هرچه دشمن همه میخواست تو یکجا داری!

آنقدر کرم پور در نگارش این فیلم رو بازی کرده است که نیاز به کالبد شکافی آن نیست تا دم خروس فتنه ۸۸ و ۷۸را از زیر قبای او بیابی. داستان ساده است، ماجرای کهنه سربازهای فتنه ۷۸ است و تازه‌کاران فتنه ۸۸، امیر که در پی حوادث سال های ۷۸ از دانشگاه اخراج شده است دیگر نمی‌خواهد به سراغ خط قرمزها برود اما حوادث فتنه ۸۸ و دستگیری خواهر او در این جریانات باعث می‌شود تا این کهنه سرباز دوباره لباس رزم به تن کند و به میدان بیاید.

«یاس» و «تخدیر» دو مشخصه سینمای روشنفکری است

فیلم راه‌های آقای کیارستمی را گذاشتند. یکی از بچه‌ها از او سؤال کرد. آقای کیارستمی، ببخشید. اگر اسم شما را از روی فیلم بردارند. فکر می‌کنید، با فیلم بچه‌های سینمای جوان گناباد برابری می‌کند؟ ولی برای این فیلم، روشنفکرها داشتند دو سه دقیقه، کف می‌زدند. قضیه پادشاه لخت است.

متن کامل میزگرد وحید جلیلی و مهدی کرم‌پور در خصوص سینما

در این سال‌ها رئیس جمهور ما ترور شده‌است، ده‌ها نفر از نمایندگان این مردم ترور شدند و … ترور از زاویه‌ای شاید امری تراژیک و سیاسی قلمداد شود اما از منظر هنر یک ماجراست. اما می‌بینید همه این داشته‌ها در این سال‌ها بایکوت شده‌است. شما حتی یک فیلم با موضوع ترور در 30 سال گذشته سراغ ندارید. در حالی که بیش از 16200 شهید ترور داریم!

چرا اصولگرایان با سینماگران به توافق نمی رسند؟

در خلال چنین تاریکی هایی، مناظره دیشب البته دلخوشی کوچکی بود. در ادامه ی بحثِ ضایع شده و سوخته شده ی «اخلاق در سینما» آنها که با کوشکی و کرم پور آشنایی داشتند، دیشب منتظر جلسه ای چالشی بودند و به این انتظار هم رسیدند و شاهد مناظره یکی از اصولگراترین متفکران در مقابل سازنده اثری چون «پل چوبی» و «جایی دیگر» و «طهران تهران» بودند.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.