معماری معاصر و فقدان مضامین اسلامی
معماری عرصهی بروز روحیهها، حالتها، آرمانهای انسانها و نیز عرصهی تلاقی فرهنگ، دین، هنر و فن است و به بیانی ساده معماری تبلور فرهنگ و اندیشهی انسان و تجلی عینی ارزشهای هر ملت است. روح هر ملت در ارزشهای دینی آن نمایان است و ارزشهای دینی، عمیقترین و لطیفترین بخش فرهنگ به شمار میآید.
قرائتی: نماز جماعت طولانی نشود
حجتالاسلام قرائتی گفت: گاهی موعظه از طریق غیرمستقیم و از راه هنر و کنایه بهتر است. مثلاً یک معلم کنار دفتر مدرسه روزنامه پهن کند و نماز بخواند، دانشآموزان هم نمازخوان میشوند و لازم هم نیست بگوید نماز بخوانید!
تفکر مادی در سیاست «لیبرالدموکراسی» است و در سینما «شهوت و خشونت»
همانطور که سیاست ورزی در عرصه سیاسی از سیاست ورزی غیر دینی مشکل است، اما ممکن و جهاد فی سبیل الله است. در عرصه ی هنر هم همینطور است. رابطه ای که به یک معنا مخاطب مستغرق می شود در یک اثر هنری . هر نوع استغراقی به مفهوم اغواگری نیست. اگر این تسخیر و تصرف و اگر این تاثیر گذاری کمکی به فطرت مخاطب باشد و او را به سمت کمال سوق دهد، او به سینما و هنر دینی خدمت کرده است.
تفنّن میتواند معطوف به بصيرت و رشد باشد
هنر و سينما، هم به لحاظ انديشه و انگيزهی «هنرمند» و هم به لحاظ نتيجه كار او، قابل تقسيم به اسلامي و غير اسلامي است.
سینمای دینی و مفهومشناسی تخیل و معنویت
بیست و نهمین هفته نامه صوتی استاد رحیم پور ازغدی با موضوع « سینمای دینی و مفهومشناسی تخیل و معنویت » منتشر شد
اگر اسلام را نمیشناسید چرا فیلم دینی میسازید
هنر دینی باید وحشت و خشونت را تعدیل كند. دین در تعریف اسلام شامل معرفت هایی راجع به خدا شناسی، هستی شناسی، دنیا شناسی و آخرت شناسی است. مجموعه ارزش های اخلاقی شامل ایثار، گذشت، لبخند، خدمت به خلق و احكام عبادی شامل نماز و روزه و .. . و احكام فردی و اجتماعی اسلام را تشكیل می دهند. هنر سینمایی كه به گسترش و تبیین و تحكیم این عقاید و احكام كمك كند سینمای دینی است.
نسبت حوزههای علمیه با هنر در میزگرد جلیلی و هاشمزاده
این انتظار را علما باید دوباره ایجاد کنند که ما از حوزههای علمیه فقط احکام فقهی را نپرسیم. آنوقت من شیعه که میخواهم در عرصه سینما، نقاشی، موسیقی و … کار کنم، او مسيرم را مشخص ميکند. اگر این کار را نكند، كما اينکه در سالهای گذشته نكرده، میشود همین. معرفتتان تداوم ندارد و در یک جایی متوقف ميشود و همان را برای خودش قرنها تکرار میکند.
جوادی آملی: انسان متدین از سینما و هنر، پرهیز نمیکند
اگر سینما دست متدینین اسلام باشد، حداکثر استفاده را از آن میکنند وگرنه بازی میشود. بنابراین انسان از عنوان سینما و هنر، پرهیزی ندارد. اینها ابزار کار است تا به دست چه کسی باشد.
انقلاب مجال تصفیه انقلابی سینما را نداشت
شاه حسینی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران بعد از پیروزی این فرصت را نداشت که خود به کار سینما رسیدگی کند مثل آنچه که در انقلاب های دیگر رخ می دهند کمیته های تصفیه های انقلابی تشکیل بدهد و آدم هایی از بیرون سینما بیایند درون سینما تصفیه های خونین مک کارتی وار شکل بدهند. انقلاب چنین مجالی نداشت.
مدیران و هنرمندان رسمی بیش از این چیزی ندارند!
منتظر نهادهای رسمی، سینماگران رسمی، مدیران رسمی و هنرمندان رسمی نباید ماند. اینان هر چه در توان داشتند، همین بود که پیشتر دیدهایم؛ بیش از این چیزی ندارند. عتاب و خطابی که با این تیپها کرده و میکنیم که چرا برای تاریخ، ارزشها و صدور انقلاب اسلامی، عمارگونه جهاد نمیکنید، یک توقع اضافی است. مدتها طول کشید تا این را فهمیدیم.
- افزایش محدودیتهای متا بر انتشار اطلاعات پیش از انتخابات آمریکا
- معرفی ۵ بازی آنلاین موبایل در سال ۲۰۱۹
- معرفی ۵ بازی برتر در زمینهی دعوای دسته جمعی برای موبایل
- تنوع هتل و هتل آپارتمان برای رزرو در مشهد مقدس
- باورهای غلط درباره دندانپزشکی زیبایی
- یک هدیه تبلیغاتی از جنس آرامش و لذت !!
- ترفندهای کاربردی برای تعمیر یخچال و فریزر
- چرا خرید نهال به صورت آنلاین شامل تخفیف می شود ؟
- ۱۰ توصیه برای بهینه سازی مطالب سایت مانند یک سئوکار حرفهای
- زیباکنار به سمت ویلاهای پیش ساخته میرود
- تو رو خدا لختتر نشو!
- جعبه پیتزا و درآمد خوب فعالان این حوزه
- در مورد لکسوس NX چه میدانید؟
- سویق خوب از کجا بخریم؟
- بررسی چند بانک برتر تست ریاضی تجربی
- معرفی انواع لایت باکس تبلیغاتی
- چرا باید شارژ آپارتمان پرداخت کنیم؟
- ۸ مزیت خرید هاست حرفه ای برای کسب و کار شما
- اهمیت استفاده از تریلی تراکتور
- مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب
Sorry. No data so far.
Sorry. No data so far.