فرا رسیدن ماه خرداد و ایام ارتحال معمار انقلاب اسلامی، بهانهای شد تا قرارگاه عمار با برگزاری سلسله نشستهایی با عنوان «دهه خط امام» به بررسی ویژگیهای گفتمانی «خط امام» بپردازد.
در ششمین نشست از این سلسله همایش، دکتر مهدی کوچکزاده نماینده مردم تهران و عضو قرارگاه عمار به ایراد سخنرانی پرداخت.
در ادامه متن کامل این سخنرانی را می خوانید:
بسم الله الرحمن الرحیم
بنده میخواهم بزرگترین ویژگی که میشود برای حضرت امام (ره) نامبرد را با برداشتی از صحیفه امام (ره) خدمت شما عرض کنم. این را میتوانم مستند کنم به یکی از مطالب خود صحیفه که اگر آن نسخه اولیهاش را که صحیفه نور نام داشت شما داشته باشید، در جلد اولش، این اولین مطلبی است که از امام نقل شده و آمده است. تاریخش مربوط میشود به ۱۵ اردیبهشت ۱۳۲۳ که اگر حساب کنیم، امام در یک همچین تاریخی ۴۱ ساله بودند. الان من ۵۴ سالم است، حساب کنیم که آدم جوان یا میانسالی که ۱۳ سال از حالای من کوچکتر است، هر کسی واقعاً قیاس کند، یا کسانی که زیر ۴۰ سال هستند فکر کنند که الان ۴۰ سالشان است، ۱۰ سال دیگر آیا به اینجا میرسند؟
قیام لله مبنای اندیشه امام خمینی (ره)
اما در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۳۲ در ۴۱ سالگی اولین مطلبی که در صحیفه نور آمده به عنوان اولین سند فعالیت سیاسی امام (ره) –البته شاید قبل از آن هم بوده، اما سند مکتوب این است-شان نزولش هم این است که این مطلبی را امام در یک دفتر یادبودی مربوط به کتابخانهای که در یزد تاسیس میشد نوشته است. امام در آن دفتر یادبود که آقای وزیری نامی برای افتتاح آن کتابخانه تهیه کرده بود، این مطلب را نوشته است. به نظر بنده اگر همه صحیفه را زیر و رو کنیم و خلاصه همه این حرفها را در بیاوریم در این دو صفحه مطلب خلاصه میشود. من همه دو صفحه را نمیخوانم اما، دو، سه، تکهاش را میخوانم تا کل مطلب دست شما بیاد.
از نظر بنده آن طور که از امام (ره) فهمیدم توجه به این مطلب ریشه تمام خوشبختیها و پیروزیها و موفقیتها و عاقبت به خیری هاست و بیتوجهی به این، ریشه همه بدبختیها و شکستها و نابسامانیها در همه عرصهها است.
اتفاقا چیزی که امروز در مجلس بعد از رای آوردن آقای لاریجانی به ذهنم رسید همین بود، صحبتهایی که ایشان کردند حالا بعداً بخوانید در رسانهها و بعد تطبیق بدهید با این عرایضم؛ حتی شاید بتوان گفت هر صحبتی که امام داشته، از این قضیه منبعث شده بود. در آنجا امام یک آیهای از قرآن را شرح داده است: آیه «قل انما اعظکم به واحده ان تقوموا لله مثنی و فراد»، اما در شرح این آیه میفرماید که خدای تعالی در این کلام ترتیب از منزل تاریک طبیعت تا منتهای سیر انسانیت را بیان کرده و بهترین موعظههایی است که خدای عالم از میان تمام مواعظ انتخاب فرموده و این یک کلمه را پیشنهاد فرموده، این کلمه تنها راه اصلاح در دو جهان است.
یک کلمه بعنوان عصاره توصیههای خدا
من یک توضیحی اینجا بدهم، امام میفرمایند که خدای عالم گشته از بین تمامی نصیحتهایی که میتواند به بندگانش بکند این یک کلمه را پیدا کرده و به بشر پیشنهاد کرده است. شما دیدهاید پدرها گاهی چکیده نصیحتهایشان را بیان میکنند.
بنده برای خودم چنین چیزی پیش آمده است. در سال ۱۳۵۵ که در دانشگاه شیراز قبول شدم –آن موقع به نام منحوس پهلوی بود- پدرم من را به فرودگاه آورد تا من را بفرستد به شیراز. بعنوان جایزه هم ما را با هواپیما فرستاد برویم؛ آنجا که مثلا نور چشمیاش را داشت میفرستاد یک مقدار فکر کرد و بعض کرد و اشک در چشمانش حلق زد و گفت بابا جان حالا دیگر برو ولی بالا غیرتا رفیق بازی نکن. بابای ما بعد از ۱۸، ۱۹ سال که ما را بزرگ کرده بود، همه فکرهایش را کرد و همه ذهن خودش را جستوجو کرد و این به ذهنش آمد که برای عاقبت به خیری من در آن شرایط دانشگاه پهلوی شیراز و جشن هنر و مواد و… گفت بابا جون برو هر کاری میخواهی بکنی بکن، اما رفیق بازی نکن. این نصیحت پدر ما بود به ما.
این برای خود بنده هم پیش آمد. من ۳ تا دختر دارم که ازدواج کردهاند، اولی که دانشگاه قبول شد به او گفتم من یک خواهشی از شما دارم اینکه چادرت را از سرت برندار. این هم توصیه و نصیحت ما بود که الحمدلله دخترانم هم به نصیحتم گوش کردند.
حالا امام هم آنجا میفرماید خدا که این بندگان نور چشمیهایش هستند، این بهترین موعظههایی است که خدای عالم از میان تمام مواعظ انتخاب کرده و این یک کلمه را به بشر پیشنهاد کرده است. این کلمه تنها راه اصلاح در دو جهان است. بعد امام چند تا مثال میزند که من این مثالها را میخوانم و چند اقدام عملی که خود امام ا نجام دادهاند را برای شما میگویم.
این داد زدنها برای خداست یا برای خود
امام آنچه را که افعال از انسان سر میزند یا برای خدا تلقی میکند یا برای نفس و خارج از این دو تا نمیداند که درستش هم همین طور است. ممکن است که یک رنگ و بو و لعابی به آن بدهیم اما آخرش که فکر میکنیم این داد زدنها این دویدنها، اینها برای چیست؟ یا برای خداست یا برای خودم است. حالا ما اسمش را میگذاریم که نظام در خطر است، این آدم ضد ولایت فقیه است یا چه اما اینها اسم است، خود انسان میداند که با خودش دارد چه کار میکند.
برای اینکه برای من و شما ملموس بشود که این قیام لله چه فایدهای داد، اصلا یعنی چه که برای خدا قیام کنید، برای خدا کار کنید، این معنایش چیست؟ فقط تسبیح به دست گرفتن و از صبح تا شب سبحان الهج گفتن، این فقط کفایت میکند، برای قیام برای خد؟ یا نه، قیام برای خدا فقط در عرصه جنگ بروز پیدا میکند؟ خیر.
خانم در برخوردی که هنگام ورود به خانه شوهرش با او انجام میدهد میتواند قیام لله کند. آقا هم همین طور. در اداره و در کاسبی و در مغازه و اینها، برخوردی که ما با مغازه کنار دستیمان داریم، برخوردی که با همسایهمان داریم، برخوردی که با دانشجوی یک گروه دیگر در دانشگاه داریم، در تمام این موارد قیام برای خدا قابل ظهور و بروز است.
امام میخواهد بگوید که آیا این قیام برای خدا فقط همین ذکر نماز و روزه است یا نه، همه افعال ما میتواند برای خدا باشد یا برای خود و اگر برای خدا بود چه آثاری بر آن مترتب است و اگر برای خود بود چه طور میشود.
اینها با حساب و کتابهای مادی جور در نمیآید
اما آنجا میفرماید که قیام لله است که موسی کلیم را با یک عصا بر فرعونیان چیره کرده و تمام تاج و تخت آنها را به باد فناد داده و نیز او را به میقات محبوب رساند و به مقام والا کشاند. سرگذشت پر فراز و نشیب حضرت موسی (ع) را همه ما میدانیم. علی القاعده باید اکثر حضار دانشگاهی باشید، با حساب علت و معلول مادی حساب کنید که آیا این ممکن است؟ اصلا محال است، یعنی اگر توجه ما به این باشد که هر چه در این دنیا اتفاق میافتد یک علت مادی و فقط هم علت مادی دارد و اصلا جنود غیبی یعنی چه، اینها چطور میتواند اتفاق بیفتد؟
حضرت امام (ره) مثال دیگری میزند و میفرماید قیام برای خداست که خاتم النبیین (ص) را یک تنه بر تمام عادات و عقاید جاهلیت غلبه داد و بتها را از خانه خدا بر انداخت و به جای آن توحید و تقوا را گذاشت.
باز همین را هم فکر کنیم، یعنی همین طور نخوانیم و رد شویم، حضرت رسول وقتی که به پیامبری مبعوث شد، چه کسی را داشت، حضرت ابوطالب، همسر مکرمش خدیجه و امیرالمومنین، چه طور ممکن است که یک همچنین فردی بر آن عظمت غلبه کند؟
اینها دو مورد، یک مورد دیگر در مورد قیام برای نفس است که میگوید چه نتیجهای دارد خودخواهی و ترک قیام برای خدا که ما را به این روزگار سیاه رسانده است. این برای سال ۱۳۲۳ است که میشود برای ۶۷ سال پیش!
بقیه جمله «مجلس در راس امور است» را نمیگویند
حالا هم قیام برای منافع شخصی است که روح وحدت و برادری را در ملت اسلامی خفه کرده است، قیام برای نفی است که این جمعیت شیعه رادر جهان طوری از هم متفرق و جدا کرده که طعمه مشتی شهوت پرستِ پشت میز نشین شدهاند. امروز این مساوی با کفر است که شما به یک روزنامه بگویید چرا، یا به یک خبرنگار بگویید که بالای چشمت ابروست، روزنامه شده عدل قرآن و خبرنگار هم شده پیغمبر، به همه چیز به همه کس میشود اعتراض کرد، میشود فریاد زد، میشود انتقاد کرد، به پیغمبر اسلام هم میشود انتقاد کرد، ولی اگر به یک خبرنگار بگویی چرا این کار را میکنی، رگبار فحش بهت سرازیر میشود ومی گویند که تو فحاشی و کتک میزنی.
قیام برای منافع شخصی است که به بعضی از این وکلای قاچاق مجال داده، امروز که الحمدالله گلستان است، همهشان مورد تایید امام زمان (عج) هستند. میگویند مجلس در راس امور است، تو غلط میکنی حرف میزنی!
اما میدانید جمله بعد از مجلس در راس امور است، چیست؟ چه کسی میداند؟ کسی نمیداند؟ جمله این است که: «مجلس در راس امور است. مجلس خوب، همه چیز را خوب میکند و مجلس بد همه چیز را بد میکند!» اما این را هیچ وقت نمیگویند، بعد نمیآیند احصا کنند که آقا کدام ضوابط است که مجلس خوب باشد و اگر چه چیزی نبود، مجلس بد میشود، تو جرئت داری بگویی بالای چشمت ابرو است، میشوی وکیل الدوله، این برای حالا نیست، این مربوط به ۷۰ سال پیش است! قیام برای خود است که مجال برای بعضی از این وکلای قاچاق داده که در پارلمان علیه دین و روحانیت هر چه که میخواهند بگویند و کسی نفس نکشد.
در مجلس به حکم خدا گفتند هرزگی و شهوت پرستی!
قانون حمایت از خانواده در همین مجلس بررسی میشد، بیشتر از دو ساعت، دهها نفر برای اینکه میخواستند متوقفش کنند، نظر میدادند. خواهش میکنم حساسیتهای جنسیتی را کنار بگذارید، من بحث اینها را ندارم، بحث این است که این حکم خداست. دهها نفر نظر میدادند و به حکم خدا میگفتند این هرزه گی است، این شهوت پرستی است. ما گفتیم آقا جلوی اینها را بگیرید، این حکم دین است، من نمیگویم باید رفت چند تا زن گرفت، به من هیچ ارتباطی ندارد، بحث این است که در مجلس جزئت میکنند آنچه را که خدا میگوید، بگویند هرزه گی است، این شهوت پرستی است. ما رفتیم رساله را آوردیم و از روی آن خواندیم. ۳ تا رساله آوردیم، رساله امام، رساله آیت الله بهجت و رساله آیت الله فاضل و از روی آن خواندیم.
قیام برای منافع شخصی است که مجال به بعضی از این وکلای قاچاق داده که علیه دین و روحانیت هر چه که میخواهند بگویند و کسی نفهمد و نفس نکشد، خدا میداند آن روزی که این حرفها را زدهام، دهها نفر آمدند و گفتند خدا پدرت را بیامرزد، دمت گرم. پس چرا خفه هستید؟ همان موقع این قانون را به کمیسیون ارجاع دادند اما کمیسیون جرئت نکرد که تصویبش کند. اگر تصویب میشد روشنفکران و بانوان میگفتند آقا شما چقدر آدم مرتجعی هستید، رایها میریخت، اگر تصویب هم میکردیم جور دیگر. بهتر این بود که برود کمیسیون بیشتر بررسی شود تا همین اواخر که آوردنش و بیسرو صدا رفت! حالا اینها قیام یا برای خداست یا قیام برای خود؟
آن وقت امام اینها را به دزدها و فاسدها نمیگوید. میفرماید، هان ای روحانیون اسلامی،ای علمای ربانی،ای دانشمندان دیندار،ای گویندگان آیین دوست،ای دینداران خداخواه،ای خداخواهان حق پرست،ای حق پرستان شرافتمند،ای شرافتمندان وطن خواه،ای وطن خواهان باناموس، خداوند جهان را بخوانید و یگانه راه اصلاحی که پیشنهاد فرمود، بپذیرید و ترک نفعهای شخصی کرده تا به همه سعادتهای هر دو جهان نائل و با زندگی شرافتمندانه دو عالم دست در آغوش شوید.
امام واقع بینترین سیاستمدار عالم بود
واقعا هر کسی که به دنبال سعادت است این راهش است و خود او در عملش باور داشت. حالا دو مثال در رابطه با عمل امام (ره) برایتان میگویم: امام (ره) فرمود که خرمشهر را خدا آزاد کرد، آنهایی که در جنگ بودند اقرار میکنند به این قضیه، امروز هم تردید نداشته باشید که این مملکت را خدا نگه داشته است.
امام میفرماید که توجه به خدا داشته باشید و در مقابل خدا کسی را شریک قرار ندهید، نه فقط در عبادت بلکه در همه موارد زندگی. این همان حرفی است که به گورباچوف گفته است. چه کسی آن هلی کوپترهای آقای کارتر را که میخواستند به ایران بیایند ساقط کرد، ما ساقط کردیم؟ واقعا در صحرای طبس چه کسی بود؟ شنها مامور خدا بودند، باد مامور خداست، امام واقع بینترین سیاستمدار عالم بود. همین طور که من الان به وجود این لیوان باور دارم و بهش دست میزنم، امام (ره) هم اینها را لمس میکرد و این در همه سلولهایش نفوذ کرده بود.
یکی از عالیترین فرازهای سیاسی با رهبراین سیاسی عالم، نامهای است که امام (ره) به گورباچوف مینویسد، آنهایی که یادشان است میدانند که امام (ره) زمانی که این نامه را نوشت اجازه نداد که باز کنند تا اینکه تیم ایرانی آن را بردند پیش گورباچف. در این فاصله دو سه روز خیلیها میگفتند حتما درخواست زیر دریایی هم کرده که حالا ما با شما رفیق و همسایه هستیم بیا با هم بزنیم تو دهن آمریکا، چند تا موشکی، بمبی چیزی! اما وقتی میبینی نامه را باز میکنند میگوید: آقای گورباچوف اولین مسلهای که مطمئنا باعث موفقیت شما خواهد شد این است که در سیاست خود دائر بر خدا زدایی و دین زدایی از جامعه که تحقیقا بزرگترین و بالاترین ضربه را بر پیکره مردم کشور شوروی وارد کرده است تجدیدنظر نمایید و بدانید که برخورد واقعی با قضایای جهان جز از این طریق میسر نیست.
میگوید آقای گورباچوف باید به حقیقت روی آورد، مشکل اصلی کشور شما مساله مالکیت و اقتصاد و آزادی نیست، مشکل شما عدم اعتقاد واقعی به خداست، همان مشکلی که غرب را به ابتذال و بن بست کشیده و یا خواهد کشد، مشکل اصلی شما مبارزه طولانی و بیهوده با خدا و مبدا هستی و آفرینش است.
امام در آخرین روزهای عمرش اسلام آمریکایی را تبیین میکرد
امام حل شده و ذوب شده در خدا بود. آن وقت برای چه، برای یک نوع اسلام، اما چه اسلامی؟ امام (ره) در آخرین روزهای عمرش این قضیه را خوب تبیین کرد و رفت و نگذاشت مجهول باقی بماند. این توصیه امام است به ما، به تنها چیزی که باید فکر کنید به استواری پایههای اسلام ناب محمدی (ص) است، حالا من میخواهم بگویم این محو شدن در خدا که آخرش چه بشود؟ که فقط همین شبها، نماز شب بخوانم و روز هم به من چه ارتباطی دارد، میلیون میلیون و میلیارد میلیارد مردم در عالم از گرسنگی و زیر بار مستکبران بمیرند، به من چه ارتباطی دارد؟
جدولی در بودجه سال ۹۱ آورده شده که ۱۵۷ موسسه در آن است. ۷۵۰ میلیارد تومان به اینها پول میدهیم، بیحساب، من مسوولیت تمام حرفهایی را که میزنم میپذیرم، پیش خدا، اینجا هر کسی هر کاری که میخواهد میتواند انجام دهد، امام چه میگوید؟ امام میفرماید: خمینی هم اگر برای خدا کاری نکند، مردم بیرونش میکنند و چه و چه که میرسد به اینجا که میگوید: من نمیتوانم پول را بگیرم و به طلاب بدهم و مردم از گرسنگی و بیچاره گی بمیرند و نتیجه گیری را ببینید و دین از بین برود. این حرفها دیگر منسوخ شده است. آقا این حرفا رو نزن، اگر این حرفارو بزنی، نمیشود؛ روز افتتاحیه مجلس، در حرم امام (ره) با سه جور غذا از شما پذیرایی کنند، کباب، جوجه، خورشت قرمه سبزی!
ای امام مظلوم، بیت رهبری هم میرویم، مردم هم میآیند، یک غذای ساده است و یک روضه است. آبرومندانه هم است. اون سه جور غذا مهم نیست. اون چیزی که مهم است این است که تو نمیترسی که مال مردم را این طوری خرج میکنی، و هر چقدر هم که آقا داد میزند ما میگوییم ما خودمان عقل داریم. هر چه میگوید بابا این ۴ سال را صرف زندگی اقتصادی خودتان نکنید بلکه کار کنید.
امام ذوب شده و محو شده در خدا میفرماید که فرزندان عزیز چیزی را که باید فکر کنید به استواری پایههای اسلام ناب محمدی (ص) است و خودش اسلام ناب را تعریف میکند. و میگوید: اسلامی که در غرب و در راس آن آمریکا خائن و شرق و در راس آن شوروی خیانتکار را به خاک مذلت خواهد نشاند، اسلامی که پرچمداران آن پابرهنه گان و مظلومان و فقرای جهانند. امام این حرفها شعارش نبود، همه هستیش را برای محرومان خرج میکرد.
واقعا رودر بایستی نکنیم، این واقعیت وجود دارد. با قدرت و پولی که در دستشان است، منابع مالی که دستشان است در این شهر و در این ایام انتخابات ببینید که چه کار کردند و آن وقت هم مورد تجلیل قرار گرفتند. اینها را باید بگویم، بیشتر از این هم نمیتوانید بفهمید، ۷۵۰ میلیارد که در جدول بودجه ۹۱ پیش بینی شد، دولت آورد و مجلس هم تصویب کرد و چند تا هم به آن هم اضافه کرد. موسسه فرهنگی فلان، موسسه بهمان، بنیاد فلان، بنیاد چی، اینها کمک است. اسمش کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی است. اما آقای ایکس، یک میلیارد میگیرد و میرود، همین.
ما هیچ کار نداریم این پول را کجا بردید، چه کار کردید؟ در حالی که امام میفرمایند: من نمیتوانم پول را بگیرم و به طلاب پولی را که مرجع به طلبه بدهد چیست؟ بالاترین و درستترین راه ترویج اسلام است. شهریه میدهد که این آقا درس بخواند و بیاید اسلام را ترویج کند. دیگر از این بالاتر نداریم. میگوید: نمیتوانم شهریه بدهم، در حالی که مردم از گرسنگی و بیچاره گی بمیرند، آن وقت نتیجه میگیرد، میگوید: این باعث میشود که دین از بین برود. امام این است این خط امام است، حرف بزن تو دهنی بخوری، عیبی ندارد، من میخواهم به خاطر امام تو دهنی بخورم.
از خانه نشینی احمدینژاد نمیگذریم اما انصاف هم خوب چیزی است!
آقا جمع کنید این بیحجابها را از خیابان جمع کنید. چه جوری جمع کنیم؟ این بیحجابی از کجا در آمده است، نه همه آن، بلکه بخشی از آن این است دیگر، از امام بگویم برایتان. امام میفرمایند: اگر راست میگویند، برای بیکاران یک کاری پیدا کند. این جوان بعد از ۲۰ سال که از تحصیل فارغ میشود، کار میخواهد، اگر معیشتش فراهم نباشد نمیتواند دین خود را حفظ کند. امامی که از همه ما و از همه آدمهایی که روی کره زمین هستند، نسبت به احکام خدا متعصبتر هستند، میگویند شما خیال میکنید دزدی که شبها با آن همه مخاطرات از دیوار مردم بالا میرود، یا زنی که عفت خود را میفروشد چرا اینکار را میکند؟
خدا به شما خیلی نعمت داده است، فکر نکنید که به همین صورت، با حیا و محجبه شدهاید، خدا خیلی بهتان نعمت داده است. الهی شکر که ما را در یک سری فشارها نگذاشتی که عدول کنیم از راه دین، ولی انصاف داشته باشید. این را امام میگوید. این معنایش تجویز دزدی یا فحشا نیست حالا اگر این را بگوییم، میرود و پشت تریبون مجلس، نطق میکند که تو به فکر کاباره باش. این انصاف نیست، من نمیگذرم از آقای احمدینژاد وقتی که ۱۱ روز نشست در خانه، این بحثش جداست.
سپاه اگر میخواست دخالت کند تو نماینده نمیشدی
سپاه اگر میخواست در انتخابات دخالت کند، من هم نمیآمدم، این را بیرو در بایستی میگویم، من اطلاع دارم که یکی دو نفر دارای قدرت در سپاه مخالف بوده با نماینده شدن من، ولی من نماینده شدم. تو هم نماینده شدی، با تو که کل سپاه مخالف است، چه دخالتی پس انجام داده است. آهان نه، شما میگویید که پاسدار خفه خون بگیرد، بوی باروت به دماغت نخورده که این حرفها را میزنی. پسر شهید مطهری هستی درست، اگر یک روز رفته بودی جنگ فهمیده بودی پاسدار یعنی چه، سپاه پاسداران را زیر سوال نمیبردی. چرا حرفی میزنی که صدای امریکا و بیبی سی بشکن بزنند؟ نه اینکه یک حقیقتی است که میگوییم. دروغی است که آنان به آنها متوسل شدند.
امام آخرین روزهای عمرش، این واژه را باب کرد، امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا است. به خاطر دارید که سر فقر و غنا یک دعوایی شد که این حرفا چیه که میزنید. مثل تفسیر سوره حمد جلویش را گرفتند. امروز جنگ حق و باطل جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار و جنگ پابرهنهها و مرفهین بیدرد است. امام (ره) وقتی از بین ما میخواست برود، یکی دو سال مانده، این جنگ را هشدار داده، فکر کردید که با خاموش شدن توپخانههای عراق جنگ تمام شده؟ جنگ فقر و غنا و این جنگ ادامه دارد. آقا که رهبر شدند از روز اول همین را تذکر دادند. هر وقت مسوولان کشور رفتند و به ملاقات آقا گفت این چه وضعی است در جلوی هر ادارهای دهها ماشین مدل بالا متعلق به مسوولان در آنجا به چشم میخورد. حتی یک مثال هم میزنند که اگر آقا اهل باند بازی بود این را نمیگفت. ایشان میگوید: به من گزارش دادهاند که روحانی عقیدتی و سیاسی یکی از دستگاهها خودش ماشین دارد ولی از ماشین دولتی استفاده میکند من گفتهام این جرم و خطاست.
همه مصیبتهایی که امروز در جامعه داریم، مال این است که این به فراموشی سپرده شده، به شدت آقا تنهاست. من واقعا باورم این است. همه بلد هستند بگویند مقام عظمای ولایت، نمیخواهد بگویی مقام عظمای ولایت، همین تو بگو سید علی آقا، ولی مثل او پذیرایی کن. من دیروز دویدم بروم به سید حسن آقا بگم که و الله این درشان شما نیست، ما خانه آقا هم میرویم، افطاری هم میرویم، مردم هم میآیند، نان خشک هم نمیدهند، یک نوع غذای ساده میدهند. آن وقت شما سر میز ۸ نفری ما در حرم امام به اندازه ۲۰ نفر غذا میگذارید؟!
همه مصیبت ما این است که حرفهای امام نصفه گفته میشود
یک مثال دیگر میگویم از امام سوال میکنند که میخواهیم مصلی را بسازیم، این در صحیفه وجود دارد بروید جستوجو کنید و نگاه کنید. امام میگویند ان شاالله موفق باشید و این جمله را در کنار ساختن مصلی در گوشه شمال شرقی مصلی زدهاند. اگرمتنها این جمله را نصفش را بریدهاند و نزدهاند! همه مصبت برای این هست که نصف حرفهای امام گفته میشود. امام میفرمایند، امیدوارم در کنار ساختن مصلی در ساختن بینش کفر ستیزی مسلمانان موفق باشید و ادامه میدهد که باید در ساختن مصلی باید سادگی مساجد صدر اسلام استفاده شود و اکیدا از زرق و برق مساجد امروزی پرهیز گردد. آیا همین طوری دارد میشود واقعا؟ چقدر آنجا پول خرج میشود؟
امامی که آن مصلی را آنطور میگوید بسازید آیا راضی است که در حرم خودش هزاران میلیارد این جوری خرج بشود؟ اسلامی که با ساختن مصلی با زرق و برق مساجد اموری مخالف است، قطعا با توسعه حرمش به این شکل مخالف است. قطعا با ساختن برج میلاد با آن هزینه هم مخالف است. عین همین حرف را یک روز به آقای احمدینژاد زمانی که شهرداری بود گفتم و او متوقف کرد. گفتم آقای دکتر شما خرج برج میلاد نکنید، تا زمانی که شما شهردار هستید این کار را انجام ندهید، دیگران بعدها اگر پول داشتند بیایند و این کار را انجام دهند، الان که تمامش کردیم چه اتفاقی افتاده است؟ حضرت عباس بالایش آنتن دارد؟ اصلا سیستم آنتن ور افتاده، بستنی ۴۰۰ هزار تومانی بروند بخورند، فرهنگش را هم با خودش به همراه میآورد، آنجا مرکز تجارت جهانی قرار بود بشود، چه کسانی میروند داخل برج؟ ما طرفدار صد در صد این انقلاب به رهبری امام این انقلاب، آیت الله العظمی خامنهای هستیم و این است خط این انقلاب و این امام.
خبرنگاران این سوژه را پیگیری کنند
میگویند هر نمایندهای ۷۰۰ میلیون تومان، دیروز هم جنبش عدالت خواه به من یک کاغذ داده که الان در جیب من است. اگر نمایندهشان اینجا حضور دارد این را بشنود که این حرف دروغ است. اسلامی بودن یعنی با ضوابط پیغمبر و امیرالمومنان برای محرومان کار کردن نه با ضوابط مارکسیستها. بعد آن آدم حقه باز و مال مردم خور است از داخل دروغهای تو در میآورد و به مردم میگوید، او دروغ گو است و از این راه خودش را تبرئه میکند.
این آقایان خبرنگار که این همه وقتشان را تلف میکنند برای بررسی مسائل مختلف در مجلس، ما یه سوژهای به شما دادهایم، جدول ۱۲ بودجه ۹۱، ۱۹۷ موسسه در آن است، دوربینت و میکروفنت را بردار، برو در موسسه اول، بپرس شما ۷ میلیارد و نیم گرفتی این پول رو چه کارش کردی؟ پارسال ۵/۳ میلیارد گرفتی، نشانم بده ببینم که چه کار کردهای؟ افتخاراتت را نشان بده میخواهم گزارش کنم به مردم. اگر راست میگویند بروند و این کار را انجام بدهند. کمک یعنی چه؟ یعنی من الان گیر افتادهام. اصلا برخی از این موسسهها در جدول بودجه پایدار شدهاند. ۱۰ سال است که دارند بودجه میگیرند. آن وقت امام پول طلبه را میگوید که میترسم بدهم وقتی که مردم گرسنه هستند.
خدایا به آبروی محمد و آل م حمد به ما توفیق بده در این آشفته بازاری که حقیقت بدجوری گم میشود، ما خودمان را به درستی بشناسیم و با ما توفیق استقامت و ایستادگی در راه انجام وظیفه هم عنایت کن و ما را شرمنده شهدا و امام در فردای قیامت نگردان و السلام علیکم و رحمت اله و برکاته
Sorry. No data so far.