آنچه درباره آلیس‌و سرزمین‌عجایب نمی‌دانستید

همزمان با فرارسیدن صد و پنجاهمین سال نگارش و انتشار رمان «آلیس در سرزمین عجایب» گمانه‌زنی منتقدان ادبی درباره این اثر و شیوه خلق آن تحت تأثیر مواد مخدر ادامه دارد.

نقد مجموعه اشعار عاشورایی حمید هنرجو

مجموعه اشعار عاشورایی «حمید هنرجو» با عنوان «دست تنهایی‌ام را بگیر» با حضور شاعران و نویسندگان پیشکسوت کشورمان نظیر غلامرضا بکتاش، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

دنیای مجازی و نقد ادبی

استفاده از اینترنت برای اهل قلم افغانستان یک بخت ویژه به حساب می‌آمد، با توجه به پراکندگی مردم افغانستان در سراسر گیتی که ارتباط آن‌ها از طریق رسانه‌های مکتوب را دشوار و حتی‌گاه ناممکن می‌ساخت‌. اکنون کسانی که سال‌ها پیش یک شماره مجله چاپ ایران یا افغانستان را در اروپا، امریکا و استرالیا بعد از ماه‌ها وقت و صرف هزینه‌ای بسیار از طریق پست دریافت می‌کردند، در زمانی اندک می‌توانند به تولیدات ادبی افغان‌ها در سراسر دنیا دسترسی داشته باشند.

محمدعلی بهمنی در «عصر روشن» از غزل امروز می‌‌گوید

محمدعلی بهمنی شاعر و غزلسرای معاصر با حضور در بیست و پنجمین برنامه از سری نشست‌های ادبی عصر روشن، درباره غزل امروز به سخنرانی خواهد پرداخت.

امیرخانی در هر رمانش شخصیت جدیدی را به ادبیات افزوده است

نگاهی که به کتاب‌های آقای امیرخانی از «ارمیا» تا «بی‌وتن» می‌اندازیم می‌بینم که امیرخانی در هر یک از داستان‌های خود شخصیتی را به ادبیات افزوده است؛ شخصیت سردرگم «ارمیا»، شخصیت حسابگر و دین‌شناس «خشی» در «بی‌وتن»، درویش مصطفی در «من او» و…

نامه‌های‌ کوفی تداعی‌گر نگاه زرمندانه مزدورانه و زورمندانه

شکارسری بابیان اینکه شرایط متنی و فرامتنی در الهام شعر بیابانکی وجود دارد اضافه کرد: این شرایط باعث پرطرفدار بودن کتاب شعر شده است.

شعر انقلاب؛ شعری که گفتمان انقلاب را جار می‌زند

شعر انقلاب امروز بیش از هر چیز نیاز به نقد و تحلیل دارد. نیاز به یک آنتولوژی منصفانه و در عین حال بی‌رحمانه. این را می‌طلبد که جمعی از شعر‌شناسان و منتقدان ماحصل آثار ماندگار این سه دهه را به شکلی آبرومند و فارغ از روابط دوستانه و خصمانه برای ایرانیان و جهانیان گرد آورند

نیویورک شهر نیست، اژدهاست!

راوی با نحوهٔ روایت کردنش بر استنباط‌ها یا واکنش‌های خواننده تأثیر می‌گذارد. پس حتی در «عینیت‌گرا‌ترین» متون روایی (اعم از متون روایی داستانی و غیرداستانی) همواره نگاه خاص راوی به جهان پیرامونش ملحوظ و افاده می‌شود، ولو این‌که راوی وجود چنین نگاهی را مصرانه تکذیب یا انکار کند.

خنده شغال؛ داستانی از کابوس مردگان

کشمکشی در کار نیست که داستان را به پیش ببرد؛ خواننده در انتظار هیچ حادثه‌ای نیست؛ خواننده نمی‌داند مردم چطور می‌خواهند با مشکلاتشان رو به رو شوند…..

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.