رسانه محلی، جبهه مبارزه با فساد رسانه‌ای ملی

اعتقاد دارم جمهوری اسلامی‌ با یک فساد رسانه‌ای عمیق روبرو است. این فساد رسانه‌ای هم پیامد فسادهایی است که در رده‌های مختلف مدیریتی اتفاق افتاد و هم زمینه‌ساز جدی شکل‌گیری و تحکیم فساد اقتصادی، سیاسی و بقیه مفاسد در جامعه است. فکر می‌کنم رسانه‌های محلی باید نقش تاریخی خود را امروز درک کنند

فیس‌بوک، توئیتر و مستضعفین داخلی

راه حلی که وجود دارد، راهی است که هرچه بیشتر در انطباق با روح انقلاب اسلامی و همچنین شرایط زمانه است. با گسترش اینترنت و اهمیت روزافزون آن برای زندگی در دنیای امروز، شکل‌های جدیدی از رسانه نیز شکل گرفت. شکل‌هایی از رسانه که گاه “رسانه‌های شهروندمدار” خوانده می‌شوند.

کیستی «مستضعف»

در نگاه دینی، ما با نقد ساختارهای قدرتی مواجهیم که با «حق» نسبتی ندارند. در حالی که در نگاه چپ‌گرایانه با نقد ساختارهایی مواجهیم که با «فقر» زاویه گرفته‌اند. همین نگاه نیز در بعد رسانه‌ای تعمیم می‌یابند. بدین معنی که حتی اگر مخاطبِ رسانه مستضعفین مالی باشند، هدف رسانه فقط و فقط اقتصادی نخواهد بود. بلکه او موظف است تا زمینه‌های رشد فرهنگی «قشر آسیب‌پذیر» را در قبل «حق» افزایش دهد.

انحصار رسانه ملی به سرعت در حال از بین رفتن است

من معتقدم که تلقی دقیقی از مخاطب در رسانه ملی وجود ندارد و بیشتر تحت تاثیر فضای نزدیک است. آن هم فضای نزدیک کسانی که رسانه را راهبری می‌کنند، نه مدیران. یعنی کارگردان‌ها، فیلم نامه نویس‌ها، برنامه‌نویس‌ها و برنامه‌سازان رادیو – تلویزیون. این‌ها اغلب بالا شهر‌نشین‌اند

مردم با دیدن برنامه‌های ماهواره از تلویزیون انتقام می‌گیرند!

اگر هر رسانه‌ای، نسبت درستی با مردم اطراف خودش برقرار کند و قدری به مردم نزدیک شود، همه‌ی این فاکتورها مانند دینی یا انقلابی یا مانند آن را خواهد داشت.

بایدهای «‌رسانه ‌اسلامی» و نقش آن در صدور «انقلاب اسلامی»

ما امروز برای اصلاح این رسانه وظیفه داریم؛ البته نه از روی الگوهایی که بعضاً در دانشگاه‌ها‌‌ همان را درس می‌دهند؛ چرا که اکثر آن‌ها ترجمه است. ما باید از بطن اسلام، قرآن و تعلیمات ائمه، رسانه اسلامی را پیدا کنیم. رسانه‌ای که راستگو باشد. نگذارد عقده‌ها و مشکلات یک جا جمع و سپس منفجر شود.

چرا رسانه‌ها از نمایش مسئله فقر و زندگی نیازمندان، رویگردان هستند؟

اخبار تلويزيون‌هاي ما که با ديدگاهي تجاري انتشار مي‌يابد، بر اين فرض استوار است که اخبار و تحليل‌هاي مرتبط با فقر، براي مخاطب جذابيت ندارد و آمريکايي‌ها هم نسبت به فهم ريشه‌هاي بي‌عدالتي‌هاي موجود، بي علاقه هستند.

«تریبون» بزرگ تر است یا «مستضعفین»؟!

قد تریبون های ما از مردم بزرگ و مظلوم مان خیلی کوتاه تر است. رسانه ملی ما آیینه تمام نمای ایران اسلامی نیست. مردم ما همان طور که با برقراری پیوند «امت و امامت» از خواص شان جلوترند، از رسانه هایشان نیز بزرگترند. گاهی اوقات فراموش می شود که در فتنه، ما علاوه بر «خواص مردود»، «رسانه های مردود» هم داشتیم

نقش رسانه‌ها در خوشبختی انسان‌ها

دانشی که این رسانه‌های روان و آسان و سریع را در اختیار بشر گذاشته، باید بتواند بشر را خوشبخت کند. این خوشبختی به این صورت انجام می‌گیرد که ملت‌ها بتوانند به‌روشنی از مفاهیم موردنظر یکدیگر مطلع شوند؛ بتوانند حرف و درد یکدیگر را بفهمند؛ انگیزه‌های یکدیگر را بفهمند و تشخیص دهند.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.