برخورد تبلیغی-ترویجی با موضوع سبک زندگی

عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: تا نظام آموزش و پرورشی کاملاً اسلامی، مبتنی بر نیازهای جامعه اسلامی نداشته باشیم در درازمدت، سبک زندگی اسلامی ما شکل نخواهد گرفت چراکه سبک زندگی با عمق وجود افراد مرتبط است.

وجوه نو در حکم شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی

رهبری در عین اظهار خشنودی نسبت به روند تحولات شورا در سال‌های اخیر، این تحولات را متناسب با جایگاه و مأموریت‌های مهم محوله به آن ندانسته و خواهان تلاشی مضاعف در این زمینه برای ارتقای شورا به سطح مناسب شأن و وظایف آن هستند.

وقتی هرم سبک زندگی وارونه می شود

امروزه رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب ما از تلویزیون گرفته تا روزنامه‌ها، از بیلبوردها شهری گرفته تا اس ام اس های تبلیغاتی همه در حال تبلیغ کالاها و خدمات گوناگون هستند. واقعیت این است که تبلیغات به عنوان بخش اصلی فرهنگ مصرف بر ذائقه‌سازی متمرکز است، امری که ساخت و دگرگونی یک سبک زندگی را از بستر هرم سبک زندگی دنبال می‌کند. کم کم نظام ارزشی متغیر می شود، موفقیت در داشتن ماشین گران‌قیمت، گوشی تلفن روزآمد، سفر خارجی، استفاده از برندهای معروف و … تعریف می‌شود.

روایت خواص بی‌بصیرت و مردود در«دو روی سکه»

نرم افزار دو روی سکه، با بررسی و جریان شناسی خواص مردود در صدر اسلام و زمان حال کوشیده است تا اطلاعات کاملی از کسانی در اختیار قرار دهد که روزی مایه‌ی مباهات اسلام بودند، اما زمانی دیگر همچون دُمَل‌های چرکین بر چهره اسلام نشستند.

به قول دکتر شریعتی چه باید کرد؟

کسی حواسش هست؟ در همین کیهان امروز چند کار‌شناس این فیلم و آژانس شیشه‌ای را سیاه نمایی دفاع مقدس دانسته بودند، بعد گله هم می‌کنند که چرا پس فردا کارگردان‌هایشان فیلم بیخود و کم ارزش می‌سازند…… بگذرم.

مصیبت‌های فرهنگ ویترینی

مدیران فرهنگی برای «مصرف بودجه‌ی فرهنگی» آسان‌ترین راه را برگزیدند؛ آنها گام در راه ترویج «فرهنگِ ویترینی» نهادند. «فرهنگِ ویترینی» با «دیده»ی جماعت سر و کار دارد. چشم‌ها را هدف قرار می‌دهد تا دیده شود؛ همین و بس.

«فرهنگ به‌ عنوان كالا» یا «فرهنگ به مثابه ابزار»

فرهنگ مفهوم پیچیده‌ای است كه دارای وجوه و زوایای گوناگون و گاه حتی ناشناخته است. ایون زوهار در این مقاله به مقوله‌ای متفاوت از فرهنگ میپردازد. او «فرهنگ به‌ عنوان كالا» را در مقابل «فرهنگ به مثابه ابزار» قرار میدهد.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.