش خبری این دست آثار در اولویت‌شان است، به سادگی از کنار آن عبور کردند که این نیز خود مؤید مظلومیت فیلم است.

«گردشگری مقاومت» نقطه تلاقی اقتصاد و فرهنگ

کاروان های راهیان نور به عنوان پدیده بومی، نمونه مشابهی در کشورهای دیگر ندارد؛ اما در دنیا ذیل عنوان «گردشگری جنگ» تعریف می شود. گردشگری جنگ وقتی به مرزهای ایران می رسد، رنگ و بوی دیگری می گیرد تا چارچوبی تازه پیدا کند؛ چارچوبی که عنوان تازه «گردشگری مقاومت» را ایجاد می کند.

حیف بود «آقا سعید» رئیس‌جمهور شود!

به واقع خود «آقا سعید» عالی ترین ظرفیتی بود که بلاخره از میزهای بررسی و مذاکره، اتاقهای فکر، جلسات تصمیم گیرهای کلان و کلاسهای درس دانشگاهی اش برای امت حزب الله و به ویژه بچه حزب اللهی های جامعه که تشنه شنیدن حرفهای او بودند، آزاد شد.

فرار به جلو با لبخندهای تلخ!

کسی که چهار سال سکان سینمای کشور را در دست داشته به درستی مهم‌ترین کاستی این سینما را در جشن سی و چهارسالگی انقلاب، ساخته نشدن آثاری درباره مبارزات مردم در دوره طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 عنوان می‌کند. اما سوال این است که شمقدری از این موضوع به چه کسی گله می‌کند؟

رسوایی و مفهومی به نام «آبرو»

ده‌نمکی، این‌بار با گذر از سینمای دفاع ‌مقدس (اخراجی‌ها۱و۲) و سینمای سیاسی (اخراجی‌ها۳) در اولین اثر سینمای ‌اجتماعی خود، با به‌میان‌کشیدن مفهوم «آبرو» بر نقطۀ بسیار حساسی در جامعه، دست گذاشته است: مفهومی کلیدی که به‌عقیدۀ بسیاری از جامعه‌شناسان، تفاوت اساسی امروز امت مسلمانان با جوامع غربی است.

گناهکاران بدون سکانس پایانی

داستان از خودرو پلاک‌سیاسی در بازگشت از مهمانی سفارت و یک قتل آغاز می‌شود. سکانس بعدی پلیس افسرده‌ای را نشان می‌دهد که نمی‌داند میان آن‌همه آدم الکی‌خوش چه کار می‌کند و حتی برد و باخت تیم محبوبش هم برایش مهم نیست، اما ناگهان درگیر پرونده این قتل می‌شود.

فانتوم ایران و ایگل سعودی در «نبرد خلیج فارس»

ماجرا این است که دو فروند فانتوم F-۴E از پایگاه ششم شکاری به پرواز در می‌آیند و به سوی آسمان خلیج فارس حرکت می‌کنند. در همین زمان با دو فروند F-۱۵ عربستانی در خلیج فارس مواجه می‌شوند که با حمایت اطلاعاتی از طریق هواپیماهای آواکس ایالات متحده به سمت آن‌ها پرواز می‌کنند.

هنرنمایی عجیب موسسه، با عکس امام!

با این وضع احتمال اینکه در منشورات آینده آن موسسه عکسهایی از امام خمینی با دستبند یا پیشانی بند سبز رنگ هم دیده شود و یا تصاویری از ایشان منتشر شود که حضورشان در میان معترضین به نتیجه انتخابات را ثابت کند به هیچ وجه بعید نمی نماید. اینطور که پیداست شاید مسئولین آن موسسه و شخص سید حسن مصطفوی، که تا آن حد نگران تحریف امام و پخش برنامه هایی مانند شاخص از صدا و سیمای جمهوری اسلامی هستند، چهره تحریف نشده از امام را چهره ای با عبایی به این رنگ و حتا دستبند سبز و طرفدار قانون شکنی و اغتشاشگری خیابانی می دانند!

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.